Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KBTP schreef:Wat een vervelend probleem, ik heb het nog nooit gezien, wel paarden die het uit extreme stress doen maar dat lijkt me hier niet het geval.
Ik volg even.
Echt kauwen en zijn mond opendoen en trippelen op de plaats...
Share schreef:Nee, een rubber bit heb ik niet geprobeerd.. Eigenlijk omdat ik een paard ken dat vol blaren zat na gebruik van een rubber bit. Paard maakte ook weinig speeksel aan dus dat ging branden\schuren. Sindsdien ben ik huiverig voor rubberen bitjes...
Geeft niet hoor zooist, maar wat was dan je gedachte erachter?
tijdens het rijden valt het trouwens ook neit storend op (zowel met als zonder sperriem), alleen als we een meningsverschil krijgen en hij onder mijn hulpen uit wilt komen.
sperriem strakkker maken is gewoon symptoom bestrijding.

Bovendien heb ik zoals in het topic ook al wel aangegeven is, rekening gehouden met dat er niet veel ruimte zou kunnen zijn in de mond en dus ook dunnere bitjes geprobeerd. Mijn vriend had van zijn oude paard nog een dunner snaffle bitje liggen, en daar bleef ze het ook gewoon bij doen. Ik begin me er een beetje bewust van de worden dat dit misschien gwn een btje een ding is van haarzelf. Halverwege augustus komt de tandarts weer en dan overleg ik nof eens goed. Al denk ik ook dat hij zegr kilometers maken