Eddie_L_ schreef:Mijn paard is van 2 mei 2009, we zijn al sinds zijn geboorte bezig geweest met halster omdoen en laten wennen aan mensen (hij kreeg de fles dus was snel gewend).
toen hij samen met zijn moeder de wei op mocht (2 maanden oud ong. denk) begonnen we met aan het halsterttouw meelopen. (gewoon losjes achter zijn moeder aan).
elke dag geborsteld en hoeven optillen enz.
toen hij bijna één was werd zijn moeder verkocht en begonnen we met wandelen en kwam de hoefsmid.
hij was ong. anderhalf toen hij gecastreerd werd (aangezien hij met alleen maar merries op de wei zou staan en we het veiliger vonden) ook begonnen we met dekje erop, (pony)zadel erop en we begonnen met longeren, dit deden we met een captoom en opbouwend van 1 min. stappen aan de hand naar stappen, draven en 1 rondje galopperen.
hij was 2 toen we begonnen met dubbele longeerlijn en later ook met een bit en hoofdstel omdat hij veel te sterk werd (hij was ondertussen al 1.73 m hoog)
toen kwamen we erachter dan meneer cornage had.
dus laten opereren en 3 maanden laten bijkomen. Het geneesde mooi en hij zag er weer uit al de oude mr. Ed.
DA zei dat hij weer rustig aan gelongeerd mocht worden, dat hebben we weer rustig opgepakt en op 3 jarige leeftijd begonnen we met hangen, erop zitten in stal.
ondertussen zijn we naar een andere stal gegaan i.v.m. bak en reisgeld (was bija 300 euro per maand)
nu is hij 3,5 jaar en 1.84 m hoog en we rijden nu op hem. we rijden zo'n half uurtje en dan 25 min. daarvan alleen maar stappen. die andere 5 min draven of ook stappen. Hij is super braaf en we kunnen gewoon met hem de weg over, er kunnen vrachtwagens, trekkers, busjes en nog veel meer langs komen en hij zet geen stap verkeerd.
Ik dacht eerst van PFF! Zo jong en dan al longeren, maar als ik verder lees schrijf je dat je pas met 3 rustig aan ging hangen, je hebt voor alles de tijd genomen...