Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tessa_1 schreef:Wat doet hij als je er iemand anders opzet? (En dan bij voorkeur iemand die erg zacht in de hand is? Waarmee ik niet meteen wil beweren dat jij dat niet bent hoor, daar weet ik namelijk niks van)
dior_bokt schreef:Tessa_1 schreef:Wat doet hij als je er iemand anders opzet? (En dan bij voorkeur iemand die erg zacht in de hand is? Waarmee ik niet meteen wil beweren dat jij dat niet bent hoor, daar weet ik namelijk niks van)
Ik heb andere mensen op hem gehad en dan is hij alleen maar aan uittesten.
Hij wil meteen duidelijkheid hebben, wat er moet gebeuren als je op hem rijd,
De meeste ruiters zijn te afwachtend bij hem .en daar word hij erg onzeker van tijdens het rijden,
Ik heb liever ook geen andere mensen op dit paard, omdat je dan vaak weer trug bij af bent,
Ik ga morgen dat touwhalster proberen met het rijden, met die twee teugels,
je moet gewoon wat consequenter zijn
Lovely schreef:Het heel simpel, de basis van je rijden zit in je benen en dus moet je daar beginnen. Bij een scheef paard is het bijvoorbeeld heel belangrijk om je hakken evenveel uit te drukken, dus bij deze de tip om daarmee te beginnen.
dior_bokt schreef:Lovely schreef:Het heel simpel, de basis van je rijden zit in je benen en dus moet je daar beginnen. Bij een scheef paard is het bijvoorbeeld heel belangrijk om je hakken evenveel uit te drukken, dus bij deze de tip om daarmee te beginnen.
Zou dit gaan werken als ik mijn hakken nog meer ga uitdrukken, en hem recht ga maken , dat hij dan ze tong naar binnen gaat doen, ?
dior_bokt schreef:dat geeft mij toch weer een stuk meer hoop,![]()
Heeft er iemand ook een voorbeeld van rechtrichten.
Ik wou graag een stukje zelf gaan proberen met het rechtrichten,
Om te kijken hoe hij er op gaat reageren,
Lovely schreef:Je moet ook even hard aan beide teugels trekken en links en rechts even hard drijven. Als je dat doet, komt het allemaal goed!
Mag ik even lachen??? Meen je dit nu echt of is dit een geintje??Lovely schreef:Je moet ook even hard aan beide teugels trekken en links en rechts even hard drijven. Als je dat doet, komt het allemaal goed!
en een paard in ze mond gaan trekken keur jij wel goed,
dior_bokt schreef:aerdenhout1,
Ik denk dat links zijn moeilijke kant is ,omdat hij vaak de andere kant op gaat rennen naar rechts,
Als hij op die kant moet gaan inbuigen in zijn hals,
dior_bokt schreef:IK ben bezig om hem meer op links te laten in buigen,
Hij is er niet altijd mee eens,![]()
Ik ben nu bezig om zelf een bitlooshoofdstel te gaan maken, die ik samen ga gebruiken met mijn hoofdstel met bit.
De bedoeling is dan dat ik hem bitloos ga rijden, hij heeft dan wel een bit in maar daar probeer ik dan zo min mogelijk druk op te gaan zetten, in de hoop dat hij ze tong naar binnen gaat houden, en niet meer tegen het bit aan gaat drukken,
Van de week ga ik hem ook met eem enkelgebroken watertrens rijden, misschien dat nog verlichting gaat geven in zijn mond,