LoveTessa schreef:Het klinkt alsof je mijn merrie beschrijft.
Die kan dan ook op random momenten in een wedstrijd besluiten om bij de buren op bezoek te gaan, zonder waarschuwing..
Mijne staat naast een hengst en ik denk dat daar de problemen weg komen, maar ik heb geen andere plek voor de hengst.
Ik heb een tijdje van die druppels Puur Brons of zoiets geprobeerd maar ik merkte niet echt verbetering.
Momenteel steigert ze overal, bokt ze als ik wil rijden, staart zwaaien waar ik vaak aftrek voor krijg in een wedstrijd, als ze écht hengstig is is ze doof voor mijn been en kan ik er echt heel weinig mee beginnen.
Gelukkig houdt ze vaak na een tijdje vechten op met dat gedoe en kan ik haar vaak na een half uur wel relatief netjes rijden.
Momenteel is het gewoon gevaarlijk om alleen met haar te gaan rijden en ik doe het dan ook liever niet tenzij het echt niet anders kan.
@Bon_ita; ik heb meteen een bestelling geplaatst voor Groene Os Provarium Breeding. Ik hoop dat het voor mijn merrie ook de uitkomst is.
Succes
Geef niet te snel op met het geven, het duurde bij mij zeker 2,5 maand voordat het volledig werkte. Eerst werd ze een stuk hanteerbaarder met het lopen gewoon naast haar. En de hengstigheid die daarop volgde kon ik gewoon rijden zonder problemen. Inmiddels merk ik alleen nog dat ze hengstig is doordat ze in de wei plakkerig is aan andere paarden.