Kinke schreef:Ik stel voor dat jullie eerst de topicgeschiedenis van deze bokker checken....
daarom durfde ik het ook niet te vragen. Ik ben bang voor het antwoord. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(47 !) ik overleg eerst alles met mijn lesgever vooraleer ik iets doet en in mijn huidige lesgever heb ik vertrouwen.
dior_bokt schreef:Dit filmpje heeft al best wel vaak op bokt gestaan.![]()
Dat is niet de reden dat een paard met ze tong naar buiten gaat lopen.
Bitloos is niet vriendelijker, als met een bit gaan rijden.
Een enkelgebrokentrens prikt alleen in het ,gehemelte als je met je handen bij je knieën zit met het rijden.
Als je Handen naast elkaar houd en stil houd, en niet te breed zet, kan de enkelgebrokentrens ook niet in je paard zijn gehemelte gaan prikken. als je anders gaat leren rijden. en een bit gaat gebruiken wat bij je paard past, dan kan het tongprobleem overgaan.
Onderneem je geen actie dan blijf je met dit probleem rondlopen.
Een tongprobleem gaat in principe nooit over ,je zult er altijd alert op moeten zijn en je eigen rijkunsten gaan verbeteren.
Door dat ik nu anders ben gaan rijden, en bepaalde spieren bij mijn paard beter los ga werken.
Houd hij zijn tong naar binnen, ga ik weer op de oude mannier rijden, zo als ik eerst deet ,dan komt zijn tong meteen weer naar buiten.
De drukverdeling van het bit is heel belangrijk, dat je niet je gewicht op een teugel gaat vastzetten, als die van mij zijn tong naar buiten gaat brengen, haal ik alle druk van binnenteugel er af die er op staat. en dan doet hij zijn tong weer naar binnen.
Die van mij zet alle druk op een kant van het bit, vast en omdat ik in het begin dan ook weer druk ging zettten op die kant werkt dat averechts tegen je, je bent nooit sterker dan een paard je moet slimmer zijn dan je paard.
dior_bokt schreef:Bitloos is niet vriendelijker, als met een bit gaan rijden.
dior_bokt schreef:Bij mijn paard is het opgelost met dit speciale bit.![]()
Voor paarden die de tong naar buiten gaan brengen.
Op dit bit brengt hij zijn tong niet naar buiten omdat dit bit een goede inwerking heeft daar tegen.
Ik heb in het begin fouten gemaakt. met mijn paard dat ik verkeerde dingen heb gebruikt voor zijn tong,
Daar leer je ook weer van, en fouten gaan maken is menselijk he,
dior_bokt schreef:Janski
Mijn paard loopt niet met zijn mond open. tijdens het rijden.
Hij brengt alleen zijn tong naar buiten, en zijn mond is verder keurig gesloten, tijdens het rijden.
Die van mij begint er al mee met instappen,alleen als je teugels los gaat laten doet hij hem weer naar binnen.
Dus alles moet ik een beetje met gevoel gaan in spelen hoeveel druk hij kan hebben.
tongproblemen zijn wel voor een groot deel af te gaan leren, als je de juiste instructeur hebt.
Ik ben het met je eens, iets gaan aan leren gaat makkelijker, dan iets weer gaan afleren,
dior_bokt schreef:Bij mijn paard is het opgelost met dit speciale bit.![]()
Voor paarden die de tong naar buiten gaan brengen.
Op dit bit brengt hij zijn tong niet naar buiten omdat dit bit een goede inwerking heeft daar tegen.
dior_bokt schreef:Ik heb ook aangeven dat mijn paard wel zijn tong weer naar buiten gaat brengen, als je op de oude mannier verder gaat van rijden.
Bij die van mij moet je goed gaan aanvoelen hoeveel druk hij nodig heeft, en je moet er heel erg op gaan letten dat je even veel druk houd op beide teugels. Ik werk hem nu op een andere mannier los, en daar door laat hij zijn spanning los uit zijn lijf.
en dit moet je gewoon gaan uittesten waar je paard het beste op gaat lopen,