Kale plekken door sporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: Kale plekken door sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 18:48

Hij is in oktober geschoren. Ik heb inmiddels levertraanzalf gekocht, morgen ga ik hem even lekker insmeren!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:52

Het feit blijft dat een paard geen kalen plekken van sporen mag krijgen, lijkt me ook sterk dat het van 1x trainen komt , waarschijnlijk is jou spoor gebruik ook niet goed, ook al wil je dat niet horen,
Ook horen ze geen kalen plekken achter het zadel te krijgen van een pad, dan betekent dat vaak dat het ergens niet goed gaat met het zadel.

PatriciaHop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:06

Je hebt er een speciale band voor, die kun je om de buik doen van het paard

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 21:22

midgie schreef:
Het feit blijft dat een paard geen kalen plekken van sporen mag krijgen, lijkt me ook sterk dat het van 1x trainen komt , waarschijnlijk is jou spoor gebruik ook niet goed, ook al wil je dat niet horen,
Ook horen ze geen kalen plekken achter het zadel te krijgen van een pad, dan betekent dat vaak dat het ergens niet goed gaat met het zadel.

Ja Midgie, je hebt helemaal gelijk

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 02:25

irmsel schreef:
ik bedoel wel tijdelijk afzien van sporen

Dankje voor je advies en fijn dat je even kijkt voor je iets zegt. En dankje voor je compliment over mijn bijrijdpaard! Mijn profiel is alleen al wel wat verouderd, ik rijd hem inmiddels 3 jaar. Sporen gaan een tijdje af en ik heb leverstraanzalf! :j

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:41

Ik hoop dat de levertraanzalf helpt.. succes!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:41

wat bij mijn bijrijdpaard hielp toen ie plekken van de spoor kreeg, was een glad wieltje! nou reed daarvoor met een knopje en niet met tandwieltje maar na gebruiken van een glad wieltje nooit meer last gehad! ook het goed schoonmaken van je sporen helpt, dat huidvet wat eraan komt kan ook gaan schuren! ;)