Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
In_Black schreef:1Boefje, als je de juiste hulp geeft zal je paard in galop gaan. Moeilijker is het niet. Ik leer ze zelf de galop hulp bewust aan aan de longe. Iets terugnemen in tempo, dan maak je zelf even een pas naar voren zodat je iets meer ruimte geeft, spoort weer aan terwijl je aan de voorkant iets druk houdt en dat is alles.
Vergeet niet je paard bij te zetten op de goeie manier want anders denk ik dat het geen succes wordt. Longeer voorwaarts/neerwaarts.
corientjuhh schreef:Ik rij ook op een draver en galop was echt prut in het begin
Veel met buitenrijden op lange stukken galopje mee pakken
Is dat goed en met ritme dan af en toe eens een bochtje zo steeds verder uitbouwen
Ik ben nu bijna een jaar verder en kan nu gewoon een volte (okee nog steeds wat rommelig) galopperen
Oefenen oefenen oefenen trainen trainen trainen
Oh en TS zoals nikilover haar paard heeft nu en eerder zo is het bij mij ook
1Boefje schreef:In_Black schreef:1Boefje, als je de juiste hulp geeft zal je paard in galop gaan. Moeilijker is het niet. Ik leer ze zelf de galop hulp bewust aan aan de longe. Iets terugnemen in tempo, dan maak je zelf even een pas naar voren zodat je iets meer ruimte geeft, spoort weer aan terwijl je aan de voorkant iets druk houdt en dat is alles.
Vergeet niet je paard bij te zetten op de goeie manier want anders denk ik dat het geen succes wordt. Longeer voorwaarts/neerwaarts.
Oke, hoe moet je iets terugnemen?
Aan de voorkant iets druk?
je paard bij zetten?
Longeer voorwaarts/neerwaarts?
Weet je dat je ongeveer Arabisch spreekt!
Hoe kan ik het hem leren als ik niet weet hoe?
Bij Frans leren moet je ook bij de schoolwoordjes beginnen.
Ik mis de basis voor longeren, ik kan dus mijn draver het niet leren. DAT is wat ik bedoel. Je moet wel de kunde hebben!!
In_Black schreef:Nikilover, druk aan de voorkant kan inderdaad veroorzaken dat een draver gaat versnellen maar dat hoeft niet beslist.
Heb je moeite met tempo terug nemen, maak dan kleine ophoudinkjes en laat gelijk weer los.
NienkeNiels schreef:a In black ik zal niet in discussie gaan maar ik heb het toch echt met eigen ogen gezien! En ook i kben bij vele trainingen van dravers geweest en nog steeds! En geen zwepen gewend ze worden behoorlijk geslagen... mijn andere paard van 2 is ook geen zweep gewend en kent het nog niet maar gaat er niet als een malle vandoor.