Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Re: Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:05

Wat ik niet zo goed snap is dat je de vorige keer een topic hebt geopend met hetzelfde onderwerp, dat mensen je wilde helpen en de ander zelfs de kosten van de les op zich wilde nemen, je hier niet op in ging en nu gewoon weer een topic opent met hetzelfde onderwerp. Ik vraag me af wat voor zin dit heeft als je toch niets doet met hetgene je wordt aangedragen.

Ik denk dat alleen lezen van een forum je nooit gaat helpen. Ik denk dat het het beste helpt als iemand je in real life komt laten zien en voelen wat in deze situatie helpt. Maar goed, dit is volgens mij ook al heel vaak gezegd.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 23:08

Tessa_1 schreef:
Wat doet hij als je er iemand anders opzet? (En dan bij voorkeur iemand die erg zacht in de hand is? Waarmee ik niet meteen wil beweren dat jij dat niet bent hoor, daar weet ik namelijk niks van :) )

Ik heb andere mensen op hem gehad en dan is hij alleen maar aan uittesten.
Hij wil meteen duidelijkheid hebben, wat er moet gebeuren als je op hem rijd,
De meeste ruiters zijn te afwachtend bij hem .en daar word hij erg onzeker van tijdens het rijden,
Ik heb liever ook geen andere mensen op dit paard, omdat je dan vaak weer trug bij af bent,
Ik ga morgen dat touwhalster proberen met het rijden, met die twee teugels,

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:12

dior_bokt schreef:
Tessa_1 schreef:
Wat doet hij als je er iemand anders opzet? (En dan bij voorkeur iemand die erg zacht in de hand is? Waarmee ik niet meteen wil beweren dat jij dat niet bent hoor, daar weet ik namelijk niks van :) )

Ik heb andere mensen op hem gehad en dan is hij alleen maar aan uittesten.
Hij wil meteen duidelijkheid hebben, wat er moet gebeuren als je op hem rijd,
De meeste ruiters zijn te afwachtend bij hem .en daar word hij erg onzeker van tijdens het rijden,
Ik heb liever ook geen andere mensen op dit paard, omdat je dan vaak weer trug bij af bent,
Ik ga morgen dat touwhalster proberen met het rijden, met die twee teugels,

En dan heel kort door de bocht := je moet gewoon wat consequenter zijn :j

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 23:35

mnkortleve ,

Dat is wel kort door de bocht gezegd. ik snap wat je bedoelt. :j
Consequent zijn is super belangrijk bij hem,
Als ik met hem een grote volte rij duwt hij ze tong tegen het bit aan op een kant, en trekt zijn hoofd hard naar de andere kant op,
Ik kan dan niks meer beginnen kwa sturen, er staat dan zo veel druk op die kant van zijn mond, hij heeft dit ook maar op een kant.
Ik probeer dit voor te zijn, ik hou ook geen paard tegen als hij op dat moment de andere kant op gaat galopperen,
Hij draait zijn tong ook tegen het bit aan in een boogje heel apart ziet dat er uit,

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:38

Kun je niet een keer een rij foto plaatsen van je pony?
Dat zal het wat duidelijker maken, denk ik.
Vooral omdat het probleem er al zo lang is, en je nog geen oplossing hebt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 23:45

Ik heb wel voorbeeld van hoe het er uit ziet , die foto kwam ik tegen via google,
Ik weet niet of ik dat topic hier mag gaan plaatsen, omdat die van iemand anders is,

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:53

Maar waarom niet van je eigen pony?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 23:55

mika11 schreef:
Maar waarom niet van je eigen pony?

Omdat ik die er niet op krijg.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:00

Misschien als je laat weten waar je paard staat kan iemand je helpen.
Van foto's kan je niet zoveel zeggen, tong uit de mond is vaak een spanningsprobleem in de rug.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 00:04

Hij doet dit ook als ik er niet op zit, zijn tong naar buiten laten hangen,
Ik vind het zelf erg moeilijk om te gaan beslissen waar het nou aan ligt,
Als hij het nou alleen deet als ik er op zat, dat kan ik de oorzaak gaan aanpakken,
Hij doet het ook zonder dat je teugels in je handen vast hebt,

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:56

Lovely schreef:
Het heel simpel, de basis van je rijden zit in je benen en dus moet je daar beginnen. Bij een scheef paard is het bijvoorbeeld heel belangrijk om je hakken evenveel uit te drukken, dus bij deze de tip om daarmee te beginnen.

Zou dit gaan werken als ik mijn hakken nog meer ga uitdrukken, en hem recht ga maken , dat hij dan ze tong naar binnen gaat doen, ?
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 10-12-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:09

Hoi hoi, ik denk zeker dat je paardje stuurbaar kan worden weer, ik zou niet weten waarom. Soms kan je met kleine dingetjes heel veel oplossen. Dingetjes waar je zelf op dit moment geen weet van hebt. Ik heb bijvoorbeeld- als ik mijn handen 5 cm te ver naar mij toe haal, dan krult mijn paard achter de teugel...doe ik het goed, doet hij het ook goed. Daarom is les zo belangrijk. Het is zeker een feit dat als je mooi mee de bocht door gaat, dat je paard dan minder bit nodig heeft om te sturen. Maar da's ook helemaal niet makkelijk.
Ik denk zeker dat, als jij een goede instructrice vindt, dat je dan een heel eind zal komen. Rechtrichten (ik heb iemand die les geeft a la Bent Branderup, alhoewel ze wel ander methodes erbij pakt als het niet werkt via "zijn" methode") is echt heel prettig. Vaak krijg je werken aan de hand erbij, wat heel veel helpt met rijden.

Nu ja, succes ermee....nogmaals, ik weet zeker dat je dit kunt oplossen!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 13:15

Elpharo .

Ik hoop ook dat je gelijk hebt, dat ik het kan gaan oplossen met hem.
Ik ga op mijn handen letten, dat ik hem goed de bocht om ga sturen,
IK ben aan het rondkijken voor een rechtrichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:30

dior_bokt schreef:
Lovely schreef:
Het heel simpel, de basis van je rijden zit in je benen en dus moet je daar beginnen. Bij een scheef paard is het bijvoorbeeld heel belangrijk om je hakken evenveel uit te drukken, dus bij deze de tip om daarmee te beginnen.

Zou dit gaan werken als ik mijn hakken nog meer ga uitdrukken, en hem recht ga maken , dat hij dan ze tong naar binnen gaat doen, ?

Ja, dat werkt zeker!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 13:33

dat geeft mij toch weer een stuk meer hoop, :D
Heeft er iemand ook een voorbeeld van rechtrichten.
Ik wou graag een stukje zelf gaan proberen met het rechtrichten,
Om te kijken hoe hij er op gaat reageren,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:34

Je moet ook even hard aan beide teugels trekken en links en rechts even hard drijven. Als je dat doet, komt het allemaal goed!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:36

dior_bokt schreef:
dat geeft mij toch weer een stuk meer hoop, :D
Heeft er iemand ook een voorbeeld van rechtrichten.
Ik wou graag een stukje zelf gaan proberen met het rechtrichten,
Om te kijken hoe hij er op gaat reageren,

Even heel lomp gezegd, als je al die tijd niet hebt gevoeld dat je paard scheef is en hoe precies, voel je het ook niet als hij recht is. Met andere woorden, rechtrichten kan je niet alleen, tenzij je ontzettend getalenteerd bent en heel veel gevoel hebt. Anders werk je net als iedereen met iemand op de grond die meekijkt en meedenkt. Ga je het toch zelf proberen is de kans vrij groot dat je het alleen maar slechter maakt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:44

Lovely schreef:
Je moet ook even hard aan beide teugels trekken en links en rechts even hard drijven. Als je dat doet, komt het allemaal goed!

:D :D :D :D Mag ik even lachen??? Meen je dit nu echt of is dit een geintje??
Dus met 2 benen schoppen en aan 2 teugels trekken is volgens jou recht richten???
Ik word niet goed!!!
Recht richten is het soepel maken aan beide kanten, dus het buigen van je paard, het over de rug leren lopen enz. enz.
Als het zo makkelijk was als " lovely" het voor doet komen, dan zouden er geen paarden meer zijn die scheef zijn.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:49

Lovely schreef:

Jou onderschrift klopt ook van geen kanten, je bent tegen zinloos geweld, {:)-:( en een paard in ze mond gaan trekken keur jij wel goed, :roll:
van links naar rechts, en dan gaan aandrijven,
Ik weet gelukkig beter dat dit van geen kanten klopt.
Ik wil dit op een paardvriendelijke mannier gaan oplossen dus zonder geweld.
Het paard moet juist weer vertrouwen gaan krijgen in zijn mond, en dat los je niet op de mannier op die jij mij aan raad, :n

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:50

aerdenhout1.

Kun jij mij dan wel vertellen, hoe het moet met het recht richten ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:14

Nou... zonder het paard en amazone te zien gaat dat heel moeilijk worden! Zit jou paard links of rechts vast, hoe handig ben je zelf met vw nw b.v en zo zijn er nog heel veel andere dingen waar je op moet letten

Ik zou zeggen, zoek hulp... eventueel de A.D.B manier. Maar recht richten is niet iets wat je uit boeken kan halen, heeft ook voor een heel groot gedeelte met gevoel te maken en dat kan alleen iemand langs de kant vertellen.
Als die op het moment dat jij en je paard het goed doen zegt... JA dat is het... ga je het gevoel leren kennen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:34

aerdenhout1,

Ik denk dat links zijn moeilijke kant is ,omdat hij vaak de andere kant op gaat rennen naar rechts,
Als hij op die kant moet gaan inbuigen in zijn hals,

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:36

dior_bokt schreef:
aerdenhout1,

Ik denk dat links zijn moeilijke kant is ,omdat hij vaak de andere kant op gaat rennen naar rechts,
Als hij op die kant moet gaan inbuigen in zijn hals,

Dan is de grote vraag dus, is links de moeilijke kant van je paard, of van jou. Net zoals paarden hebben ook wij mensen een makkelijke en moeilijke kant..en zijn we dus op één kant minder fijngevoelig met onze hulpen, waar paard ook prima op kan reageren...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 20:36

IK ben bezig om hem meer op links te laten in buigen,
Hij is er niet altijd mee eens, :Y)
Ik ben nu bezig om zelf een bitlooshoofdstel te gaan maken, die ik samen ga gebruiken met mijn hoofdstel met bit.
De bedoeling is dan dat ik hem bitloos ga rijden, hij heeft dan wel een bit in maar daar probeer ik dan zo min mogelijk druk op te gaan zetten, in de hoop dat hij ze tong naar binnen gaat houden, en niet meer tegen het bit aan gaat drukken,
Van de week ga ik hem ook met eem enkelgebroken watertrens rijden, misschien dat nog verlichting gaat geven in zijn mond,

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:53

dior_bokt schreef:
IK ben bezig om hem meer op links te laten in buigen,
Hij is er niet altijd mee eens, :Y)
Ik ben nu bezig om zelf een bitlooshoofdstel te gaan maken, die ik samen ga gebruiken met mijn hoofdstel met bit.
De bedoeling is dan dat ik hem bitloos ga rijden, hij heeft dan wel een bit in maar daar probeer ik dan zo min mogelijk druk op te gaan zetten, in de hoop dat hij ze tong naar binnen gaat houden, en niet meer tegen het bit aan gaat drukken,
Van de week ga ik hem ook met eem enkelgebroken watertrens rijden, misschien dat nog verlichting gaat geven in zijn mond,

Je snapt het niet. Het zou kunnen dat je paard links minder makkelijk buigt, omdat ze rechtsgebogen is. Maar het zou ook kunnen dat je paard links minder makkelijk buigt, omdat jij zelf links minder handig bent. Iedere ruiter is namelijk ook scheef. En in dat geval kan je beter daar aan werken in plaats van aan je paard gaan sleuren...