De uitdaging verliezen door reacties van buitenaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: De uitdaging verliezen door reacties van buitenaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:15

jeetje... ik las je verhaal en dacht:
" wat heeft die meid een geluk"
je hebt gewoon een lief braaf jong paard waar je een klik mee hebt en waar je zelf erg veel plezier uithaalt. enig idee hoe weinig mensen dit hebben?

het merendeel van die zeurders hebben waarschijnlijk GEEN klik met hun paard, maar kijken puur naar het plaatje en wisselen waarschijnlijk om de paar jaar van paard ( wat raar ;) )

Helaas bestaat de wereld niet alleen uit X factor paarden, hoewel de paarden wereld zo langzamerhand dit wel " verlangt" van anderen dat elk dier die wowfactor moet hebben.
ikzelf heb ook neutrale paarden die verder niet extreem uitblinken. maar ik zou ze voor geen geld willen rulen,omdat ze wel passen bij mij.
en mjah.. bij jou is het hetzelfde denk ik.. je zult toch echt ZELF dag in dag uit ermee om moeten gaan, en dan zou ik persoonlijk voor het paard kiezen waar de klik er mee is,ongeacht de omgeving.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:21

Van jus de pommes moest ook niemand wat hebben hoor! die is toch maar mooi met een gouden plak geeindigd.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:24

Ik heb zelf een paard gehad waar niemand wat in zag. Zelfs de hoefsmid kraakte hem af. Soms was ik enorm pissig over al dat gezeur,maar op een gegeven moment boeide het me niet meer. Dit paard is heel oud geworden bij mij,en is helaas al lang overleden. Na hem volgden nog vele paarden,maar nooit meer zo'n superdier als hij...dus trek je nergens wat van aan en geniet van je paard.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:25

riagr schreef:
Naar mijn mening is het maar 1 ding echt belangrijk;
Ben JIJ blij met dit paard?

Ja? Wat maakt het dan uit wat de wereld zegt?
Nee? Dan is het voor het paard misschien eerlijker om er iemand bij te zoeken die er wél helemaal "over the moon" blij mee is.

Maar als ik tussen de regels door lees.......lijkt het een paard met een héél fijn karakter.
En laat ik dat nu werkelijk onbetaalbaar vinden..

Kan geen uiterlijk tegenop...

Ben je toevallig ooit gepest? Nee?

Dan even een newsflash: het is heel moeilijk om bij hetgene te blijven wat je echt wil doen als er constant op je af gegeven wordt. TS geeft al aan het echt een leuk lief paard te vinden, maar het is gewoon vervelend als je continue allerlei domme opmerkingen naar je hoofd krijgt.

Hoe gaat het inmiddels TS? Zie je het zwaantje alweer terug? :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:34

Ik heb geen idee met wat voor mensen je omringt, maar in zo'n omgeving wordt je natuurlijk niet echt vrolijk.
Zal ook wel iets met leeftijd te maken hebben, meiden zijn natuurlijk niet al te aardig naar elkaar op die leeftijd soms.

Bottomline is: zij zien een paard wellicht als een brommer om mooie kunstjes op te vertonen.
Jij hebt een dier waar je je hart in wil stoppen...
Ik heb een ruin gekocht die een jaar geleden er niet heel fraai uit zag... maar eerlijke gezegd kon me dat geen HOL schelen.
Omdat hij voelt dat hij onvoorwaardelijk welkom is, goed verzorgd wordt en veel aandacht en ruimte krijgt is hij vreselijk veranderd.
Wanneer je een foto van toen en nu naast elkaar zou houden weet je niet wat je ziet....
Ik krijg nu opmerkingen dat het zo'n knappe ruin is, blijkbaar hebben mensen niet eens in de gaten dat het hetzelfde paard is.

Hoe dan ook... een paard is meer als een apparaat om kunstjes op te vertonen, het is een maatje voor het leven.
Dat die koekenbakkertjes dat niet begrijpen is hartstikke jammer voor hen, wellicht doe jij er goed aan je te omringen met mensen die oprecht van hun paard houden... geen trulletjes die alleen maar gericht op dressuurprikken op snuivende langbenige monsters waar ze eigenlijk knoepertjebenauwd op zitten! Hihihi!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:36

Heb je door die reacties niet JUIST zin om ze het tegendeel te bewijzen? :? Al is tegendeel misschien niet het goede woord, want van een echt simpel paard maak je niet snel een Totilas. Desondanks kun je er wel veel mee bereiken, succesvol zijn en er vooral veel plezier van hebben.

Ik kan me al bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke dingen over een paard van een ander zeggen, maar als ze het doen, dan zou ik me daar niet echt wat van aantrekken.

Waarschijnlijk ben ik zelf degene die het meest negatief over mijn paarden praat. Ik ken hun tekortkomingen, net als die van mijzelf. Denk dan niet dat ik mijn paarden niet leuk vind. Het is gewoon totaal niet realistisch om te zeggen of denken dat ze geweldig zijn voor de sport, dus die woorden krijg ik niet over mijn lippen. Ondanks alles (of beter: dankzij alles) vind ik ze geniaal en geef ik enorm veel van ze.

Ik heb doodsimpele paarden met weinig talent, maar ik ben nog veel minder getalenteerd. Ze zijn prima voor mij. Als 'dressuurruiter' met mijn 'dressuurpaarden' kan ik over de weg langs groot landbouwverkeer, door het bos, springen en crossen. Ze lopen M en Z. Nee, ik zal nooit Nederlands Kampioen met ze worden, maar daar ben ik ook niet de ruiter voor. Ze hebben geen wow-factor. (Ook hier geldt: heb ik ook niet. :D ) Maakt me echt niet uit. Ik ben heel gek met ze.

Ik vind het juist leuk dat ik ze helemaal zelf naar het niveau heb toegereden, vanaf het zadelmak maken al. En dat we ondanks hun en mijn tekortkomingen toch prima naar de Z kunnen rijden. Ja, het kost meer moeite dan wanneer je een talentvol ruiter bent of wanneer je een talentvol paard hebt (of beide), maar dat maakt juist dat het een leuke uitdaging is. :) Het geeft mij juist voldoening.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 20-04-12 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:36

Magrathea schreef:
Dan even een newsflash: het is heel moeilijk om bij hetgene te blijven wat je echt wil doen als er constant op je af gegeven wordt. TS geeft al aan het echt een leuk lief paard te vinden, maar het is gewoon vervelend als je continue allerlei domme opmerkingen naar je hoofd krijgt.

Dat ligt geheel aan het type mens. Sommige mensen kunnen er niet goed tegen of zijn er heel gevoelig voor en bereiken zelfs het punt dat ze hun beste maatje wegdoen. Dat is toch wel het ergste wat er kan gebeuren, alleen omdat anderen negatief zijn je beste vriend wegdoen voor een 'betere' met wie je lang zo'n klik niet hebt... Weer anderen kan het niets schelen, ik denk dat iedereen ooit wel iets negatiefs zal hebben gehoord over zijn/haar paard maar het gewoon van zich af heeft gezet met de alom bekende zin 'wij weten wel beter' :)

Wat is het toch naar dat mensen het altijd zo goed weten te vertellen als het op andermans paard aankomt maar nooit eens naar zichzelf kijken. Dat ze jou hiermee onzeker maken is zwaar balen maar het is ook een goede les voor je: Probeer het van je af te zetten en te bedenken dat JIJ wel degene bent met een superband met jouw dier. Dat is het enigste wat telt! Who cares als een ander daar een andere mening over heeft, het is misschien een dooddoener maar het heeft meer met hunzelf te maken dan met jou. Ga gewoon lekker door met je toppertje en laat al die mensen die het allemaal 'zo goed' weten lekker gaan, :D

En trouwens, het is helemaal niet zwak om hier gevoelig voor te zijn. Waarschijnlijk zal jij het nooit bij een ander doen dus waarom doet een ander het wel bij jou en je paard? Sommige mensen uiten op die manier gewoon hun ongenoegen als ze jou en je brave paard op een goede manier bezig zien. Dat is hún zwakte en niet de jouwe!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-12 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:37

Ik heb een vosbonte merrie van 1.56 en op mijn vorige stal was dat zeker te min. Koeien kunnen niks werd er gezegd. Ik ben zelf redelijk onverstoorbaar en ben lekker blijven rijden. Er werd op een stal niet zo ver bij ons springles gegeven en dat was helemaal "hot" iedereen ging er heen en ik ook (vindt springen erg leuk) dezelfde mensen die "mijn koe" niks vonden vielen aardig door de mand. En mijn koe? Springt alles, ga ik alleen mee op wedstrijd en rij nog wp ook:) Crostraining helemaal leuk. Ik sta nu op een stal waar iedereen respect voor elkaar heeft en wordt mijn "koe"nog wel koe genoemd maar wel met een knipoog. Probeer niks van al die mensen aan te trekken. Gaat het goed praten mensen graag, gaat het slecht praten ze ook.
Als je instructrice er positief over is, is het overwegen van een andere (gezellige) stal misschien wel een optie is. Veel succes.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:40

Ik snap dat het lastig is om je er niks van aan te trekken.
Maar probeer te blijven genieten van je topper.

Mijn paard is 1.58 en wordt vaak pony genoemd.
Maar ik heb altijd in haar geloofd al werd ik ook doodmoe van alle opmerkingen.
Ik kan je zeggen mijn lelijke eentje is nu echt een zwaam geworden.

Laat ze kletsen en geniet van je topper.

Zensation net van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Zensation nu.

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:56

Mensen hebben dan wel hun mond vol over je dier....

Maar hoeveel mensen hebben de X factor, excelleren echt in wat ze doen, zijn een attractie op straat, heel erg mooi, goed gebouwd, slank, slim, succesvol...?
Dat zijn toch ook uitzonderingen?
Maar zijn die mensen dan minder waard? Lijkt me niet.....
Terwijl die mensen zich zo druk maken over 'the looks' van jouw paarden, kun je je afvragen of die mensen niet beter eens objectief naar zichzelf kunnen kijken....

Al die eisen die mensen een paard opleggen; als ze nou eens de helft van al die eisen op zichzelf loslieten hadden we heel wat meer knappe, slimme, slanke, sportieve, leuke mensen op de planeet! ;-)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:23

Net zoals Jepsica heb ik ook een klein uitgevallen paard :)

Vooral op springwedstrijd tussen de grote professionele stallen als Zoer, Vrieling en Hoorn hoorde ik vaak dat ze toch wel erg klein was. Tot dat we 5 weken achter elkaar top 3 reden waarvan 3 keer eerste, toen vroegen ze of ze toevallig ook te koop was ;)

Lekker naast je neerleggen en gewoon door gaan met je paard. Vooral veel plezier beleven aan het rijden !

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:18

Ik snap trouwens sowieso niet dat je het in je hoofd haalt een ander te gaan melden wat je allemaal niet van hun paard vindt, áls je al zo negatief denkt.

Als ik al zo negatief over een paard zou denken terwijl de eigenaar er helemaal blij mee is, dan zou ik echt denken 'Wie ben ik om daar iets van te vinden? Het paard is van haar en zij heeft er lol mee.' Dan zeg je toch juist niet iets heel negatiefs?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:47

Jij wel maar helaas, de wedstrijdwereld werkt iets anders, je maakt zovaak mee dat mensen het met rijden niet kunnen winnen en daarom afgeven op anderen(stomme knol, slechte ruiter, idiote jury) en jammer genoeg begint dat al heel vroeg bij de pony's. Ouders(niet allemaal) troeven elkaar af met de duurste pony, de duurste auto en trailer en ondertussen vergeten ze dat hun kind maar wat rondhopst. Onze kinderen zaten altijd op huis-tuin en keuken pony's maar eindigden zeer vaak bovenin, de meeste van onze pony's hebben hun aankoopbedrag in prijzengeld wel terugverdient. Waarom, omdat ze een goede basis en les kregen en respect voor hun pony hadden. Je wilt niet weten wat er naar hun hoofd werd geslingerd maar gelukkig heb ik ze uit eigen ervaring daar op voor kunnen bereiden en trokken ze het zich niet aan, ze lieten hun rijden spreken.

BBreedveld schreef:
Ik snap trouwens sowieso niet dat je het in je hoofd haalt een ander te gaan melden wat je allemaal niet van hun paard vindt, áls je al zo negatief denkt.

Als ik al zo negatief over een paard zou denken terwijl de eigenaar er helemaal blij mee is, dan zou ik echt denken 'Wie ben ik om daar iets van te vinden? Het paard is van haar en zij heeft er lol mee.' Dan zeg je toch juist niet iets heel negatiefs?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:56

@Margathea:

Ik ga toch zeker niet vanwege pesters twijfelen?
Vér boven staan ... en andere mensen in je omgeving zoeken, in plaats van gaan twijfelen aan het paard waar JIJ je fijn bij voelt. Waar zou je je nu eigenlijk wat van aan moeten trekken: van mensen die zo stóm zijn om te gaan pesten... of het paard waar je een klik mee hebt, waar jij je fijn bij voelt..

Weet je:
Heb zelf ( als ruim volwassene) een connemara van 1.48 gekocht. Deze gaat gestart worden tussen de paarden.
Gewoon omdat ík me lekkerder voel op een nuchtere pony dan op een prestatiegefokt sportpaard. Dat prestatie gefokte sportpaard past niet bij me. Mijn lekker bewegende póny wel..

En dan kan de wereld pesten wat ze wil, er van denken wat ze er van denken, daar ga ik mijn genieten van mijn paardje niet voor op het spel zettten. Daar wéiger ik me gewoon iets van aan te trekken. Het is toch zeker míjn paard, míjn hobby.
En als de wereld mijn paard niet ziet zitten, moet de wereld gewoon maar even de andere kant op kijken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:23

Hád ik maar een leuk niet te groot paard dat goed zijn best doet.. niets voor mij die hoge slagschepen.. TS zoek je niet nog toevallig een bijrijder? O:)