Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wij hebben hier ook een stukje met prikkeldraad, daar kan ik dus idd weinig doen en moet ik afstappen voordat het fout gaat. De sloten zijn echt te gevaarlijk/heel diep. Ik blijf vrij lang zitten, maar om nou dat risico te nemen van die sloot!Gineke schreef:Waar woon je? Als t n beetje in de buurt is, wil ik je wel n ker komen helpen. En anders zou ik gewoon n vriendin vragen voor de geestelijke ondersteuning. T is nl niet een heel moeilijke manier van trainen.
bedouin schreef:De tips die gegeven worden voor paarden die deze problemen geven is oa. op het erf aan het werk gaan. In het engels noemen ze dit probleem barn sour of herd sour. In weze is het een dominantie probleem en je paard is liever lui dan moe en wordt gruwelijk verwend. Geef hem eens ongelijk.
Carolinef schreef:en een andere route nemen?, keertje met trailer op pad en dan lopen, daar kent hij omgeving en stal niet, dan loopt ie misschien wel? nu doet ie t als ik het goed begrijp steeds op hetzelfde stukje, gebruik je gelijk je E eens San
Helaas geen trekhaak en trailer… Maar moet ik eigenlijk echt een keer doen. Want het is zo echt NIET leuk.stef schreef:Student: TS stapt echt niet zomaar af. Ook ik ben stalgenoot van TS, en dit is gewoon een heel erg vervelend probleem voor haar.
Ik ben een keer mee geweest (rij zelf aangespannen) wat erin resulteerde dat ik het paard zowat in mn wagen had zitten, hij sluit zich echt af....
Coentjuh schreef:Is het werkelijk een dominantie probleem? Of angst?
Coentjuh schreef:Sieppus schreef:Ander paard voorop?
Zoals ik hierboven schreef, maakt het geen enkel verschil met 1, 2, 3 paarden erbij/voorop.
Ik lees met je mee, mss krijg jij de oplossing aangereikt.
Vroegah, kon ie in zijn ééntje het hele bos door, maar nu wil ie niet meer alleen. Mijn laatste buitenrit had gewoonlijk een half uurtje geduurd, maar duurde door zijn geemmer wel ruim een uur!intel_1x schreef:Als je je paard meestal met andere paarden rijdt willen ze soms niet meer alleen er op uit. Vanuit paard gezien heel natuurlijke en logisch gedrag. Maar wil je er ook alleen op uit, dan is het wel handig om alleen rijden te onderhouden.
Geloof me, ik zat er echt niet gestresst op. Ik rekende er op dat het gewoon goed zou gaan, omdat het altijd al goed ging.
Coentjuh schreef:een Quarter hengst van 8.
(...)
3 jaar terug kon ik de hele polder rond galopperen, hij was nog braver dan mijn opa-snelheidsduivel-Arabier-pony.
(...)
Maar zo'n 1,5 jaar terug is er een knopje om gegaan en krijg hem het erf niet af.
Ben nu sinds begin 2011 flink aan het oefenen en ik krijg hem een klein stukje de polder in, maar dan wordt hij wakker en wil hij constant omdraaien.
bedouin schreef:2005 schreef:Twee zwepen, ieder aan een kant, kan ook werken.
Hoe doe je dit met de teugels in je hand?
Dat van die lange zweep klinkt als een slimme truuk, gaan wij vanmiddag eens proberen. Maar hoe met 2?
, heb er nooit moeite mee gehad. Anders probeer je het een keer in de bak (niet echt slaan dan
), maar dan weet je hoe het voelt en of je het fijn vindt. Je teugels kunnen wel in een boogje komen te hangen, maar dat vind ik niet erg. Niet tegelijk slaan met twee zwepen trouwens, maar alleen diegene gebruiken aan de kant waar hij op wilt draaien.
.
). Het gaat ook vooral om de snelheid van de correctie met zweep. Je moet ze voor zijn met omdraaien. Dus als hij nog maar een mm teveel naar links gaat reageren.