paard springt steeds verkeerd aan in linker galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:09

carolinex schreef:
Ik heb um!!! Ze springt linksom in de goede galop aan! Pfff, bij mij was het toch een kwestie van niet genoeg inbuigen, niet op het juiste moment aanspringen en een beetje slapheid ook denk ik. Best heel lastig. Heel vaak oefenen werkt ook averechts ... boos dat ze werd.

hey wat goed,

bij mij was dat ook heel vaak oefenen dat hij boos werd, ik doe nu ook een liker en een rechter galopje en dat is genoeg.
natuurlijk ook doordat hij wat sterker aan het worden is in de achterhand gaat de galop ook beter!

succes

carolinex

Re: paard springt steeds verkeerd aan in linker galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:45

Het is even puzzelen, maar dan heb je um ook. Leuk. Ik wilde de linkergalop eerst onder de knie hebben en me dan voor mijn eerste wedstrijd opgeven. Voel de spanning nu al opkomen, ook al maakt het me niet eens echt uit hoe het gaat ...

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:37

zo ik ben dus niet het enige met dat probleem, me paard vind het ook moeilijk! Ga eens dit topic door lezen en kijken of er wat bruikbare tips bij zitten :j

navre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:49

ben ik ook mee geholpen met die oplossing

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 21:08

navre schreef:
ben ik ook mee geholpen met die oplossing

ohww fijn voor je zeg, bij mij gaat het ook nog steeds goed.
hij begint goed aan te sterken.
helaas kan ik nu 3 maanden niet rijden doordat ik een wow zadel heb aan laten meten, en dat duurt 3 maanden voor hij geleverd wordt mijn paard is nogal complex gebouwd.
helaas dus geen galop oefeningen meer voorlopig onder zadel, maar ik longeer hem nu 5 dagen in de week met pessoa en daarbij doet hij beide kanten ook goed in galop.
gaat dus allemaal de goede kant op.