Stang en Trens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:02

Ik vind het nog steeds zo raar dat de s & t verplicht is...is het niet veel knapper om GP te kunnen rijden zónder s & t?

Ik zie hier in de regio in het Z meer mensen die de stang misbruiken dan goed gebruiken! Paarden lopen standaard op de kop en in de krul....en dat is niet generaliserend bedoeld want bij de ZZGP ziet het er allemaal al weer heel anders uit...maar goed, de ruiters die ik dan zie rijden komen daar waarschijnlijk niet eens.

Als je even goed bij jezelf te rade gaat is het hele idee van een stang "voor de mooi" toch eigenlijk idioot? Ik deed er eerst zelf ook aan mee, maar IMO slaat het nergens op....goed rijden zonder al die tierenlantijnen is toch veel mooier?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:42

de haan verdedigt z'n kippies en de andere kippies moeten knikken en akkoord gaan???

beetje op de baan lopen met stang en trens en vreemde ruiter? terwijl de paarden dit ook niet gewend zijn? nou maak je me niets meer wijs hoor, dit slaat nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:16

marieketencate schreef:
Als je even goed bij jezelf te rade gaat is het hele idee van een stang "voor de mooi" toch eigenlijk idioot?

Mijn idee Dat is ook de reden waarom ik een tijdje geleden dit topic opende [RT] wanneer en waarom Stang en Trens? Maar ook in dat topic bleek dat heel veel mensen gewoon met S&T zijn gaan rijden uit gewoonte omdat ze eindelijk Z geworden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:34

Klopt, ik ook. Durf ik ook eerlijk toe tegeven.
Maar ook omdat ik nu een paard had waar ik hetzelf ook op kon leren.
Dus een verbreding van mijn stuurkunsten.
Ik moet wel zeggen dat ik dus wel alleen in de les met S&T heb gereden, om er zeker van te zijn het goed te doen.
En als ik alles bij elkaar 20 keer ermee gereden heb is het veel Lachen
En ik ben het gaan doen toen mijn instructrice zei dat ik het wel kon proberen.

Ik wil hem gewoon op mijn dubbelgebroken bit kunnen rijden, want het bos in of springen met S&T lijkt me niet zo leuk Lachen

En dat is dus ook gelukt, dat hij op beide bitten goed loopt.