Ik heb mijn instructeur getipt gekregen via Bokt, heb een proefles geboekt, omdat ik voor de allereerste keer ever van dat paard gelanceerd werd midden in de mesthoop
kon hij gelijk ook zijn eigen rijden even laten zien en daarna was ik overtuigd.
Mijn instructeur is al wat ouder, heeft zelf hoog in de sport gereden en doet dat eigenlijk nog, is zowel bezig met dressuur, als springen als jonge paarden beleren. Hij heeft nog de nodige connecties in de sportwereld. Laatste trends weet ik niet, interesseert me ook niet zo, als hij de basis er bij ons maar goed opzet.
Op Bokt wordt hij nog regelmatig vernoemd dus die mond op mond reclame zit ook goed.
Ik vind het wel een noodzaak dat de instructeur zelf in de wedstrijdsport actief is geweest omdat dat mijn doel ook is. Dan kunnen ze me proeftechnisch helpen. Anders zou me dat minder uitmaken. Eigen paard of voor anderen rijden maakt me niet uit, moet wel meer zijn dan een manegeruiter.
Een groepsles vind ik leuk voor onderhoud, voor opbouwen moet je imo priveles hebben.
Maximaal aantal ruiters zou imo 6 zijn, dan heeft ieder ongeveer 10 minuten aandacht. Maar liever priveles dus.
Ome_Kees schreef:Ik zou willen dat een instructeur ruime ervaring heeft (als instructeur).
Ik zou willen dat hij/zij een nog ruimere ervaring heeft als ruiter.
Waar blijkt uit dat een instructeur genoeg aan eigen ontwikkeling doet?
Hoe weet ik of een instructeur op de hoogte is van de laatste trends?
EN vooral zonder met alle trends en wazige dingen mee te bewegen die eigenlijk niks toevoegen.
Ik zou graag mond op mond reclame horen (beperk je gerust tot de goeie, geen klaagzang svp)
Ik zou mijn gezonde boeren verstand willen gebruiken in de selectie en niet alles klakkeloos willen geloven.
Moet mijn (toekomstig) instructeur een of meer eigen paarden hebben?
Een topruiter is niet per definitie een top instructeur, of wel? Is het rijden in de top een voorwaarde om een goeie instructeur te worden? Ik denk van niet, maar hoe zien jullie dat?
Is priveles beter dan groepslessen?
Wat is er een maximaal aantal ruiters tijdens een les?
etc, etc, lange vraag.