losdraven ipv losstappen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:58

Wij kunnen hier niet zien hoe jij je paarden houdt. Maar de manier waarop je het stelde is verkeerd. Het kan misschien van toepassing zijn op jouw persoonlijke situatie, maar plaats dan geen statement dat algemeen geldt.

Ik heb er persoonlijk een hekel aan als een paard NIET naar me luistert, en loopt te dribbelen. Voorwaarts zijn en zin tonen, jawel, niets mis mee. Maar ze moet ten allen tijde onder appel staan.

En heb je wel eens een buitenrit van een paar uur op een dribbelend paard gemaakt? Niets is slopender. Stap is stap en draf is draf. En geen gedribbel tussendoor, omdat madam zo graag wil maar eigenlijk niet mag.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:40

wat rij je dan? rij je dressuur?

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:57

Pauline schreef:
Ik denk dat je niet moet meegaan op deze manier in de wens van Banjer om meteen te draven. Je kunt denk ik beter eerst longeren dan te aan draven in het begin, anders kun je op een gegeven moment nooit meer in stap wegrijden. Toch lastig als je bv samen gaat rijden.

lekker onhandig steeds van tevoren longeren Scheve mond

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:59

SmithsGirl schreef:
Vraagje...

Wat vinden jullie van losdraven (aan een lang teugeltje, geen figuren) ipv losstappen?

Banjer vindt het tegenwoordig geweldig leuk om te lopen... Haha! het liefst draaft/galoppeert ze gelijk weg als ik zit, maar dat mag ze niet... (ik weet het... heel flauw van me... Clown )

Als ik haar dan in stap hou, dan gaat ze zich een beetje op lopen fokken en is het moeilijker om de ontspanning er weer terug in te krijgen....

Ik vind het harstikke goed, ik zelf heb ook een paard dat in het begin vooral heel erg gaat dribbelen dat vind ik nou ook niet echt goed. Ik stap dan gewoon 2 rondjes en ga dan rustig aan draven. Gewoon lekker relaxt in het begin. Daar wordt hij lekker rustig en los van. Nou iig bij mij werkt het heeeel goed!! Daarna kan ik overigens wel weer normaal stappen hoor! Haha!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:47

ik stap altijd tien minuten los. minimaal... en daarna ga ik redelijk snel over in de galop.. eerst ff wat draven maar in de galop krijg ik haar veel beter soepel...hier ben ik ongeveer een half uur mee bezig... en als ik me nou bedenk dat ik niet zo veel ga doen dan werk ik haar alleen los een half uur tot drie kwartier en dan stop ik er weer lekker mee. en dan ga ik ook weer minstens 10 minuten uitstappen... lekker lange teugelen..