Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marion82 schreef:Wat betreft het zadel is gelul. Zadel lag goed en was prima aangesingelt, daar hebben we niet eens over gesproken.
Ik wil je niet kleineren en zeg ook dat ik ook niet alles weet, jij bent de gene die denkt alles te weten en wil niets aannemen. Ik heb ook niet gezegt dat ik op het paard wil rijden, ik wil jou helpen als combinatie met het paard.
Ik heb jou niet laten zitten, ik heb je tips gegeven. Dat je je hierdoor aangevallen voelt, dat ligt bij jezelf. Ik probeer(de) je niet de les te lezen. Ook heb ik aangegeven dat ik je indd niet kan helpen voor ik je samen met het paard gezien heb.
Ik heb je ook nooit gezegt dat je geen goede bedoelingen had met mijn paard, ik heb je immers zelf gevraagd of je haar wilde verzorgen/bijrijden. Allemaal gebasseerd uit je "jaren lange" ervaringen.
Je hoeft mijn hulp niet te accepteren, maar weet dat je het altijd mag vragen. Je bent me zusje en ik ken je beter dan je zelf denkt.
Tigra_ schreef:Ik vindt dat jullie dit beter privé kunnen uitpraten.
Verder moet ik heel eerlijk zeggen dat ik heel goed snap dat je zusje je hulp niet wilt. Blijkbaar is jullie band al niet echt hecht dus denk ik dat je alleen maar mee gedoe krijgt als je haar gaat helpen. Daarnaast had je haar beter kunnen bellen of mailen toen je dit las op bokt. Ik vindt het toch een beetje sneu voor zusje. Snap dat je het goed bedoelt maar jij bent de oudste dus praat dit uit en ga dit niet over internet uitvechten.
Wil je haar echt helpen bel haar dan op en praat met elkaar het zo raar om via internet te gaan regelen.
Dertig minuten is lang genoeg voor zo'n jonge merrie, echt
Iemand die zelf veel ervaring heeft met het africhten van jonge paarden en het op correcte wijze aanleren van een goede basis