problemen met rijden en zelfs aan de hand! help me!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:00

even een berichtje over hoe het nu gaat!:

we zijn dus sinds een aantal weken opnieuw begonnen met de leiderschap, dus alleen poetsen, wandelen en longeren.
in het begin was het ff moeilijk om mijn juiste plek te vinden en dacht ik bij mezelf dit gaat nooit lukken, poetsen deden we toen elke dag en wandelen maar longeren niet elke dag, dit was nog geen groot succes!
nou ben ik door meerdere mensen op stal ff geholpen zoals met de manier van longeren en als hij vast staat, echt een paard met gebruiksaanwijzing. bij hem moet je juist niet zijn stem verheffen als ie vervelend is, maar juist heel kalm blijven en niet straffen met een boze stem en goed blijven ademen ondanks dat je moet praten om te zeggen dat ik dat niet wil.
we longeren nu wel elke dag!! als ik een dag niet longeer en ga alleen wandelen dan hapt hij er maar op los en houd hij maar niet op en staan we beide continu aan het touwtje te slingeren, daarom longeer ik hem nu elke dag, zodra we daar eigelijk mee beginnen heb ik meteen meer respect, dit gaat heel goed! daarna gaan we wandelen en hapt hij zo goed als niet meer en blijft hij vaak netjes naast me lopen!
we zijn er nog lang niet! maar het gaat nu dus al een stuk beter dan voor heen! ik ben trots op ons zelf! en nee niet arrogant bedoeld.

wilde dit even laten weten aan de mensen die dus op mijn vorige topic hadden gereageert en of jullie misschien nog meer tips hebben??

Groetjes Kelly

amyyy55

Re: problemen met rijden en zelfs aan de hand! help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:03

Ik denk dat les nemen toch een hele goede stap zal zijn,
maar erg goed dat het nu beter gaat! :)

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:49

Langcara schreef:
Een paard dat zijn hoofd inderdaad heel hoog doet schakelt jou als ruiter uit. Dan kun je niet meer remmen, niet meer sturen, helemaal niets.

En ik zal het niet snel zeggen, maar zo'n paard hing ik een slof om.
Met zo'n slof trek je die kop omlaag en dan heb je tenminste weer een rem en een stuur.
MAAR zet die slof niet vast. Doet hij weer normaal dan mag hij die slof niet meer voelen.

Amen ! Ik heb ook zo'n paard nu 2 keer even flink doorgepakt met een slof en nu gaat het rijden een stuk beter ! Maar je moet wel kundig kunnen rijden en eerlijk blijven als je een slof gebruikt!

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 15:25

ik vind dat dus helemaal niks een slof! zo dwing je een paard ergens toe. en word er niet naar een oplossing gevonden voor op een langere termijn zoals iemand in deze topic al eerder heeft gezegt. ik heb er voor gekozen om mijn paardje en mezelf op een langere termijn te verbeteren wat ik persoonlijk ook beter vind, en dat gaat heel goed!

en amyyy55 op het moment is lessen nog geen optie voor mij omdat ik zonder werk ben komen te zitten, dus alle kosten die ik kan ontkomen doe ik dus ook even niet.