Rodeo onder het zadel ,mijn cap is mijn redding geweest !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:54

Wel goed van je dat je zo goed in de mond van dat paard kan kijken en precies ziet hoeveel haken hij heeft

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 12:03

AnnemiekvM schreef:
Ik zou niet meer op dat paard gaan rijden. Lijkt mij te gevaarlijk.
Kan me niet voorstellen dat het nog leuk is.

Ik ben pas een keer van hem heel hard afgavallen ik rij hem nu een halfjaar, In dit halfjaar dat ik hem rij heb ik al zijn bokken uitgezette,
Het maakt je inderdaad wel aan twijfelen ,ik wil het ook niet gaan opgeven naar een val partij.

marianbv

Re: Rodeo onder het zadel ,mijn cap is mijn redding geweest !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:02

passieappel@ dit is een ander paard dat vol problemen zit blijkbaar want deze bokt haar er net zo hard af als dat ze er op klimt.
Nu blijkt dat dit paard allemaal haken op de kiezen heeft zitten kan ze zo beoordelen.
Hoop wel dat je er ook daadwerkelijk een tandarts bij haalt

Dior@ neem je nou je woorden terug dat een paard niet bokt als het pijn heeft????
Zoals je kunt zien heeft dit paard erg veel pijn aan zijn mond en kan dus echt nog wel bokken dat heeft hij wel bewezen lijkt mij

slim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:27

Waar woon je. ik kan je helpen met jou rodeopaard

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:49

pleiada schreef:
Wel goed van je dat je zo goed in de mond van dat paard kan kijken en precies ziet hoeveel haken hij heeft

Ik ben inderdaad ook erg onder de indruk :j

Gelukkig maar dat je alleen wat zand op je helm hebt TS. Mijne was helemaal aan flarden, ik was ook op mijn hoofd (en gezicht) gevallen. Als ik jou was zou ik wel even naar de huisarts of ehbo gaan voordat je weer gaat rijden.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 13:55

hestejente.

Ik blijf hoofd pijn houden. ik ben in het zand gevallen dus ik snap niet dat
De pijn dan zo lang blijft, ik kijk het nog een dag aan ,als het dan niet op houd ,ga ik naar de huisarts, :j

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:24

Jammer dat je op deze manier moest merken dat hij haken op zijn tanden heeft! Als ik jou was zou ik veel rusten/slapen want alles wijst op een flinke hersenschudding. Ik hoop dat het paard, nadat de tandarts is geweest, wat wijzer wordt. Anders kan je, zoals eerder vermeld, eens een osteopaat laten langskomen.
Veel beterschap!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:58

Hier krijg je waarschijnlijk geen antwoord op, net zo min dat ze foto's of namen van paarden of zichzelf zal plaatsen, stel je voor dat de luchtbel uitéén spat.
Ts, hopelijk krijg je nu geen woedeaanval, ik zal je niet meer "belagen" met moeilijk te beantwoorden vragen, je gaat er toch niet op in. Dus na dit bericht reageer ik niet meer.
Normaal kijk ik niet zo snel berichten van iemand na, bij jou wel gedaan en ergens komen een aantal medische termen voorbij waarop jij heel boos reageert.
Ik zou hier toch wat mee doen, alleen al voor jezelf want jij hebt echt ergens last van en dat is niet alleen maar hoofdpijn, veel sterkte met de rest van je leven en ik hoop dat het prettiger word.

slim1 schreef:
Waar woon je. ik kan je helpen met jou rodeopaard

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:08

marianbv

Mijn paard heeft mij er niet express af gebokt en na lopen te gaan trappen,
Mijn paard zag mij op dat moment als een prooi dier,
En wou mij zo snel mogelijk van zijn rug af krijgen,
Ik zie dit zeker ook niet als gemeenigheid van het paard
Mijn paard handelde op dat moment als een vluchtdier,

Slim1 ik heb pb Contact met je hier over gehad,

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:14

alle opmerking met betrekking tot je paard zijn nu wel gemaakt denk ik, maar heb je je cap wel weggegooit en een nieuwe gekocht? Want je moet écht die cap niet meer gebruiken dan want doordat je dus op je hoofd bent beland zit er waarschijnlijk een barst in je cap (die je wellicht niet ziet/voelt) en dan is die dus onveilig.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:19

Maartje1990 schreef:
alle opmerking met betrekking tot je paard zijn nu wel gemaakt denk ik, maar heb je je cap wel weggegooit en een nieuwe gekocht? Want je moet écht die cap niet meer gebruiken dan want doordat je dus op je hoofd bent beland zit er waarschijnlijk een barst in je cap (die je wellicht niet ziet/voelt) en dan is die dus onveilig.

bedankt ,ik ga mijn cap even na kijken, :j op deuken en barsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:20

Na je berichten doorgelezen te hebben met alle gezondheidproblemen van je paard(en)...
Nee, dan vind ik dit als resultaat niet zo gek. Koop een nieuwe cap en laat je paard eens nakijken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:30

Waarom is er nog nooit eerder gekeken naar het gebit van het paard?
Blijkbaar is het paard al een half jaar moeilijk.
Pas nu je een keer valt, neemt iemand een keer de moeite om te bedenken of er wat aan de hand zou zijn.
De eigenaar moet maar een vreemde man zijn, met al z'n probleempaarden.
Waar jij voor de kosten moet opdraaien als er wat is.

Misschien is er nog wel meer met het paard aan de hand.
Maar dan moeten we natuurlijk wachten tot je een ander topic gaat maken.
Dat zal pas gebeuren als dit topic zo'n beetje ten einde is, en alles is gezegd.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:40

mika11

Het gebit is altijd goed onderhouden, ik kijk niet dagelijks in zijn mond,
Het paard is geen halfjaar moeilijk geweest, hij heeft vaak jolige buien.
Ik Had nu gewoon de pech dat ik er af ben gevallen gisteren, ik zit zijn bokken normaal gesproken makkelijk uit.
Als zijn gebit binnenkort behhandelt gaat worden, dan worden de bokken sprongen vast ook wel minder. :j
Het stijgeren heb ik er zelf helemaal uit gereden gekregen, met veel geduld.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:48

dior_bokt schreef:
Hij heeft vaak jolige buien zo als bokken aan de kletter gaan en stijgeren etc
Hij deet dit ook al voor dat ik op hem ging rijden.
Het stijgeren heb ik er uit kunnen gaan rijden de rodeo is een stuk lastiger om aan te gaan pakken,
Hij blijft net zo lang van de grond springen tot dat je er af ligt, hij trapt je nog na ook als je er af ligt.
Je kan gewoon helemaal niks meer met hem heeft heeft zijn kop tussen zijn bennen zitten ik geef hem dan flink been zo dat hij voorwaarts blijft, hij blijft maar bokken, en stopt er alleen mee als je er af ligt, last van zijn rug zal hij wel niet hebben anders kun je niet zo wild tekeer gaan.
De eigenaar is al lang blij dat hij gereden word.
Vorige week kon ik zijn rodeo wel uit zitten, vandaag had ik gewoon pech dat ik er af viel en verkeerd terecht kwam.

Is hij niet een half jaar moeilijk geweest?
Hoe noem je dan het gedrag hierboven, wat jezelf beschrijft?
Hij deed het al, voordat jij hem reed, zeg je zelf.

Hoe heb je het steigeren eruit gekregen?
Heb je dat alleen gedaan, of heb je les?
Waarom steigerde het paard dan?

Het gebit is niet goed bijgehouden, jij kon toch met je zaklamp zien dat z'n gebit vol met haken zat.
Ik had wel eens willen zien, hoe je dat gedaan hebt, ik vind het erg knap :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:06

dior_bokt schreef:
Maartje1990 schreef:

bedankt ,ik ga mijn cap even na kijken, :j op deuken en barsten.

nee, maar dan nog. Je moet 'm echt wegdoen hoor! Want zoals ik zei, je ziet of voelt 't waarschijnlijk niet en dat maakt 'm echt meteen onveilig!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:08

Is hij niet een half jaar moeilijk geweest?
Hoe noem je dan het gedrag hierboven, wat jezelf beschrijft?
Hij deed het al, voordat jij hem reed, zeg je zelf.

Hij heeft vaak jolige buien. je voelt het alleen niet aan komen als hij erg jolige buien begint te krijgen.

Hoe heb je het steigeren eruit gekregen?
Heb je dat alleen gedaan, of heb je les?

Ik heb het alleen gedaan op het moment dat hij omhoog ging komen .laat ik de teugels lang worden zo dat hij alle ruimte van voren krijgt zo dat hij kan vluchten, ik los alles voorwaarts bij hem , en ik zorg dat hij niet stil komt te staan .of dat hij zelf gaat stil staan om omhoog te gaan komen,

Waarom steigerde het paard dan?, omdat hij pijn had in ze mond , bij de vorige eigenaar is hij nog nooit naar een tandarts gweest.

Het gebit is niet goed bijgehouden, jij kon toch met je zaklamp zien dat z'n gebit vol met haken zat.
Ik had wel eens willen zien, hoe je dat gedaan hebt, ik vind het erg knap

De tandarts kijk ook met een zaklamp in zijn mond, anders zie je namelijk niks. ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:11

Ja, maar de tandarts gebruikt een mondklem, en die weet precies waar hij moet voelen en kijken.

Jij bent dus eigenlijk ook een soort expert met rijden en medische zaken?

Geen wonder dat je van niemand hulp aanvaardt, dat heb je helemaal niet nodig :')

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:20

mika11"]Ja, maar de tandarts gebruikt een mondklem, en die weet precies waar hij moet voelen en kijken.

Elke tandarts gebruikt standaard een mondklem deze heb ik niet, vandaar dat ik in zijn mond alleen maar kon gaan kijken met een zaklamp.
Ik ga niet de tandarts voor niks laten komen ,vandaar dat ik even wou gaan kijken of hij toevallig haken had,

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:27

dior_bokt schreef:
hestejente.

Ik blijf hoofd pijn houden. ik ben in het zand gevallen dus ik snap niet dat
De pijn dan zo lang blijft, ik kijk het nog een dag aan ,als het dan niet op houd ,ga ik naar de huisarts, :j

Maar ga nou alsjeblieft niet op dat paard zitten zo lang je nog last hebt van je hoofd, en een nieuwe cap hebt. En zo lang de eigenaar het paard niet heeft laten behandelen door een tandarts. Op jouw kosten begrijp ik? Wat nobel van je dat je de behandeling betaalt voor dit paard dat jouw als prooidier ziet :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:30

Ik kijk en voel ook zelf of mijn tandarts misschien de oplossing kan geven(komt zoiezo ieder jaar)
Voorste kiezen kan je dan gewoon zien en voelen, achter niet maar je hebt wel een idee.

Verder komt de tandarts vaak tussendoor ook nog wel voor een ander paard en kijkt dan ook de mijne even snel zonder klem na hoor. De truc is evende tong pakken en naar de andere kant houden dan dat je kijkt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:33

smurffie

Ik heb inderdaad niet helemaal achterin de mond kunnen gaan kijken .op de eerste rij kiezen heb ik genoeg haken gezien die behoorlijk groot zijn. daarna volgen er nog een paar scherpe randen,
Morgen pak ik even zijn tong vast, en dan kijk ik of ik nog meer haken. zie in zijn mond,
Ik laat zowiezo de tandarts voor hem komen, :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:37

dior_bokt schreef:
marianbv

Mijn paard heeft mij er niet express af gebokt en na lopen te gaan trappen,
Mijn paard zag mij op dat moment als een prooi dier,
En wou mij zo snel mogelijk van zijn rug af krijgen,
Ik zie dit zeker ook niet als gemeenigheid van het paard
Mijn paard handelde op dat moment als een vluchtdier,

Slim1 ik heb pb Contact met je hier over gehad,

Dan is de verhouding tussen jou en het paard wel erg verstoord als hij jou als roofdier ziet!
Dan is er wel iets behoorlijk mis met het paard en met jou als berijder, verzorger!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:40

aerdenhout1

Ik bedoel als mijn paard mij als een roofdier ziet, in de zin van als ik er half naast hang , na dat hij heeft gebokt . dat hij dan begint achterruit te gaan trappen,
Als ik op hem aan het rijden ben ziet hij mij niet als een roofdier,
Alleen wanneer ik er naast hang door dat hij heeft lopen bokken, ziet hij mij als een roofdier,
Een paard is vluchtdier , hij kan er niks aan doen dat hij deze reactie geeft wanneer ik er afval.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:43

Geen wonder als hij al langer dan een half jaar een zere mond had.
Jij schreef net nog, dat hij bij de vorige eigenaar ook nooit bij de tandarts was geweest.
Ik vind de huidige eigenaar van de paarden maar een grote prutser.
Hij laat jou er maar mee aanklooien en je mag het ook nog betalen.