Sammie schreef:Het paard is zes jaar. Lijkt mij niet dat de term rust roest hier van toepassing is..
Natuurlijk.... ligt eraan in hoeverre het paard al getraind is, en sterker nog: correct getraind.
Juist dit soort paarden moet ook veel buiten lopen, uitgroeien (alle paarden eigenlijk, maar goed), en kun je beter niet te vroeg belasten.
Mijn merrie is nu 7, heeft hetzelfde probleem, en zet ik nu pas echt in.
Een paard van 6 betekent niet automatisch dat het volop in training is.... liever niet zou ik willen zeggen.
Mijn ruin is nu 6, en daar begin ik nu ook mee..... eerder niet.
Schakel wel kundig advies in. Raadpleeg een DA en zorg dat je iemand vind die jou kan helpen een passend trainingsplan te maken.
Onzin. Wij weten enkel dat het paard met regelmaat door zijn achterhand zakt, de rest zijn aannames. Door achterhand zakken, meerdere malen per rijtoer en per week is voor mij méér dan voldoende reden om NIET zelf te gaan prutsen. DA laten komen, heb ik liever voor Jan Doedel dan straks een afgekeurd paard met oh, sorry wist ik niet. Ik dacht het geen kwaad kon.
aangezien wij aan het trainen zijn gegaan in overleg met de keurende DA, Osteopaat/Acupuncturist en instructrice. Alle partijen dachten dat het aan zijn lange gelijnde rug en te weinig bespiering lag. Aangezien het struikelen minder werd en zo'n 1/2 twee maal per maand nog voor kwam en het paard zich prima herstelde. Tja dan kan het lompheid, niet oplettendheid, ongeconcentreerdheid, toch missende bespiering zijn......tot dat je er mee omver gaat.....
Dan vind ik het niet noodzakelijk zorgwekkend.