aan de teugel rijden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:10

hallo,
ctal: dit is niet men eerste rijles hoor! ik rij nu 4 jaa ofzo ,maar vrijdag was de eertse les dat ik de kans had om een goed paard goed te laten lopen, dit bedoelde ik met eerste keer
en ook ik trek niet!
ik hoe men buiten hand op de plaats en speel met men binnen hand, met me,n buiten hand begrens ik dus, ondertussen drijf ik zeer goed, maar als ze vlugger wilt hoou ik haar tegen met men hand, met als gevolg dat ze goed gaat lopen, maar het is moeilijk om het hier uit te leggen omdat ik het zelf nog maar een paar keer uitgelegd heb, begrijp je?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 07:54

Ctal"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Trekken is altijd fout, maar weerstand bieden niet! Dat is wat anders, dan tekt in wezen het paard en dat mag ook niet. Respect heb je nodig om goed te kunnen samenwerken, maar volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met het al dan niet het hoofd in de lucht doen. Of misschien heb ik je verkeerd begrepen?

Ja ik heb t ook beetje vaag opgeschreven, maar ik bedoel, je ziet soms ruiters die echt zitten te trekken, en dan doet het paard zn hoofd omhoog uit protest zeg maar.Dan geloof k niet dat er met wederzijds respect wordt gereden.
Weerstand bieden is idd wat anders, zover ik weet Lachen
Maar het lijkt mij dat als je gaat rijden, en je bent al even bezig, loopt gewoon netjes, dat het paard dan zomaar opeens zn hoofd omhoog doet, misschien als je trekt, dat hij dit uit protest doet.

Maar uit jou'n verhaal maakte ik juist op dat er niet wordt getrokken, dus vroeg ik me af waarom ze dan opeens hun hoofd omhoog zouden doen.
[/quote]

Met mijn verhaal reageerde ik naar aanleiding van een reactie. Maar het hoofd omhoog doen kan verschillende redenen hebben. Je kan het dus ook pas oplossen als je de oorzaak weet, dus nooit zomaar een hulpteugels eraan doen of gaan trekken!