Houding van handen + foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:09

Elsemieke schreef:
ik vind dat je inderdaad op de eertse fotoows je handen gewoojn te laag hebt... dat hebkl oowk wel eens hoowr dus this niej erg maar op diej laatste ziejn jullie er gewoon fantastisch uit hoor!!!!! ( mooie haf trouwens )

Wat staat hier Verward

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 16:03

Pauline schreef:
Ik vraag me wel af, waarom moet een jong dier diep lopen?

Een jong paard hoeft niet per definitie diep te lopen hoor. Bij Carina zit het zo dat zij nog overbouwd is. En als ze wat dieper lootp gebruikt zij haar rug op de, voor haar, beste manier.
Vandaar dat ik haar dieper instel.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:08

Je moet je hander hoger en bij mekaar houden voor de rest ziet het er netjes uit!

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:31

het is helemaal niet erg om als je paard nog niet zo netjes naar beneden loopt je handen laag en breed te houden. maar als hij goed naar beneden loopt dan moet je wel op gaan letten dat je je handen hoger en bij elkaar houdt.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:32

Even een vraagje. Iedereen zegt dat ze haar handen hooger moet houden. Ik ben daar niet mee eens. Maar waarom moet zij haar handen hoger houden.

Ik wil gewoon overal een reden voor hebben. Vandaar mijn vraag.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 21:41

josien schreef:
Even een vraagje. Iedereen zegt dat ze haar handen hooger moet houden. Ik ben daar niet mee eens. Maar waarom moet zij haar handen hoger houden.

Ik wil gewoon overal een reden voor hebben. Vandaar mijn vraag.

Waarschijnlijk gaan de meeste uit van het standaard plaatje. Handen netjes gedragen boven de manenkam van je paard. Helaas gaat dit niet voor elk paard op.

Ik ben het er mee eens, dat als je kijkt naar mijn houding dat m'n handen hoger zouden moeten, voor het plaatje dus. Kijk je echter naar het totaal, dus ook hoe m'n paard op m'n handhouding reageert, dan ga ik absoluut voor een lage handhouding. Helaas is op een foto slecht te zien hoe een paard erop reageert. En daarom blijft het lastig te oordelen vanaf een foto.

Maar ik ga zeker weer met de vraag van Josien mee. Waarom moeten m'n handen hoger? Dit vroeg ik al toen ik dit topic opende, maar daar is toen weinig reactie op gekomen. Wel hoe het zou moeten, maar niet waarom...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:23

mij is geleerd je handen van je afzettendus niet bij je houden.. dan kun je m echt naar je handen toe rijden...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:51

Mensjes, even over de breedte van de handen:

Het is toegestaan om de handen iets breder te houden bij een paard met een flinke boeg.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 10:53

Locanda schreef:
Mensjes, even over de breedte van de handen:

Het is toegestaan om de handen iets breder te houden bij een paard met een flinke boeg.

Waarvoor is dat eigenlijk? Om de schouders beter onder "controle"te krijgen/houden?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:56

Goed zo cirina. Dat is ook altijd wat ik vraag. Waarom?

Ze geven geen antwoord hé. Het zijn regels die ergens vandaan komen. Omdat het mooi is of omdat het een reden heeft om goed te kunnen rijden.

Maar vaak weeten heel veel mensen niet waarom. En hoe kan je nou goed rijden als je de reden niet weet. Schijnheilig

Ik ben benieuwd of ze nog op onze vraag antwoord. Ze zijn heel lang aan het woord gewwets. Met allemaal het zelfde. Kijken of iemand echt kan aangeven waarom. Ach gut

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:38

mischien hebben jullie hierboven al gelezen dat ik al schreef dat je je handen niet altijd hoog hoeft te houden het gaat er om waardoor het paard het best gaat lopen. als het paard eenmaal met lage en brede hand naar beneden is gereden is het neusje vaak net iets achter de loodlijn dus kun je vaak om het hoofd netjes op de loodlijn te krijgen je handen omhoog brengen sommige paarden lopen als je je handen laag en breed heb al netjes op de loodlijn, dan is het toch (idd gewoon voor het plaatje) netter om je handen omhoog en bij elkaar te houden als dit gaat als het paard dan weer omhoog komt zet je je handen gewoon weer laag en breed. bovendien kan je je paard als je je handen hoog hebt meestal makkelijker laten verzamelen.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:55

Jep, maar ik bedoel niet echt jouw hoor. Als je alles heb gelezen dan heb je gelezen dat het er op neer komt dat ze haar handen hoger moet houden. Op haar vraag waarom is niet echt een andwoord gekomen.

Jij kijkt meer van uit het paard. Dat is een hele goede instelling. Leer je heel wat meer van dan al die regels en voor het mooie te gaan.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:05

Josien tegen wie had je het wel dan?

Het is toegestaan om je handen bij paarden met een brede boeg breder te zetten omdat deze dan makkelijker begeleidbaar is, en er dus ook minder verwarring tussen paard en trainer ontstaat.