Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

franka75 schreef:Zeg is er niet iets in de buurt bij de bak dat een irritant geluid maakt wat alleen aan staat met het mooie weer iets wat wij misschien wel niet horen, zomer iets met zonnecellen of iets anders wat werkt op zonnecellen. iets wat normaal niet gebruikt word in de winter?
Sabinee__ schreef:Misschien ligt het gewoon aan het jezelf.
Dier reageert om wat hij ontvangt, verzint niet zelf 'goh ik ga lekker klieren'
janouk schreef:http://www.pollenkalender.tv/bomen/
de hazelaar staat nu in bloei en geeft stuifmeel. Veel hazelaars in de buurt van de bak/stal?
Nens77 schreef:Kan het aan het zadel liggen ?
Dat hij het met rijden veel erger doet ?
Bij ons was er een paard op stal, die schudde ook.
Was volledig geschoren en bleek 'haarpijn' te hebben omdat het weer ging groeien onder het zadel/dekje.
Succes !
Esther schreef:Is hij ook aan het schudden als je met langere teugel rijdt, met heel licht contact met het bit?
Misschien ben je voor deze pony te streng met je hand?
Omdat je schrijft dat hij geneigd is naar achteren te lopen en wat te hupsen op de plaats, meestal komt dat doordat de ruiter dan met teveel hand rijdt.
(ik zeg niet dat het zo is, maar lijkt me wel iets om uit te proberen)
joeluna schreef:Somebitch schreef:Zoek hier op bokt maar eens op headshaking.![]()
Doet ze het ook als je niet rijdt? Dus los in de wei oid?
Nee, ook niet als ik haar aan het opzadelen ben. En in stap doet ze trouwens ook niets. Hooguit een beetje hangen. Maar ze dat het vooral in draf en galop.
Elan_GV schreef:Ik vraag me af of hij niet gewoon aan 't klieren is, gewoon even aan het uitproberen?
Kijk mijn pony vroeger.. die ging als we dichtbij de bak waren waar ik les kreeg.. dan ging hij kreupel lopen.. draaide ik dan om, dan liep die vrolijk heel snel weer richting huis.. Heeft even een paar keer geduurd, maar toen liep hij toch maar gewoon door. Ze zijn slim hoor..