Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:07

4EverHobbes schreef:
Milanzuidema schreef:
Geef me nou maar antwoord als je schrijft om intressant te doen, hou dan maar je mond dicht,

Al had ze 20 paarden. Toen ik 13 was hoefde ik echt niet zo'n toon aan te slaan.

Ze is tenminste wel eerlijk, je kan haar ook uitleggen dat je zoiets niet via internet kan aanleren...

4EverHobbes

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:08

Volgens mij moet dat nu wel duidelijk zijn, op de eerste pagina wordt genoeg gezegd over les nemen en wordt haar geadviseerd niet zelf aan te gaan modderen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:08

Nou ja, sorry. Maar als je zo goed bent heb je toch geen hulp nodig?
Ze moet inderdaad maar les nemen.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 23-08-12 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:09

xNK schreef:
banketstaaf, écht banketstaaf...

Dit meisje HEEFT 2 paarden kijk maar op haar Facebook https://www.facebook.com/milan.zuidema

het gaat er ook niet om of ze wel of geen paarden heeft hoor :)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:12

Het spijt me..
Maar jij kan me echt niet wijs maken dat jij 3 uur Heen en 3 uur Terug moet rijden voor een paardrijles..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:13

Luister, in Frankrijk heb je ontzettend veel mogelijkheden om paardrijles te nemen. Dus je kunt ons echt niet wijs maken dat je nergens in de buurt iets hebt. Of je moet in the middle of nowhere leven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:22

Les nemen en wat al eerder gezegd is wat is hoog niveau?
Welk niveau heeft het paard gelopen?
Je rijdt 7 jaar en kreeg daarbij les (dus er zal wel een instr. te vinden zijn), dan zou je ook
moeten weten dat je die oefeningen niet zomaar even uit een paard rijdt.
Het begin van goed paardrijden is het correct inschatten van de mogelijkheden van je paard.
Een goede eventing ruiter aldaar ook wel dressuur les kunnen geven, aangezien
er bij de eventing (zeker de hogere niveau's) ook een nette dressuur proef wordt geeist.

Mijn fjord kan in de wei zelfs passage, mijn zwartje ook, onder het zadel echt niet.
Zwartje kan ook diverse hogeschoolsprongen, waarvan ik hoop dat hij ze nooit meer met mij erop doet
en alleen in de wei. (zijn hem niet aangeleerd, hij is gewoon af en toe tikje lollig)

Het buurpaard kan inderdaad passage en piaffe onder het zadel, echter is er al jaren niet meer uitgereden
en bovendien is dat paard qua karakter er niet naar (grootste luiwammes op deze planeet, maar wel een schat!)
in de wei echter showt hij graag zijn kunnen, dan sta je er kwijlend naast.
Eigenaren en ik genieten gewoon van zijn show in de wei! En ze laten hem in dat opzicht onder het zadel
gewoon met rust. (als ie op straat wat geks ziet, showt hij ook al zijn kunnen.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:11

Ts, we hebben idd een beetje zitten stangen, maar gezien de streek waar je woont zijn maneges genoeg dus kun je ook een ervaren ruiter daar vragen of hij/zij jou les wil geven, succes.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:26

Arc_En_Ciel schreef:
Luister, in Frankrijk heb je ontzettend veel mogelijkheden om paardrijles te nemen. Dus je kunt ons echt niet wijs maken dat je nergens in de buurt iets hebt. Of je moet in the middle of nowhere leven.

Zelfs dan niet jo!
Ik ben echt door heel frankrijk op vakantie geweest echt overal en overal is wel ergens een manege..
en tja als je je eige ding hebt heb je ook vast een trailer en auto en prive chaufeur

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:50

Ik zou ook net denken dat Frankrijk toch hét land bij uitstek is waar je paardensport kan beoefenen.

TS, geloof me, binnen 5 jaar lees je dit bericht hier terug en denk je 'oh god, why'. :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:05

en volgens mij -als je zo talentvol bent en rijk- al helemaal. In Frankrijk is paardrijden een elite sport, dus met jouw carriere ben je overal welkom!