Hoe een dribbelaar een beetje rustig krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:34

Longeren met een pessoa is misschien ook een optie.
Zoals als eerder gezegd loopt ze op de voorhand, en moet ze lere die achterhand eronder te zetten.

Ik rijd ook een dribbelaar. De eerste weken was er niets mee aan te vangen, ze kon niet op hetzelfde tempo blijven lopen, wou alleen maar sneller en sneller.
Wat ik dus gedaan heb ik wat Pmarena heeft gezegd, gaat ze iets te snel, kort ingrijpen en meteen weer ontspannen.
Laten lopen was met dit paard geen optie, het lijkt alsof ze nooit moe wordt en ze geeft nooit op.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 12:45

Gisteren met lessen gaat het ook steeds ietsjes beter. Ik longeer haar met touwtjes en laat haar dan ook over de balken draven zodat ze de achterhand actief mee beweegt.

Het ligt ook niet aan het zadel o.i.d. haar moeder heeft precies hetzelfde karakter......

amargith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:01

Als ze haar hoofd steeds in de lucht smijt als ze er wil vandoor gaan, heb je ook veel minder controle over haar en sommige paarden leren het ook nooit af. Het is dan handig ze met een simpele losse martingaal te rijden dat ze haar hoofd nimeer omhoog kan doen. Zo zal ze ook gemakkelijker leren haar achterhand te gebruiken.
Voor ze rustig in stap te houden: Als ze in draf vertrekt neem je de teugels iets om en blokkeer je haar met je zit. Zodra ze terug stapt geeft je terug teugel en vrije zit. Ze leert het snel hoor.
Veel succes
A.