Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pollux schreef:@Driebergen: ik heb alle mogelijke artsen, klinieken al bezocht. Een voor één alles uitgesloten. Ze is zeer intensief begeleid door een fysio/chiropracter enz. Ik ben vorige week bij Steffi van der Laarse geweest (dus alternatieve hoek), zij kon niets voor me doen op dat moment omdat ze er ook van overtuigd was dat ze hormonale problemen/tumor in eierstokken zou hebben. Verder vond ze het paard gezond. Ze kan evt. nog iets doen met Chineze kruiden, zij heeft daar zelf goede dingen mee zien gebeuren met dit soort klachten. Maar ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen dat een paar kruiden dit heftige gedrag gaan doorbreken. Maar aangezien ik ten einde raad ben, zal ik dit ook zeker proberen als er ook uit deze onderzoeken niets komt. Ze komt op dit moment elke dag buiten (paddock, aangezien de wei niet meer mag), maar ga als er niets uitkomt een plek zoeken waar ze dag en nacht buiten kan in een stabiele kudde en kijk ik volgend jaar of ik het nog eens ga proberen met rijden. Rijden is nu namelijk echt uitgesloten, want ik vind het onverantwoord (ik ben overigens gek genoeg om het wel te doen, maar ik moet nu echt geen risico meer nemen, want het gaat natuurlijk een keertje fout)
JunkDeLuxe schreef:Ik las vorige week een artikel in Hoefslag over een valtraining..
Vallen is nooit leuk, maar door zo'n training krijg je misschien wel meer zelfvertrouwen, hopelijk genoeg waardoor je niet meer blokkeert bij de eerste bok en waardoor je dan wél kunt reageren.
Mijn paard bokte steevast in galop, vreugdebokjes. Na de eerste bok blokkeerde ik dan ook, waardoor we het galopperen gingen vermijden en ik dit gedrag alleen maar versterkte. Ik ben dan op aanraden van m'n lesgeefster beginnen doorbijten, en bij de eerste bok gaf ik gewoon heel hard benen.. 3x moeten doen, nu bokt ze niet meer
. Het probleem zit 'm niet alleen in het bokken onder het rijden, ook het stalgedrag is niet normaal.
maar bij jou is de aanleiding eigenlijk nog niet gevonden.
Heb ik nog nooit gezien. Ik denk dat ze het gedrag zeker nog gaan zien, want tot nu toe heeft ze het overal vertoond. (Anders moet ik denk ik maar op de kliniek in pension gaan staan, haha).

ponylies schreef:sorry miepie maar zo hoor je niet met een paard om te gaan
dat dier loopt nu uit angst voor jullie en niet uit een band triest hoor .....

)