slofteugel of een sterke bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:57

Groentesoep.
En een matras als deken.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:58

Ik denk niet dat het zin heeft om er op in te gaan. TS is nieuw en waarschijnlijk gewoon uit op reltopics

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:17

Ik denk dat je verlopig eerst maar is van die voorkant moet gaan afblijven. :j
Als je paard goed van achtern naar voren gaat rijden, dan zakt je paard van zelf met zijn hoofd een stukje naar beneden,
Veel overgangen gaan rijden, zo dat de achterhand er goed onder gaat treden,
Wat er van achteren niet is, kan van voren nooit gaan komen, ;)
Geen slof gaan gebruiken of een scherperbit, dit moet je rijtechnish gaan oplossen,
En als je dan toch met een slof wilt gaan rijden doe dit dan onder goedeburgeleiding ,je maakt er namelijk meer mee stuk dan nodig is als je het op de verkeerde mannier gaat gebruiken,

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:21

mang schreef:
Ik denk niet dat het zin heeft om er op in te gaan. TS is nieuw en waarschijnlijk gewoon uit op reltopics

En al zal zij daar op uit zijn ,als je er niet op gaat reageren kan er ook geen rel topic gaan komen,
Je kan ts beter adviez gaan geven, of niet gaan reageren op haar, ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:24

dior_bokt schreef:
mang schreef:

En al zal zij daar op uit zijn ,als je er niet op gaat reageren kan er ook geen rel topic gaan komen,
Je kan ts beter adviez gaan geven, of niet gaan reageren op haar, ;)

Ik bedoel dat mensen zich niet druk gaan maken erover omdat het waarschijnlijk toch niet waar is.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:26

mang , dan had ik je verkeerd begrepen, :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:01

freeride schreef:
M_D_H schreef:
met een slof kun je ook ontspanning bereiken :) ;)

Zonder slof nog meer, maar dat is mijn mening, ontspanning is iets dat een natuurlijk gegeven is bij een paard, waarom meer en drukker doen dan nodig, overlevingstechniek van de paardachtige, maar wij ruiters gaan paarden dan op druk pushen om ze in het plaatje te wringen, met als gevolg dat er spanning ontstaat, sla je dat stukje:op druk rijden over en neem je meer tijd voor de gymnastisering en africhting van ruiter en paard, ontstaat er normaal gesproken ook geen spanning en dus ook geen behoefte aan een slof voor het overtrokken ideaalplaatje:lang,diep,laag en rond en ow ja, OVER DE RUG....maar dat is mijn mening hoor

dat ligt echt aan de combinatie hoor :)
daarnaast is de slof een begrenzende teugel wat wil zeggen dat het paard hem alleen voelt op het moment dat hij omhoog komt met zijn hoofd...
sommige dieren hebben dit gewoon nodig...
als je de slof goed gebruikt ga je een paard dus ook niet op druk pushen :n
want daar is de slof nooit voor bedoelt geweest :n
met goed gebruik van de slof wring je een paard niet in een houding,
nee de slof hangt los als het paard fijn nagevelijk loopt maar het slofje komt in werking op het moment dat het paard omhoogt komt met zijn hoofd.
met een slof kun je een paard dus net zo fijn en mooi laag, diep en rond laten lopen... en zelf nog OVER DE RUG ;)
het probleem is alleen dat het met een slof eigenlijk te makkelijk is om hem verkeerd te gaan gebruiken...
oh paard is niet lief, dan rop ik die slof ff wat strakker, oh paard loopt niet rond genoeg dan trek ik de slof aan :(
maar daar is de slof nooit voor bedoelt geweest!!