Wat je paard betreft is het denk ik niet nodig en aangezien paardrijden toch je hobby is, kun je net zo goed mórgen beginnen met nieuwe succeservaringen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat je paard betreft is het denk ik niet nodig en aangezien paardrijden toch je hobby is, kun je net zo goed mórgen beginnen met nieuwe succeservaringen!
stefje schreef:Een les van 2 uur... jemig wel lang zeg. 5 kwartier stappen...? Ik zou gesloopt zijn. Eerlijk gezegd denk ik: je paard ook. Is dat echt nuttig? (niet cynisch bedoeld, maar wel een vraag)
Verder herken ik je frustraties heel goed. Ik vind een eigen paard rijden (dus elke keer hetzelfde paard rijden) een zoektocht naar de juiste manier. Hoe vaak doe je wat, wat werkt goed voor jouw paard? Je kunt daar nog wat in experimenteren. Houdt je paard van regelmaat, of juist van afwisseling, van veel rustdagen tussendoor, of juist veel werken. Misschien een factor.
aeolusnr1 schreef:Ts. ik versta je probleem zeker wel, maar denk niet dat het enige zin heeft om jou te helpen op deze manier, je rommelt echt maar wat aan op deze manier.
Het kan zo alleen maar erger worden vrees ik.
Neem les of blijf van het paard weg.
Dit klinkt vrij grof , en ik besef dat zeker zelf ook wel, maar zoals je nu bezig bent das echt vragen om moeilijkheden.
aeolusnr1 schreef:Ts. ik versta je probleem zeker wel, maar denk niet dat het enige zin heeft om jou te helpen op deze manier, je rommelt echt maar wat aan op deze manier.
Dit klinkt vrij grof , en ik besef dat zeker zelf ook wel, maar zoals je nu bezig bent das echt vragen om moeilijkheden.
Elco schreef:aeolusnr1 schreef:Ts. ik versta je probleem zeker wel, maar denk niet dat het enige zin heeft om jou te helpen op deze manier, je rommelt echt maar wat aan op deze manier.
Dit vind ik echt kort door de bocht..![]()
TS geeft aan les te hebben, en probeert van alles om er achter te komen wat het paard mankeert..
Een iets vriendelijker benadering vind ik hier wel op z'n plaats..
Elanor schreef:Je geeft die "vakantie" aan je paard volgens mij meer voor jezelf omdat je dan zélf het idee hebt dat jij met een schone lei kunt beginnen. Dat kan ook een goede reden zijn trouwens.Wat je paard betreft is het denk ik niet nodig en aangezien paardrijden toch je hobby is, kun je net zo goed mórgen beginnen met nieuwe succeservaringen!
Elanor schreef:... net zo vriendelijk blijven reageren als je paard even niet doet wat je wilt en voilá, helft van je probleem al opgelost.
Lotus83 schreef:Elanor schreef:... net zo vriendelijk blijven reageren als je paard even niet doet wat je wilt en voilá, helft van je probleem al opgelost.
![]()
![]()
![]()
dat probeer ik ook echt...., maar soms (zoals vandaag) krijg ik het niet voor elkaar
dat was tijdens mijn les ook, 1 van de eerste dingen die ze zijn, blijf rustig praten sluit jezlef niet af (want dat doe ik, ik ga me opvreten) en blijf vooral rustig ademen (ja, ook dat is een serieus iets, als ik bozig wordt)
)krijgt en het probleem nog steeds niet opgelost is gaat er dan bij niemand een belletje rinkelen??unamie schreef:Wat ik eigenlijk niet snap is dat je de schuld bij jezelf zoekt![]()
Als je bij een paard na 2 jaar training niet eens simpel de teugels aan kan nemen en weg kan draven is er naar mijn idee iets mis bij het paard zelf
En als toch je 2 uur les()krijgt en het probleem nog steeds niet opgelost is gaat er dan bij niemand een belletje rinkelen??
Wie weet heeft dit paard een niet passend zadel, artrose, kissing spines of wathever!
Paard is ook al op leeftijd..
De traningsadviezen die hier gegeven worden waar zijn die eigenlijk op gebaseerd?
Op een paar getypte stukjes?
Als je eens goed kijkt naar de bespiering bij dit paard zie je de hals en de strekkers van de schouders knalhard zijn
Welke oefening (en) zouden jullie dan adviseren?
want persoonlijk zou ik met zo'n paard niet eens aan de slag gaan voordat dit losgemaakt is!
XxLiEsJuHhxX schreef:de ts zegt dat het paard nagekeken is door een dierenarts enz. die zou zoiets toch wel opgevallen zijn dan.? of iniedergeval vermoedens van hebben gehad.? en de foto's zijn van een tijdje terug waar ts ook over aangeeft dat het paard nu heel anders is geworden.
En TS 14 is niet erg oud..
Lotus83 schreef:Elanor schreef:... net zo vriendelijk blijven reageren als je paard even niet doet wat je wilt en voilá, helft van je probleem al opgelost.
![]()
![]()
![]()
dat probeer ik ook echt...., maar soms (zoals vandaag) krijg ik het niet voor elkaar
dat was tijdens mijn les ook, 1 van de eerste dingen die ze zijn, blijf rustig praten sluit jezlef niet af (want dat doe ik, ik ga me opvreten) en blijf vooral rustig ademen (ja, ook dat is een serieus iets, als ik bozig wordt)