Matheno schreef:Het is dat je best een stuk bij me weg woont, anders had je mijn paard wel mogen gebruiken voor wat lessen of om bij te rijden.
Ze is echt.. té braaf.
1 a 2 x in de week worden hier beginnerslesjes gegeven, en toen een kleine meid van een pony afgevallen was en huilend aan de kant stond heb ik haar maar op mn reusje gezet en zijn we een wandeling langs de weg gaan maken. Ze was meteen wat meer gerust gesteld en nu rijdt ze af en toe een lesje op haar mee.
Je hoeft niet persee een 'sloom beginnerspaard' te hebben om je angst te overwinnen. Als je maar een paard hebt wat vertrouwen geeft en nuchter is, en zich aanpast aan jou. Een paard wat jou vertrouwen kan geven, en niet 1 die meteen begint te dribbelen wanneer je onzeker wordt.
Heb je al eens hulp gehad bij bijvoorbeeld faalangst? Angst om te vallen en angst om het verkeerd te doen, of de lat te hoog leggen liggen heel nauw verbonden.
Ahh wat lief van je! Ik loop nu mee bij een psycholoog dus krijg er wel hulp voor ja. Maar angst daar ben je jammer genoeg niet zo snel vanaf
Charityyy schreef:Het beste is denk ik stoppen met rijden (voor een tijdje), je word alleen maar banger voor paarden. Misschien moet je het nu gewoon even een tijdje laten rusten en later weer gaan oppakken, dan zit je in ieder geval niet meer met buikpijn de les ervoor. En heb je langer de tijd om het allemaal op een rijtje te zetten.
Ik denk dat stoppen voor een tijdje niet echt nodig is nu, het gaat al stuk beter en ben al niet zo zenuwachtig meer dat ik echt beroerd ben vantevoren. Het rijden op de paarden die ik echt vertrouw helpt echt voor nu.
Ik heb even wat zitten leven over EMDR, maar ik heb niet echt een trauma of echt een traumatische gebeurtenis meegemaakt dus denk niet dat dat veel zal helpen. Ik heb langere tijd cognitieve gedragstherapie gedaan en ga nu nog steeds verder met de methode die ik toen geleerd heb en van mijn huidige psycholoog leer ik ontspanningsoefeningen en dingen opschrijven en ga daar binnenkort een mindfullness cursus volgen.
Ik ben echt supertrots op mezelf! Voelde me echt geweldig!