Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veulen84 schreef:En jij denkt dat het goed voor een paard is om 2 tot 5kg muesli te gaan eten per dag? Daarin verschillen we behoorlijk van mening dan.
Kunnen we het onderwerp voer en hoeveelheden even laten rusten? Ik ken de meningen inmiddels, maar ik zie graag ook nog andere tips.
geerke schreef:ik denk persoonlijk dat het niet normaal is dat je 45 minuten een paard moet rijden voordat hij los is.
Dan is er iets niet goed.En ik denk toch aan spierproblemen.
Je vertelde dat het bloed goed was maar zijn de spierwaarden gecontroleerd?

Veulen84 schreef:geerke schreef:ik denk persoonlijk dat het niet normaal is dat je 45 minuten een paard moet rijden voordat hij los is.
Dan is er iets niet goed.En ik denk toch aan spierproblemen.
Je vertelde dat het bloed goed was maar zijn de spierwaarden gecontroleerd?
Spierwaarden zijn niet gecontroleerd. Zal morgen veearts eens bellen om te vragen of hij dat een idee vind.
Vraag me alleen af, zou spierproblemen niet op de thermografie te zien moeten zijn geweest?
Ik blijf er mee zitten dat als ze los is, ze echt los is. Daar begrijpt eigenlijk niemand wat van.
Veulen84 schreef:Ziet er handig uit ajockey. Leg je dat echt vast onder het zadel? Loopt wel lekker door naar voren ook. Daar zou je een heel uur mee kunnen rijden?
Vriendin ging kijken of ze nog ergens een echt wollen deken had (heb ik zelf niet, ben allergisch voor wol). Die zijn ook zo vierkant.
Supervixen schreef:Mijn paard van zeven, loopt ook pas na drie kwartier goed losrijden lekker als de temperaturen rond het vriespunt liggen. In de zomer heeft ze maar twintig minuutjes nodig. Ik rij dan in de winter gewoon met het fleecedekentje erop, zo'n nierdeken zeg maar. Geen probleem. Ik ga ook vrij snel galopperen. Niks bijzonders, gewoon een handgalopje. Hier wordt ze sneller warm en los van. Ik weet niet of het iets medisch kan zijn, het kan ook gewoon het karakter of het lijf zijn. Bij mensen zijn er toch ook mensen die in de zomer veel beter functioneren dan in de winter?
Joolien schreef:Maar een paard is een dier die zich normaal hoort aan te passen aan het weer, paarden zouden zelfs het beste gedijen bij temperaturen net boven het vriespunt. Bij mensen heeft het ook altijd een reden, ouderdom, reuma oid.
Tempus schreef:http://www.greendistance.nl/index.php?id=111 is dit niks? hebben ze ook als uitrijdeken ( beetje naar onder scrollen BOT rug en body)