Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:47

O neem me niet kwalijk, het lijkt me doodeng. En ook niet lekker zitten. Vegs is hartstikke lief maar ik hou 't graag bij aaien.

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:01

Op Vegs zit je ook niet lekker zonder zadel :') ben dol op haar, maar minder dol op haar schoft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:03

Oh en Hestejente, blijf hier gezellig doorposten zou ik zo zeggen :D

Vind dit trouwens wel weer typisch :') ik zit hartstikke netjes, voor mijn doen dan, en nu beginnen jullie over mijn binnenhand :') jemig :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:05

En ik heb nog zo m'n best gedaan om die hand van jou de goede kant op te krijgen. Had dan gezegd dat je naar links wilde :P

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:07

Yamcha schreef:
Op Vegs zit je ook niet lekker zonder zadel :') ben dol op haar, maar minder dol op haar schoft :')

Heb een dik westernpad en je zit verder naar achter als zonder. Dus dat komt wel goed.
Ja naar links met contra stelling. Hahaha. Nee zonder dollen ik ben blij met het beeld wat Yamcha heeft op jou knappe Vos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:09

Hestejente: Oohh jij bent echt erg :')

Maar eh, je hebt gelijk :oo

Japeloup: dan durf ik. Ik neem wel een trap mee :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:48

haai hestejente :wave: [wij kennen elkaar al van de nagellakkies :P ]

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:52

Hooooooi! *wuift met nailarthandje*

Yamcha, kom maar eens een keertje naar links sturen, is goeie oefening :P
Hij kán het namelijk wel
Afbeelding

Knerpend en knarsend, maar toch.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:57

hooi browno mars met stippen! :')
mat een smoelie japeloep <3 die krijgt dus alles voor elkaar...
ik heb vrije avond door alle bevroren banen.. ga dus vanavond eens alle cds met foto en film doornemen [tenminste een poging doen. ] en dan eens kijken of ik iets van savante posten kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:26

Ik heb een zadel om een weekje uit te proberen. De Trekker True Talent. Heel erg wennen!
Ik reed al zonder wrongen op m'n zadel, maar deze heeft geen eens een zweetblad, je voelt echt alle spieren bewegen. Aan de ene kant heel prettig, zo direct contact, aan de andere kan is het zó anders! De zitting is ook apart, het heeft geen diepste punt, alleen de pommel aan de voorkant, dan een stuk waar je zit (vlak horizontaal) en dan iets van een achterkantje.
Ben dan ook heel blij dat ik er een weekje mee mag stoeien voor ik een beslissing neem :j En heel benieuwd hoe het rijd als ik er ietsje meer aan gewend ben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:45

ik heb nog een foto die in het rijtje van de priouettes past.
Afbeelding

het had slimmer geweest als ik alles op volgerde had geplaatst, maar goed ik ben al blij dat ik ze kan plaatsen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:50

Zet je paard op deze foto zijn onderhals niet erg vast?

*gaat nu bijlezen :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:54

Godsgloeiende wat gaan jullie snel..
Bij deze een berichtje dat ik nog leef.

Ik leef dus nog.

:') Nee even zonder gekheid.. Krijg geen reacties op mn advertentie, geen antwoord op mn mails, aaahrg. Verder drukdrukdruk met school, huiswerk (kuch..), nieuw baantje in een schoenenwinkel (YEAH) en uitgaan..
Dus even alles op zn tijd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:06

ja dat lijkt wel zo zoo, maar dat viel wel mee, ik vond m wel net te traag worden in deze en dan gaat ie zich net iets te hoog plaatsen,luxe bij goof is dat ie zich bijna nooit vastzet

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:09

Ik vind dat je dingen op foto's nooit goed kan beoordelen. Het is slecht een duizendste fractie van een seconde die je op beeld vast legd. Het kan wel zaken verduidelijken als iemand iets niet snapt.

Tov, met je wandeling, liep je toen ernaast of met lange lijnen? Ik ben geen wandelaar dus ik zou het geen van beide nadoen. Zou ook behoorlijk link zijn denk ik als ik buiten zou gaan wandelen met dit weer :+

Savante ziet er prachtig uit :))

Yamcha als eskimo op een ijsco :D
Leuk! :j

Japeloup schreef:
Ik ga jou gewoon een paar keer met mijn voltige singel op Vegs laten rijden :D

~~}> Succes Yamcha! %) Jij liever dan ik!

SabM, je bent ook een bikkel hoor om zo laat nog op je paard te stappen met dit weer :brr: Overdag is het een stuk beter vertoeven.

LT, wat balen dat je binnenbak bevroren is. Was vandaag op cc en daar mocht ik ook gewoon mijn proeven rijden op een bevroren bodem... Heb maar heel simpel rondgereden. Hou hem lieven nog even heel! 8)7

Bekende foto's en een bekend paard Amanda. Altijd leuk, die foto's uit de oude doos :j

KT, wat een stoere paarden met dat traplopen :):) :wow:

Leuk om te zien ook Japeloup! Ik dacht ook dat het een sjiem was...

ankem schreef:
Zo, het avontuur binnenbak hebben we ook meegemaakt!
Het is een nette accomodatie, met 3 binnenbakken, waarvan 2 in elkaars verlengde. Ik zat nog niet goed op Kelly of er kwam een menwagen de bak in. Kelly vond dat mega spannend en werd wat rennerig en loperig. Menpaard was erg fris en ging er een paar keer vandoor. Kelly reageerde daar ook op. Vervolgens ging de menner op de lange zijde telkens voluit in galop. Nou toen was het hek helemaal van de dam en was de ontspanning helemaal ver te zoeken. Vervolgens kwam er nog een club menners binnen, die in de andere bak menles kregen. Ik ben maar afgestapt. Later maar weer eens proberen.

Ah nee, dat is erg.... Kel heeft het niet zo op karretjes..... heel erg niet zelfs..... :oo
Maar wat aso zeg! Bah!

Amaro is <3

Ah, Hestejente denk hetzelfde als ik over het zonder zadel rijden :') KT denkt dat het wel goed is.... IK ben benieuwd naar een verslag. Ik zou nooit zonder zadel gaan rijden. Zitlessen is prima, maar dan wel op een zadel. :)

Spannend dat nieuwe zadel Bri :):) Kan me er werkelijk niks bij voorstellen dus je mag ook wel een foto plaatsen als je erop zit en als je ernaast staat. Ben heel benieuwd :)

Succes met de zoektocht naar een bijrijdpaard Liesje. Dat valt (vaak) van beide kanten niet mee.

En KT, zie de eerste zin van mijn post :') Foto's beoordelen is haast onmogelijk!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:15

Fijn de uitleg met de foto's!
Erg mooie foto's met mooie paarden!
En dat traplopen zie ik mezelf echt niet doen met mijn meneer, denk dat het dan een grote hindernis word.
Wat betreft rijtechnische vragen durf ik echt geen feedback te geven. Hiervoor vertrouw ik mijn eigen kunnen/inzicht/kennis te weinig (en terecht). Ik merk dat ik echt op mijn gevoel en reactie van het paard rij. Maar ik lees graag mee!

Tov, lef dat je naar buiten gaat met dit weer. Ik was mijn meneer paar weken terug al kwijt met wandelen in het bos...

WB zonder zadel rijden: in het verleden erg veel gedaan. Ook nu stap ik er regelmatig op zonder zadel. Zeker toen ik vermoeden kreeg dat meneer niet helemaal rad liep. Ik kan dan veel meer voelen en mijn meneer is voor een kwpn-er redelijk breed gebouwd, dus zit prima! Vind het zelf vaak ook lekker rijden. Stap af en toe op fjorden en hafjes van een stalhouderij, zit helemaal heerlijk zonder zadel!

Door al jullie verhalen en tips begint (is) het bij mij gigantisch te kriebelen om weer aan de gang te gaan. Zie het op korte termijn nog niet gebeuren met mijn meneer om 'echt' te gaan werken. Dus heb besloten om (als het weer een beetje normale temperatuur is, anders val ik zo hard..) het rijden op het paard van mijn schoonvader weer op te pakken. Heb hem 1,5 jaar niet gereden, zolang staat hij ook al stil... En hij is 13 cm hoger dan mijn meneer.... Maar heb er zin in! Ga jullie dan nog meer bestoken met al mijn vragen!
Ik merk dat ik door dit topic veel bewuster ben in de omgang met mijn meneer en veel meer nadenk bij rijden en het zien. Of ik het goed doe, blijft de vraag. Daarvoor moet ik echt gaan lessen. (Wat hopelijk in de nabije toekomst gaat gebeuren..)

Heb er nog 1: Kan je een ainsleydressuurzadel verstellen (zadelmaker dan?) zoals jullie inmiddels wel door hebben, heb ik hier echt geen kaas van gegeten.

@Japeloup: wil best een keer foto's komen maken. Is niet mijn specialiteit, maar moet vast goed komen.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:20

Citaat:
Tov, met je wandeling, liep je toen ernaast of met lange lijnen? Ik ben geen wandelaar dus ik zou het geen van beide nadoen. Zou ook behoorlijk link zijn denk ik als ik buiten zou gaan wandelen met dit weer

Zooist, ik liep er naast. Hoofdstelletje om en longeerlijn eraan. Had niet het idee dat ze erg fris was. Ze staat van 10 tot 16.00 buiten, dus dat scheelt.
Citaat:
Tov, lef dat je naar buiten gaat met dit weer. Ik was mijn meneer paar weken terug al kwijt met wandelen in het bos...

Kijk dat troost en bemoedigd me dan weer. Thanks!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:24

geef ik je gelijk in zoo, zo een foto is een fractie van een moment tijdens een beweging..ik kies er ook voor om hier fotos te plaatsen omdat je de ruimte krijgt om uit te leggen wat er gebeurd, ik zie op elke foto van mezelf 'dingen' er zijn altijd dingen die anders horen,mooier kunnen ,kleiner.fijner...gek wordt ik ervan...zie nooit s een perfecte foto van mezef..
zitlessen zonder en met zadel zijn prima ik gebruik idd ook wel de voltigesingel, voornamelijk bij mensen die niet door hebben hoeveel steun ze pakken uit een zadel en op die steun doorspannen. leren loslaten terwijl je zit.
jammer ankem, zo zonde van je moeite..volgende x eerst checken wie er rijden gaan of wordt er daar niet een lijst bijgehouden?
ik zou vanmorgen gaan rijden maar heb t niet gedaan ,ik had t te koud :brr: gevoelstemperatuur was -20 hier, morgen krijgen we ook zo een vies windje :n jammer want mn baan is nog goed

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:27

@maaikemike, als je een nieuwer model hebt zou t kunnen zijn dat je boom verstelbaar is.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:28

Ik ben ook even op zoek gegaan naar foto's maar aangezien ik een tijdelijke woon en verblijfplaats heb :+ en op een computer van iemand anders zit, is het rot zoeken. Gelukkig heb ik alles op een externe hard schijf staan, maar die is in de opslag.

Dus van mij alleen de foto's in mijn profiel :D

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:33

Citaat:

Kijk dat troost en bemoedigd me dan weer. Thanks![/quote]

Fijn dat mijn ongeluk jouw geluk is... :+
Ik had ook hoofdstel met longeerlijn, maar meneer mocht al een tijdje enkel stappen (en zelf wel buiten spelen) en wilde erg graag even extra zijn benen strekken... En dan is alles opeens super spannend... ging al overdwars over de oprit en een paaltje in het bos is dan net een reuze gevaarlijke draak... en als er dan ook nog 2 paarden langs draven!! (wat dus echt niet hoort met passeren van een ander paard) dan is het helemaal mis. Had teugel en lijn vast (lees: hing eraan met mijn hele gewicht) maar kon hem echt niet houden.
Zou nu graag met hem gaan wandelen, maar de sneeuw is natuurlijk nog veel leuker....

@KT: denk dat ik een redelijk oud model heb. Zadel is nu ongeveer 13 jaar oud... Is ooit voor hem aangemeten bij aanschaf.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:39

dan denk ik dat je pech hebt, maar je kan t altijd proberen..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:41

Bij deze even een post dat ik jullie niet vergeten ben :o

Janus zijn hoef is nog steeds niet helemaal oké. Wond is nu bijna dicht. Halve cm nog ongeveer. Sommige stukken zijn ook al goed harder aan het worden, maar het blijft nog even aantutten. Seizoen zit ook niet mee om een hoef even lekker door te laten groeien.

Leuk dat de juffen nu ook foto's kunnen plaatsen.
Ondanks dat het momentopnames zijn, vind ik dat je er toch veel van kan leren.

:wave:

Edit: krijg net van bijrijdster sms dat met wandelen met Janus wondje toch weer open is gegaan ^)
Kwam wat bloed uit. Pas als wondje helemaal dicht is toch maar eens overleggen met smid over ijzer met zooltje. Eerder durf ik het niet ivm vuilophoping.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:50

Ah jammer Gooya...dat schiet niet op zo :(:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:51

He bah, wat vervelend!