Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
prugelpiet schreef:in de opvoeding gaat nk sverkeerd
de opveding van veulen is niet goed gegaan ze heeft 2 jaar rondgesjokt dat er niks mee gedaan is!
en nu vragen wij hoe we dit kunnen oplossen.
. DoxLover schreef:Vilar schreef:Het zou kunnen dat jullie te snel gaan met alles wat jullie hem willen leren.
Verder kun je maar beter niet op de shet gaan zitten, daar is het dier nog veel te jong voor.
nee hoor is ze niet
capopjekop schreef:Maar hoe hebben jullie haar daar op voorbereid dan? Jullie zijn niet echt duidelijk in jullie antwoorden, zo kunnen wij ook geen goede tips geven
capopjekop schreef:Maar hoe bereiden jullie haar voor dan? En hoe heb je spieren gekweekt? Hoe heb je haar de lange lijnen aangeleerd?
capopjekop schreef:Ik vraag me af of dat voldoende is om spieren in de rug te kweken. Ik heb altijd geleerd dat je dat met rijden/longeren krijgt wanneer je paard voorwaarts neerwaarts loopt. Mijn shetten lopen met wandelen niet nageeflijk en van nature lopen ze op de voorhand, dus ik denk met wandelen ook.
Maar hoe heb je het sturen dan geleerd, heeft ze daar geen problemen mee? Doen jullie dat aan een gewoon halster of ook met bit?
prugelpiet schreef:Bizzybijtje schreef:Jawel, de opvoeding gaat wél verkeerd want je pony bokt en steigert.
wij hebben haar toch niet opgevoed!?
en we doen alles verkeerd omdat we 1 keer in de week komen hooguit afentoe 2 x en soms twee weken niet?
we doen dus alles verkeerd omdat we 20 km verderop wonen?