Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ariebren schreef:Ja dat is jouw probleem.
Soms kan je beginnen met iemand die naast je paard loopt met een touwtje aan het bit.
Mare, tegen al die experts die op dit topic reageren kan ik toch niet tegen op.
Nog één tip, de enige noodrem op een paard is ???
Met beide handen één teugel beetpakken en dat lieve hoofdje helemaal omtrekken.
Rox87 schreef:XmissdaphX schreef:Wat ik mij nou afvraag he, als je om omtrekt, ben je dan niet bang dat je paard giga op zijn bek gaat met jou erop?
haha! 2 mensen 1 gedachte lees, mijn post op de vorige bladzijd!Dat idee heb ik dus ook! Ik durf het in elk geval niet!!!

Rox87 schreef:Vind je het dan geen eng idee... Het idee van 700 kilo paard bovenop je in een sloot?...... Ik moet er niet aan denken om een sloot tegen te komen met een paard in paniek! (Ik hoop persoonlijk nooit meer een paard in blinde paniek mee te maken)

En heb geen zin om daarmee ongelukken te krijgen.

F_Orumster schreef:Anne_GTI schreef:Heb ooit 1x zoveel tijd gehad op een idioot dat ik alle trucjes uitgetest heb onderweg.
Herkenning! Bij mj was een rottweiler de rem, ging er voorover af, stond op en bedankte de mevrouw. Gingen in blinde paniek op een 80km/u weg af dus ik begon zelf ook wanhopig te worden.
Ariebren schreef:Nog één tip, de enige noodrem op een paard is ???
Met beide handen één teugel beetpakken en dat lieve hoofdje helemaal omtrekken.
Anne_GTI schreef:Rox87 schreef:Vind je het dan geen eng idee... Het idee van 700 kilo paard bovenop je in een sloot?...... Ik moet er niet aan denken om een sloot tegen te komen met een paard in paniek! (Ik hoop persoonlijk nooit meer een paard in blinde paniek mee te maken)
Sloot van 15 meter breed valt prima, zowel voor ruiter als paard. Da's beter dan frontaal tegen een boom knallen (maand gips en een kreupel paard) of tegen een ijzeren hek klappen. Dat laatste deed een kennis van me, kostte het paard het leven.
Maar dan heb je het over paarden die echt in blinde paniek aan het rennen zijn. De meeste mensen verwarren een paard met een bit tussen de kiezen al met een op hol geslagen paard. In dat laatste geval werkt die noodrem wel. Maar dan werkt mijn gewone HO ook.
Beter dan dat je in een boom hangt idd!Chaos schreef:Eigenlijk NOOIT hulpteugels om gehad bij de paarden op buitenrit. Is ook nooit nodig geweest overigens, hahaha.
Wel een noodrem, die hebben ze allemaal. Een hele ophouding aan 2 teugels, lang zitten, gewicht iets naar achteren verplaatsen en tegelijkerijd een duidelijke HOOOOO met je stem. Werkt altijd, zelfs in dolle paniek. Is getest.

Rox87 schreef:Anne_GTI schreef:
Sloot van 15 meter breed valt prima, zowel voor ruiter als paard. Da's beter dan frontaal tegen een boom knallen (maand gips en een kreupel paard) of tegen een ijzeren hek klappen. Dat laatste deed een kennis van me, kostte het paard het leven.
Maar dan heb je het over paarden die echt in blinde paniek aan het rennen zijn. De meeste mensen verwarren een paard met een bit tussen de kiezen al met een op hol geslagen paard. In dat laatste geval werkt die noodrem wel. Maar dan werkt mijn gewone HO ook.
Haha! ja dan is het een oplossing! Mocht hij dan alsnog voor de sloot besluiten om rechtsaf te slaan dan heb je alleen een nat pakBeter dan dat je in een boom hangt idd!
Heftig zeg van je kennis!
Bizar eigenlijk hé? Dat een paard zo in paniek kan zijn dat ze zich letterlijk te pletter lopen tegen iets!
Idd denk ik ook dat er bij veel mensen verwarring bestaat tussen een paard dat besluit naar huis te rennen, met het bitje tussen zijn tanden, om je uit te proberen en een paard in echte blinde paniek. Ik hoop het in elk geval nooit meer mee te maken!
De keer dat de fietser achter ons viel ben ik zo hard met mijn hoofd op de grond gevallen dat ik een week een blauw voorhoofd heb gehad ondanks dat ik mijn cap op had. Ik dank God nogsteeds op mijn blootje knietjes dat ik die idd op had! Als mijn instructrice mijn paard rijd liep ik weleens van en naar de bak (moet dan langs de weg) zonder cap. Als ik toen geen cap op had gehad hadden ze mij zekerweten met een schedelbasisfractuur, of nog erger, af kunnen voeren! Zulke dingen maken dat ik me nog wel eens afvraag waarom ik nog paardrij! Gelukkig gaat het 999 van de 1000 keer goed!

Cassidy schreef:Een paard kan zeer zeker uit gaan testen wie er op zijn rug zit en of hij met bepaald gedrag wegkomt. Lukt dan niet, zijn reacties verschillend. Maar dat valt bij gerust onder uitproberen hoor.
Cassidy schreef:Een filmpje zegt meer dan 100 woorden.
Aanleren van de One Rein Stop:
http://www.youtube.com/watch?v=02j2xF3P8nU
http://www.youtube.com/watch?v=v1Eq8mpW ... re=related