Vandaag was ze braaaaf! Kreeg haar zelfs terug op mijn zit, zonder ophouding, en heb amper ophoudingen hoeven geven
Ze is echt een beetje gek hoor. De ene dag het super, de andere dag is het bal.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar dit heeft tot nu toe weinig effect, als hij die hindernis ziet wil hij er het liefst zo snel mogelijk overheen! Langcara schreef:Carmy81 schreef:Nou mijn paard is zo heet dat stappen er niet eens inzit. Mevrouw gaat meteen dribbelen. Stappen onder het zadel kent ze niet eens
Ja het is allemaal niet zo makkelijk met haar....
Longeer je haar wel eens voordat je er op gaat?

lieskehh schreef:ik volg dit topic ook even
ik heb ook echt een hete haflinger, het gaat wel stukken stukken beter als jaren geleden, dan draaide ik de volte op en vroem ze was weg.
Nu kan ik als ik loslaat met rust de volte op, zelf pak ik nog wel de spanning en mijn houding is ook zo bagger.
waardoor mijn pony daar denk ook zeer op reageert.
ER staan hier wel echt super tips waar ook IK iets mee ga doen.
Met die ophoudingen werkt bij mij wel de rust komt er op een gegeven moment wel in maar als ik gegalopeerd hebt denkt ze dat ze in elke hoek weer moet galoperen of als ik maar een figuur maak
dat ze weer in galop moet.
Ik probeer het eruit te rijden of door ff te gaan stappen en langzaam weer aan te draven maar vaak begint het verhaal opnieuw.
en hang ik zo onderhand weer in de teugels, laatste tijd werk ik nu wel veel met ophoudingen en gaat echt stukken beter. ze heeft nog wel is dat ze echt moet racen opeens maar dan maak ik een flinke ophouding dat ze echt onder haar tempo looopt en dan loopt ze wel ff weer goed.

lieskehh schreef:Langcara: met mijn houding bedoel ik dat ik dus mijn voeten naar voren druk en heel erg in het zadel ga staan, dus met andere woorden ik geef haar de ruimte te gaan rennen want ik maka mijn eigen alleen amar lichter.
Handige tips heb je er neergezet zal er s op gaan letten
Ik ga heel gauw met een holle rug rijden voortaan heel slecht en als we de volte opdraaien ga ik bij voorbaat al naar voren zitten omdat ik maar denk dat ze gaat rennen en dan juist gaat ze rennen.

Heb je hiervoor misschien ook een tip?
Dat wil zeggen kop omhoog, nek er op, oortjes gespitst en niet gevoelig voor menige hulp
Daarom rijd ik dus veel wendingen met hem, zodat hij op mij blijft letten en ik zijn tempo beter kan controleren. Maar, het ging al beter, want op een volte liet hij liet gisteren af en toe wel los en echt, het was een verademing! Ik was dus al erg trots op hem dat hij het zo goed deed
Maar, ik hoef hem maar een meter recht te stellen en: kaken op elkaar, maakt zich lang en ZOEFFFF! Toch nog best moeilijk dus, ik ben bang dat hij doorheeft dat op de volte wegrennen gewoon niet lukt, maar het zodra ik recht wil stellen het toch meteen weer probeert (vooral in draf trouwens, stap gaat beter). Veel rechte stukken rijd ik dus niet, alleen in stap. Maar in stap kan ik dus wel gaan proberen wat je hierboven beschreef, om de schouder opzij te zetten. Het is wel hard werken zeg
Maar mijn instructrice zegt dat áls ik heb straks goed aan het lopen heb, ik er een heel leuk paard aan krijg
Nell_ schreef:Mijn pony gaat de laatste tijd best redelijk! Ze reageert goed op de ophoudingen!
Alleen nu wil ze zich nog wel eens op gaan krullen en haar rug wegdrukken. Lastig op te lossen! Hoe kan ik dit het beste doen?