Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Suzie99 schreef:amazing_lady schreef:Voor iedereen die het weten wil .... Ben er vandaag zelf maar even opgestapt. En .... Ze wilde bij mij wel stilstaan. Kwestie dus van duidelijkheid en waarschijnlijk handigheid. Dinsdag kom TS weer rijden en ga ik haar helpen met het opstappen. Even de trucjes en knopjes leren kennen.
Waarschijnlijk probeert ze me uit...![]()
Fijn dat je wilt helpen!
amazing_lady schreef:Ik zal me er ook even mee bemoeien, de haflinger is namelijk van mij.
Zadel is goed, pony heeft geen rugklachten of pijn. Ze heeft wel te veel energie, omdat er de laatste tijd weinig mee gereden is. Verder is ze ontzettend sterk, ook voor mij. Opstappen met een losse teugel heeft nu weinig zin. Ze heeft energie en wil graag lopen. Rondjes laten lopen of achteruit zetten totdat ze stilstaat zou een goede oefening zijn, maar voor deze meisjes wel lastig om consequent uit te voeren.
Als ik thuis ben als ze gaan rijden en tijd heb ga ik ze helpen om het op te lossen. Pony moet gewoon stilstaan en wachten met weglopen totdat de ruiter het aangeeft. Lastig bij zo'n sterke haflinger die gewoon door buffelt.
Nog even voor de duidelijkheid .. ZADEL PAST EN ZE HEEFT GEEN RUGKLACHTEN!
femo schreef:amazing_lady schreef:Ik zal me er ook even mee bemoeien, de haflinger is namelijk van mij.
Zadel is goed, pony heeft geen rugklachten of pijn. Ze heeft wel te veel energie, omdat er de laatste tijd weinig mee gereden is. Verder is ze ontzettend sterk, ook voor mij. Opstappen met een losse teugel heeft nu weinig zin. Ze heeft energie en wil graag lopen. Rondjes laten lopen of achteruit zetten totdat ze stilstaat zou een goede oefening zijn, maar voor deze meisjes wel lastig om consequent uit te voeren.
Als ik thuis ben als ze gaan rijden en tijd heb ga ik ze helpen om het op te lossen. Pony moet gewoon stilstaan en wachten met weglopen totdat de ruiter het aangeeft. Lastig bij zo'n sterke haflinger die gewoon door buffelt.
Nog even voor de duidelijkheid .. ZADEL PAST EN ZE HEEFT GEEN RUGKLACHTEN!
hoe weet je het zo zeker van die rugklachten?
CharmingS schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar een van de jonge paarden die ik rijd doet dit ook. Maar die gaat zodra ik mijn voet in de beugel zet mijn kant op draaien en als ik dan niet op pas staat ze op mijn teen. Dit is een hele tijd weg geweest en sinds een tijdje doet ze het weer. Ik denk dat dit gewoon puber gedrag is en want als ik haar gewoon een keer flink op dr plek zet is het ook afgelopen en kan ik zo opstappen en wegrijden.
En waarom begint iedereen trouwens meteen bij ieder topic te zeuren of het zadel wel goed is of blabla, er zijn heus wel meerdere oorzaken dan alleen een zadel. Als er al is gezegd dat het zadel goed is dan geloof dat gewoon en blijf niet door zeuren!!
Vilar schreef:Ik zou eerst het zadel en de rug maar eens laten nakijken.
De pony vertoont dit gedrag niet voor niets.