xSlvna schreef:Citaat:Paard wat in de krul getrokken wordt kan prima met een weggedrukte rug lopen
Maar een paard met het hoofd omhoog kan niks anders dan met een weggedrukte rug lopen
Hangt er vanaf. bij oprichting is ook het hoofd niet laag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik schrok toen ik weer met hem begon!
alsik dit allemaal lees ga ik me heel onzeker voelen
Want ik rij gewoon overgangen, en veel figuren. Vindt het veel belangrijker dat we allebei lekker ontspannen zijn. .xSlvna schreef:Klopt, maar jij zegt dat het paard niet gelijk bloot staat. Nee nee, maar wel misschien fout bespierd door het 'ontspannen' gehobbel.
Mijne kan ook rengalop, rendraf, gewone stap draf galop, tölt, maar allemaal tot een korte tijd geleden met een fout spiergebruik.
Kort in de rug, weggedrukte rug, stuwen bij iedere pas ipv dragen. Paard was dus indd niet kaal, maar door mijn 'recreatief gehobbel' wel verkeerd bespierd (waar ik nu een aantal bezoekjes voor kan doen bij de osteo, verkeerd ruggebruik...).
Zie dan toch liever een aan de teugel getrokken paard met wel een goed rug + achterhand gebruik.
Ik denk zeker dat het voor hem beter is om vaker in die houding te lopen. Zo draagt hij meer gewicht op de achterhand, waardoor de voorhand iets minder belast wordt. Ook kan hij jou met een ontspannen rug beter dragen.
Geryon schreef:Fleurtje100. Dat is toch echt niet mijn ervaring! Die zitten vaak vol blokkades enz. omdat ze 'normaal' gereden worden. (maar dat voelen die ruiters niet) Ook best vaak lichte blessures. Ookal worden ze oud.
Een paard is niet gemaakt om op te rijden, daarom moet je dressuurmatig rijden. Dáár is dressuur voor!![]()
Maar als je paard tijdens het 'normale' rijden zonder weggedrukte rug loopt en gewoon ontspant, dan zie ik er dus het probleem niet zo van.