jong paard loopt niet ohz.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Re: jong paard loopt niet ohz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:40

we gooien hem in mei het land op en zien in het najaar wel weer..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:08

Is wellicht het beste, doorgaan "als er niks wil" schiet nooit op. Aan het prutsen blijven heeft ook geen zin.

Het is jouw paard ook niet, fijn dat eigenaresse hem de kans geeft even de boel te verwerken.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:14

lovemario schreef:
er zit iets vooruit gang in. hij loopt nu een ronde door, en dan weer stil staan. helaas kunnen we er nu niet veel mee doen omdat hij onregelmatig loopt..

Misschien heeft hij eigenlijk altijd pijn in z'n lijf, dat hij daarom niet wil?

xStephanie

Re: jong paard loopt niet ohz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:26

Lijkt me voor het paardje het beste ja,
Succes.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:04

Er vanuit gaande dat het paard niets mankeert, kan ik je vertellen hoe ik het heb gedaan bij 2 van mijn projectjes (als is het ene project zeker het andere niet).

Ik ben in verlichte zit gaan zitten (eigenlijk continu) en begonnen met iemand er dicht naast dus eerst achter de begeleider aan stappen. stoppen en stappen, stoppen en stappen enz. uiteraard geef jij ook de hulpen. Vervolgens de begeleider aan het touw steeds iets grotere afstand laten nemen. eerst iets meer naar voren vervolgens iet meer naar voren en opzij vervolgens opzij en naar achter tot het punt dat het paard eigenlijk voor de begeleider uitloopt. En dit zo langzaam uitbouwen in continu stap en stop. Dit heb ik gedurende 1 week gegaan en toe zaten de knoppen er op......
Pas als dat echt werk ging ik weer met me kont echt in het zadel zitten.

Je moet er wel ff geduld voor hebben en het kan best frustrerend zijn maar uiteindelijk bereik je zonder onnodige stress wel je doel.