chalinka schreef:voor de rest is niks mis met hem hoor
Althans niets wat aan hemzelf te wijten is
Maar goed, dat wil je niet horen. Waarom heb je dit topic eigenlijk geopend, begrijp je het nog steeds niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[quote/]
chalinka schreef:even voor de duidelijkheid: ik heb hem niet van de baan gehaald, hij was al een half jaar - een jaar er mee gestopt toen ik hem kocht
chalinka schreef:Peppertree: les nemen wil ik wel, maar vind niemand
marnico: paard heeft (helemaal het begin) artrose, voor de rest is niks mis met hem hoor
Koper schreef:Superwoman, niet om te verkopen. Er zijn mensen die een renpaard van de baan halen (bij voorbeeld omdat ze het een leuk paard vinden of liever een volbloed willen dan zo'n stomme warmbloed) en het dan laten omscholen door iemand die er verstand van heeft. Degene die het paard omschoolt verdient daar dan aan. Snap je?
Koper schreef:Gelukkig heeft niet iedereen hetzelfde doel, en zijn er genoeg goede (en niet competitief ingestelde) ruiters die een leuk paard willen.
Het leest bijna alsof er alleen op een wedstrijdterrein "eer" aan een paard te behalen valt. Er zijn gelukkig ook mensen die daar niet zo over denken
Iris82 schreef:In Engeland wordt dat heel erg veel gedaan. Daar is de eventingsport ook veel groter dus die paarden worden verkocht als eventers. Vriendinnetje van me koopt ze voor een paar honderd pound op om ze weer voor het veelvoudige te verkopen.
superwoman schreef:Ik bedoel dat IK het niet leuk zou vinden om daar les aan te geven en om dat te corrigeren. Het is imo niet eerlijk om er dressuur van te vragen.
Koper schreef:superwoman schreef:Ik bedoel dat IK het niet leuk zou vinden om daar les aan te geven en om dat te corrigeren. Het is imo niet eerlijk om er dressuur van te vragen.
Dressuur = het opleiden van het paard. Dat HOOR je van ELK paard te vragen.
Juist een paard dat niet gefokt is voor de moderne "dressuur" (oftewel het ruk- en prikwerk dat we tussen de witte hekjes zien) kan veel voldoening geven. Dat bedoelde ik namelijk.
blubdevis schreef:Misschien dat ik het mis..
Ik heb altijd geleerd dat als mijn paard gaat hangen om eerst eens been en ophouding maken te geven... als je hem loslaat ben je hem toch helemaal kwijt?!..
Saintelette schreef:blubdevis schreef:Misschien dat ik het mis..
Ik heb altijd geleerd dat als mijn paard gaat hangen om eerst eens been en ophouding maken te geven... als je hem loslaat ben je hem toch helemaal kwijt?!..
Je hoeft niet meteen je teugels los te laten en cowboy-achtige taferelen te verwachten. Als je paard hangt kun je loslaten door zelf volledig te ontspannen. Lukt dat niet (lees: het lukt de ruiter niet volledig te ontspannen en geen druk meer te vragen) dan kun je letterlijk even loslaten door je handen naar voren te brengen en niet meer op contact te rijden.. Maar dit wil niet zeggen dat je je paard dan kwijt bent..