Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

joelleollie schreef:Laura_x_ schreef:Is de pony verder helemaal gezond? Past het zadel? Heeft het echt geen pijn?
Ik denk anders over. Een pony neemt iemand niet in de maling, een pony kliert niet.
Het zadel past gewoon ,

xxanoukxx1 schreef:het is een hefboomwerking en je kan er 2 teugels aan hangen , is je pony makkelijk trek je aan de bovenste teugel dat heeft de zelfde inwerking als een normaal trensje , maar als je pony weer te hard gaat en niet meer reageert op de eerste teugel dan trek je aan de onderste teugel, en dit heeft dan de werking als een soort stang bit.
maarja ieder zijn mening toch 
nicky_rilana schreef:dan zeg ik slechte instructeur, heb mijn pony wel eens met een pessoa bit gereden alleen met het springen want het was gewoon echt gevaarlijk zo hard ging ze. maar gewoon dressuren heb ik er altijd een gewonen trens in gehad, zelfs helemaal in het begin toen ze zo hard ging ( zie mijn 1e post)

Laura_x_ schreef:Elk paard is te rijden op een trensje, wordt toch altijd gezegd?
Daarbij komt. Waarom de symptomen stoppen, met een scherp bit, en niet het probleem, het feit dat je een paard niet onder controle kunt houden? (Waarom doe je er anders een scherper bit in?). Niet aanvallend bedoeld, maar zo denk ik erover.
Ik ben zelf geen voorstander van scherpe bitten (en al die hulpteugels). Ik rijd in de bak het liefst bitloos, buiten hebben we er wel een bit in (puur voor de zekerheid).

Laura_x_ schreef:Elk paard is te rijden op een trensje, wordt toch altijd gezegd?
Daarbij komt. Waarom de symptomen stoppen, met een scherp bit, en niet het probleem, het feit dat je een paard niet onder controle kunt houden? (Waarom doe je er anders een scherper bit in?). Niet aanvallend bedoeld, maar zo denk ik erover.
Ik ben zelf geen voorstander van scherpe bitten (en al die hulpteugels). Ik rijd in de bak het liefst bitloos, buiten hebben we er wel een bit in (puur voor de zekerheid).

xxanoukxx1 schreef:Laura_x_ schreef:Elk paard is te rijden op een trensje, wordt toch altijd gezegd?
om ongelukken te vorkomen voor mezelf en het paard is het gewoon veiliger om dus met een bitje te rijden waarme hij goed te sturen is en terug te nemen, dus ik kan al dat commetaar niet begrijpen, misschien zijn jullie nog van die penny meisjes die alles zielig vinden ofzo maar om mijn paard verder te krijgen met springen is dit helaas nodig,en ik heb goede les dus weet hoe ik met het bit om moet gaan en ga niet als een gek trekken, dus het is allemaal gewoon prima te doen.
nicky_rilana schreef:Elk paard is te rijden op een trensje, wordt toch altijd gezegd?
xxanoukxx1 schreef:om ongelukken te vorkomen voor mezelf en het paard is het gewoon veiliger om dus met een bitje te rijden waarme hij goed te sturen is en terug te nemen, dus ik kan al dat commetaar niet begrijpen, misschien zijn jullie nog van die penny meisjes die alles zielig vinden ofzo maar om mijn paard verder te krijgen met springen is dit helaas nodig,en ik heb goede les dus weet hoe ik met het bit om moet gaan en ga niet als een gek trekken, dus het is allemaal gewoon prima te doen.
superwoman schreef:xxanoukxx1 schreef:om ongelukken te vorkomen voor mezelf en het paard is het gewoon veiliger om dus met een bitje te rijden waarme hij goed te sturen is en terug te nemen, dus ik kan al dat commetaar niet begrijpen, misschien zijn jullie nog van die penny meisjes die alles zielig vinden ofzo maar om mijn paard verder te krijgen met springen is dit helaas nodig,en ik heb goede les dus weet hoe ik met het bit om moet gaan en ga niet als een gek trekken, dus het is allemaal gewoon prima te doen.
Ik ben voor de veiligheid, ook als het betekend om minder vriendelijke hulpmiddelen te gebruiken, MAAR wel in sitiuaties waarbij je niet anders kan...
Corrigeren dus...om je paard daarna weer correct de basis te kunnen rijden..
Wanneer je het moet gebruiken om je paard vérder te krijgen, dan zit jer basis er niet in....
xxanoukxx1 schreef:je snapt wel wat ik bedoel toch, als ik nu door blijf rijden met een tresje en ik de heletijd moet trekken dan kom ik al helemaal niet meer terug bij de basis. maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel toch.
xxanoukxx1 schreef:Laura_x_ schreef:Elk paard is te rijden op een trensje, wordt toch altijd gezegd?
om ongelukken te vorkomen voor mezelf en het paard is het gewoon veiliger om dus met een bitje te rijden waarme hij goed te sturen is en terug te nemen, dus ik kan al dat commetaar niet begrijpen, misschien zijn jullie nog van die penny meisjes die alles zielig vinden ofzo maar om mijn paard verder te krijgen met springen is dit helaas nodig,en ik heb goede les dus weet hoe ik met het bit om moet gaan en ga niet als een gek trekken, dus het is allemaal gewoon prima te doen.

xxanoukxx1 schreef:weetje laat het mij nou maar gewoon doen op de manier van mijn instructeur en mezelf.. dit gaat ook over alleen maar in het bos met meerdere paarden en tijdens het springen, verder rijd ik altijd bitloos, dus doe nou maar niet zo zielig en als of jij weet hoe het helemaal moet want jij probeert wel slim te doen, maar je kent mijn hele paard niet dus beter zit je niet zo overal commetaar op te geven, ik zou wel even willen weten hoe jij rijdt , jij zit zeker lekker je paard met sporen te prikken ofzo, we doen allemaal wel eens iets op een andere manier.