Mijn paard gaat in galop aan de haal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:19

en van dat laten rennen.. neej dat gaat echtniet.

gister is de oude eigenaar van merel langs geweest en die zei precies hetzelfde als ons.. met merel blijven galoperen? geef maar 3 dagen Haha! en die heeft haar heel lang gehad.

maar het gaat nu heel goed, zelfs toen het gister best koud was. eerder deed ze alleen maar galoperen om het warm te krijgen en terug nemen konje dan voorlopig niet, maar nu ging het gewoon lekker

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 13:57

THX...je weet ook niet hoe half gelukkig ik ben nu. Ik wist gewoon dat het erin zat en dat het er dan met zoiets simpels uitkomt is dan echt heel erg fijn.

Gisteren is haar 1 ste eigenarese langs geweest om te komen kijken en die vond dat ze er heel erg goed uitzag en dat we een goeie combinatie vormen met elkaar.

Dit is toch al bijzonder omdat merel eigenlijk niet van mannen houd maar ik kan gelukkig alles met der.

Toen ik ze vertelde dat ik pas 1 1/2 jaar ree *LOL* kon ze het haast niet geloven. Vond ik toch wel een mooi complimentje van der. Haha!

Maar ja...Merel en ik Lovers

ingridnoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:25

Hoi, dit is Ingrid.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn paard. Hij ging keihard galopperen en ik kreeg hem niet eens naar de draf terug. Ook ging hij schuin door de bochten, recht op de muren af en ging alleen naar harden als ik iets probeerde zoals op de volte rijden enz. Ik weet wel hetgeen wat je ABSOLUUT niet moet doen en dat ik proberen terug te trekken. Dan gaat hij een wedstrijdje spelen van wie het hards kan. Je moet goed naar achteren gaan zitten en je zelf zo lang en zwaar mogelijk maken. Je kan zelf nog het beste met losse teugels rijden. En inderdaad zo min mogelijk rechte stukken rijden (dan ziet je paard namenlijk ruimte en gaat ie nog harder).
In iedergeval succes en zeker rustig blijven proberen.
Groetjes Ingrid en Noah.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:02

nog even voor wat betreft die volte in het parcours: dat mag op zich wel nu in bepaalde omstandigheden. Dus omdat je links bent gegaan ipv rechts Bloos mag wel, maar niet vlak voor de sprong op een volte trekken omdat hij anders zou stoppen. Hier het reglementsartikel:

Artikel 219 - ONGEHOORZAAMHEDEN. schreef:
1. Onder ongehoorzaamheden worden verstaan en als zodanig bestraft (art. 236):
1.1. een weigering;
1.2. uitbreken;
1.3. verzet;
1.4. een min of meer regelmatige volte of een aantal voltes op welke plaats tijdens het parcours of om welke reden dan ook.
2. Niettegenstaande het hierboven vermelde wordt het volgende niet als een ongehoorzaamheid beschouwd:
2.1. het rijden van voltes gedurende maximaal 45 seconden na uitbreken of een weigering (ongeacht of de hindernis herbouwd dient te worden of niet) om in een juiste positie te komen om de hindernis te springen;

2.2. het rijden van een volte om de laatst gesprongen hindernis of de volgende te springen hindernis.

PS de reglementen staan gewoon op de site van de KNHS!

ILOVEJELTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:34

hey
wij moeten altijd als een paard gaat rezen
dan moeten wij voltens gaan rijden .
want dan gaat het paard rustiger lopen .
je moet het maar gaan proberen .
of anderen verguren ( als je het zo schrijfd hoor )
zoals a c lijn en stukjes daar over gaan in de galop en veer naar de draf .
of van hand veranderen ingalop .
of iets anders

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:18

mijn paard staat in rotterdam en die van mijn vriend in rhoon Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:51

nopez.. we zouden eerst wel naar hoogvliet gaan.. maar ze hadden alleen die dure dressuurstal vrij.. en wij zochten die van 150 of 185.. maar dat kon nietr geregeld worden.. dus zijn we naar een ander gegaan..

ik zou wel graag met mijnpaard op simonshaven willen staan, maar dan moet ik hem eerst nog kopen en dan magtie pas verhuisd worden

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:51

nopez.. we zouden eerst wel naar hoogvliet gaan.. maar ze hadden alleen die dure dressuurstal vrij.. en wij zochten die van 150 of 185.. maar dat kon nietr geregeld worden.. dus zijn we naar een ander gegaan..

ik zou wel graag met mijnpaard op simonshaven willen staan, maar dan moet ik hem eerst nog kopen en dan magtie pas verhuisd worden