Een fries verzameld leren galopperen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sc1990

Re: Een fries verzameld leren galopperen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 03:17

Hey,
Heel lief van je reactie. Hiermee zijn we nu bezig om deze overgangen geslotener te krijgen. Bij haar zat het probleem dat ze nog niet sterk genoeg is in die rug en achterhand voor die galop. Dus ik moest nog een grotere stap terug dan jij! Maar inderdaad momenteel doen we dit.

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:55

Hey,
Misschien is deze tip al gegeven hoor maar wat met mijn fries heel goed geholpen heeft is in galop de volte te sluiten, gewoon steeds kleiner maken. En ook maak ik vaak overgangen van stap naar galop. Nou heeft mijn fries niet heel veel moeite met galop en het is ook nooit een loperige fries geweest. Maar ik kan nu zo achter een paard aangalloperen als die voor mij in draf zit :p.
Mijn probleem is de middengalop. Misschien iemand daar nog tips voor :p

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 21:04

Hey. Bedankt allemaal maar de galop is ondertussen goed gekomen. :-)
Hebben dit niet door bepaalde oefeningen gedaan maar door een hele zomer meer op rugspieren en achterhandspieren getraind. Nu ze sterker geworden is in de rug en achterhand kan ze wel beter galloperen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:23

Mijn paard had dit ook in de b en l ook nog wel. Volgende week gaan we m starten en ik vind zijn galop nu goed voor elkaar. Maar hier heb ik wel heel veel tijd aan moeten besteden met mijn instructrice. Weinig lange zijdes rijden en je paard op de volte houden zodat hij geen tempo kan maken. En steeds ophoudingen maken met je buitenhand als je paard onder je vandaan dreigt te lopen.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:29

Wat fijn dat het gelukt is! De goede dingen trainen helpt altijd.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:33

Ik zit nu ook in deze fase. Moet wel zeggen dat het de ene keer makkelijker gaat als de andere keer. Wat nog erg veel voorkomt is als ik haar iets terug sluit ze wil draven, vervolgens geef ik haar been en galoppeert ze weer hard weg etc etc etc.
Uiteindelijk zal het kwartje wel vallen en gaat ze wel sterker worden maar ik heb wel het gevoel dat het nog een poos gaat duren...

De tip van voltes verkleinen gebruik ik ook!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:51

Met mijn paard reed ik altijd met lichte buiten stelling de volte op.
Dot werkte bij hem goed:)