Iemand die er tenminste nog wat van begrijpt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Kinderen op dat nivo hoeven nog helemaal geen paard naar beneden te rijden.
PhiaBink schreef:
Ik heb kinderen les gegeven, jawel en ook nog op een manege.
Been geven, elke keer als je de dikke buik tegen je been voelt, zachtjes terug duwen naar de andere kant, en weer terug drukken. Dan ga je kleine kneepjes geven in je teugel. Dus knijpen en niet trekken aan je teugel. De Buitenteugel hou je vast en met je hand aan je binnen teugel ga je een beetje knijpen. Ponyhoofd kwam naar beneden en dan moesten ze ophouden met knijpen en de teugels gewoon weer vast houden. Kwam het hoofd weer omhoog dan weer zachtjes knijpen.
Zo heb ik het eenvoudig uitgelegd aan een kinderen van een jaar of 10.
Van achter naar voren rijden is te moeilijk om uit te leggen. Hou het simpel voor een kind
Citaat:Kan er trouwens geen sticky worden gemaakt met alle links over aan de teugel rijden? Volgens mij geef ik onderhand 1 keer in de week dit antwoord op zo'n topic
Kleintje schreef:
"kinderen snappen niet wat 'van achteren naar voren' is."
runningkawa schreef:Helemaal met je antwoord eens larae, blij dat er nog mensen zijn met paardenverstand en normaal paardvriendelijk rijden.Citaat:Kan er trouwens geen sticky worden gemaakt met alle links over aan de teugel rijden? Volgens mij geef ik onderhand 1 keer in de week dit antwoord op zo'n topic
en dit zou ik zeker ook een hele goede vinden !
. (ik ben nu even weer aan het werk en ga dan over een uurtje een sticky in elkaar knutselen
).
ik heb nu genoeg gehoord en het lijkt me dus ook wel verstandiger om op les te gaan en het daar meteen goed te leren
)ennuh natasha en runningkawa geen ruzie maken
is niej leuk het moet gezellie blijven op bokt
maaruh ik denk dat ik erwel uit kom Roos schreef:Gymkhana! De aangewezen methode voor jonge kinderen om spelender wijs iig goed te leren zitten. Alhoewel ik het idee heb, dat dit absoluut niet leeft in Nederland.
). Heb ooit voor het sturen van je paard de ezelsbrug gekregen dat je moet doen alsof je fiets met je handen van het stuur. Zoals je dan stuurt moet je ook sturen op je pony.
daar heb ik dus geen zin in, en ik loop lekker door. Dat veroorzaakt ook bekketrekkers hoor! Want niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Pipo"]
[quote="runningkawa schreef:Gymkhana
wat?
wat is dat, heb er wel oren naar
) opeens aan de Penny denken.
) zoals slalommen, ei op een lepel en meer van dat? essie79"]
[quote="Pipo"][quote="runningkawa schreef:Gymkhana
wat?
wat is dat, heb er wel oren naar
) opeens aan de Penny denken.
) zoals slalommen, ei op een lepel en meer van dat?
Pipo schreef:rubberen laarsjes op een veelzijdigheidzadeltje ....
Veelzijdigheidszadeltjes rule en dressuurzadels suck (big time)! Het rijden van toen je klein was had in feite weinig te maken met rijden en meer met raggen, en hoe sneller hoe beter, en trots dat je was als je pony lekker liep te schuimen....... Roos"]
[quote="Pipo schreef:rubberen laarsjes op een veelzijdigheidzadeltje ....
Veelzijdigheidszadeltjes rule en dressuurzadels suck (big time)! Het rijden van toen je klein was had in feite weinig te maken met rijden en meer met raggen, en hoe sneller hoe beter, en trots dat je was als je pony lekker liep te schuimen.......
) Pipo schreef:Als het maar hard ging, en gevaarlijk was. Weet nog goed dat ik als 8 jarige over betonnen bankjes sprong met pony lief. Bankjes van dik 90 cm hoog, zonder cappie en zonder zadel.
Altijd lol gehad!!!
( nou moet ik zeggen dat het niet echt verantwoord was als ik er aan terug denk)