Aqua8horse methode in vogelvlucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:07

nou lang leve de slof!!!!!! met rijden en zeker met longeren!!! blijf lekker in het sjef janssen systeem rijden.( wel handig trouwens tijdens je proef als je alleen maar ho hoeft te zeggen en je paard is verzameld, ga t zeker proberen scheelt n hoop werk)

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:58

roxie schreef:
nou lang leve de slof!!!!!! met rijden en zeker met longeren!!! blijf lekker in het sjef janssen systeem rijden.( wel handig trouwens tijdens je proef als je alleen maar ho hoeft te zeggen en je paard is verzameld, ga t zeker proberen scheelt n hoop werk)

Verward Scheve mond

Misschien ligt het aan mij, maar vind dit een nogale vage reactie, wat wil je er nou precies mee zeggen? als je er al iets mee wil zeggen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:37

Lot schreef:

Wat de eerste 2 dingen betreft: ga naar de kliniek in Bodegraven en de fysiotherapeute en artsen daar boeken hetzelfde resultaat (is mijn ervaring)

Wat dat laatste betreft, Creil is een beetje ver weg. Ik geloof best dat t een prima methode is, zoals er zoveel goede methodes zijn en goede instructeurs. Maar ik vind t altijd een beetje eng worden als het als dé methode wordt gepresenteerd. Zo van alles was hulpteugel is is standaard ernstig verkeerd en onze methode lost alles op. Vind ik persoonlijk iets te kort door de bocht.

Jij hoeft het ook niet als dé methode te zien (ik bewaar van alles het goede en gooi het slechte weg... Toch?)

En met datgene wat jij gequote had, wilde ik alleen maar angeven dat tot nu toe mijn instructeurs (en echt de beroerdsten niet) me erg in de steek hebben gelaten, hoewel ik openhartig mijn angsten en twijfels wat betreft de gezondheid en capaciteiten van Andrew en de ligging van het zadel besproken heb, maar dat werd afgedaan als flauwekul... : zadel lag prima, niets aan te zien, en mijn pony was wat lui/flegmatiek en een slijmbal en zat te klieren, en met een strenge consequente aanpak zou het goedkomen... En nu is hij al een maand kreupel aan spat, wat er al veel langer zit en bleek overmatige cpk/ldh in het bloed te hebben wat wijst op spierbevangenheid...
Tja... dan heb ik liever een instructeur die niet iets probeert te forceren of af te dwingen en die me uit zichzelf naar een goede zadelmaker stuurt, of de tip geeft hem eens op de foto te laten zetten vanwege het weinig actieve achterbeen en het vaak sloom en stijf zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:25

Niet revolutionair en volgens mij met een zeer denigrerende gedachte naar mederuiters. Misschien dat bij aq8 de kwaliteit van de ruiters bagger is, maar dan zou ik toch beter opletten. Vind er een soort van zelfingenomen gedrag wat ik lees in haar berichten. Of ze was zelf altijd knap belabberd, en het is nu gelukt met iets. Of ze heeft geen realistisch zelfbeeld.

Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld om je paard zonder hulpteugels te rijden, al kan het soms wel zo zijn dat het je even door het punt heen helpt.

Verder lijkt een goed passend zadel ook niet iets heel bijzonders.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:47

Ik vind het ook wel wat erg commercieën worden allemaal. Kan me herrinneren dat dat niet is toegetaan op deze club. Er zijn nogal wat topics geopend door leerlingen van Aqua8horse, niet te spreken over de promotionele akties van deze persoon zelf, in haar onderschrift, in haar profiel en de reclame die ze voor zichzelf probeert te make in topics.
Wat ik begrepen heb werkt zij op proffessionele basis met paarden, ook wordt er in topics gewezen op een boek van haar wat binnenkort uitkomt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:47

Helaas is een goed passen zadel tegenwoordig wel iets heel bijzonders. De breedste maat die over het algemeen genomen te koop is is maat 32. Een gemiddeld paard heeft tegenwoordig al maat 33/34. Mijn paard bv is maar 1.59 en heeft toch al maat 34, friezen kunnen nog breder zijn. En dan kan een zadel nog te recht zijn of te bol dus een echt goed passend zadel kom je tegenwoordig niet veel tegen.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:40

runningkawa schreef:
Voor het rijden is er bij mij nog niets nieuws onder de zon.
Met de omgang ook niet.
En met hulpteugels dingen oplossen deed ik toch al niet Lachen
En weinig gewicht in mijn handen is me tot nu toe met elk paard gelukt op een gewoon bit.

Met het longeren wil ik wel weten wat er onder verzameld word verstaan?

Precies wat ik mij ook afvroeg na het lezen van, de uitleg!
Het rijden lijkt heel sterk op de fundamenten van klassieke dressuur (die inderdaad vaak vergeten worden).

Maar bij het longeren lijkt het wel een beetje te 'magisch' naar mijn idee. Een paard laten 'dansen' vanop 5 meter afstand met een simpel halster, lijkt mij wel heel byzonder. Ik wil niet zeggen dat je je paard alleen kan verzamelen door er bijzetteugels aan te hangen ofzo. Maar uiteindelijk sta je toch ver van je paard en je kan enkel 'visuele hulpen geven' (lichaamstaal die je paard moet interpreteren vanop een afstand, al dravende). Ik vraag me dus heel erg af hoe het concreet allemala in zijn werk gaat.

Ik ben wel benieuwd naar het boek. Maar mag ik toch een tip geven? Schrijf niet te 'wollig'. Het geeft enrom de indruk dat je gelooft in bovennatuurlijke krachten die je paard tot verzameling brengen. Haha! Knipoog Maar dat is het hopelijk toch niet. Verward

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:11

Ik had in een ander topic beloofd het eens goed oor te lezen, en het zelf ook eens te proberen. Nou na een paar keer geprobeert te hebben moet ik zeggen dat het nogal overeenkomt met mijn eigen rijstijl. Al heb ik daar wel vaak een slof bij omhangen. Ik gebruik hem niet of zelden, maar wil wel dat hij er is in geval dat ik het niet meer kan oplossen, of dat het paard het erg moeilijk vind, dan helpt het vaak een handje. Is mijn mening daarover, wil ik ook geen discussie over.
Nu haar methode gebruikt te hebben moet ik zeggen, het wil best werken, maar wat ik zelf een nadeel vind is dat ik mijn paard nogal afstomp op mijn binnenbeen. Ik heb nog nooit zo veel dat been erin moeten drukken, en weet ook niet of dit wel zo de bedoeling is. Hij wordt er een beetje scheef van, en wijken doet hij dan weer net iets minder goed. Daarintegen als ik mijn buitenbeen er dan indruk gaat hij direct van de hoefslag af. Of ik doe iets niet helemaal goed, of deze ruiters van de A8H methode hebben een sterk binnenbeen, en de paarden zijn het gewend om dat vaak te voelen. Die van mij dus niet en die wist in het begin ook niet wat hij er mee aan moest. Nageven op mijn been deed hij al wel, maar komt hij omhoog, gebruik ik ook mijn handen, niet alleen druk, maar ook vragen. Nu moest ik dat dus met mijn been oplossen, en daar wou hij eerst harder van gaan lopen. Nu dus niet meer, maar af en toe WIL ik juist dat hij dat doet op mijn binnenbeen, dan hebben we dus een communicatie stoornis.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:53

Citaat:
Dus dat is niets nieuws!

Wat een gezeur dat er niets nieuws staat als de auteur dit zelf al aangeeft Verward

In de praktijk wordt de basis van rijkunst wel degelijk op zeer veel verschillende en helaas onjuiste manieren geinterpreteerd. Sommige misinterpretaties zijn in sommige kringen zelfs tot 'systeem' (en daarmee in hun beleving onbediscussiabele werkelijkheid) uitgegroeid. Volgens mij doet hier iemand gewoon oprecht moeite om een hoop blabla en verkeerde overtuigingen juist tot de zuivere essentie -die iedereen hier hoog in het vaandel zou moeten dragen- terug te brengen.

A8H: OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:17

Nou Friemel, die minachting en hooghartigheid van jou die A8H ook heeft storen mij enorm.
Mijn paard is super happy met de manier waarop hij wordt getraind en ik dus ook. Maar ik ga hier niet verkondigen dat mijn weg de enige ware is en dat ik het Licht heb gezien en dat iedereen die mij niet volgt verloren is en zijn paard naar de verdoemenis rijdt.
Respect en nuancering zijn hier wel op zijn plaats.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:22

Ach, een volgeling van Aquahorse is opgeroepen ter versterking. How nice Knipoog
Ik ben nog steeds benieuwd wanneer aquahorse mijn paard aan een halstertje komt longeren. ik nodig het nieuws uit, want dat hoort op nationale televisie als het lukt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 06:53

Beetje vaag wel. Net alsik me begin af te vragen waar A8 zelf blijft komt er een Friemel voorbij. Heel toevallig.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 07:01

Fasel schreef:
Beetje vaag wel. Net alsik me begin af te vragen waar A8 zelf blijft komt er een Friemel voorbij. Heel toevallig.

Waarom denk ik dan hetzelfde!?!
Dat is wel heeel toevallig, waarom heeft die friemel eigenlijk zo'n hoge pet op van A8H..?? En dan ook met dezelfde minachting... Vreemd en heel erg toevallig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 07:50

Billy schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd wanneer aquahorse mijn paard aan een halstertje komt longeren.

En ik vraag me af waarom A8H al zolang niet meer op het forum is geweest Schijnheilig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 07:52

o jee daar gaan we weer Verward Schijnheilig

Ik nodig A8H ook uit om Moritz op een halsterje te longeren, als het niet lukt, mag er ook een bitje in, maar dan moet ie hem op de volte kunnen krijgen, alleen, zonder 2e persoon met 2e zweep LUKT NOOIT!!!!!!! Clown

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:39

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:02

Guinni"]
[quote="Fasel schreef:

Waarom denk ik dan hetzelfde!?!
Dat is wel heeel toevallig, waarom heeft die friemel eigenlijk zo'n hoge pet op van A8H..?? En dan ook met dezelfde minachting... Vreemd en heel erg toevallig.
[/quote]

Tja, nieuw op bokt, niemand weet direct de eerste keer de weg te vinden, maar Friemel wel. Blijf het vaag vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:11

ja en dan ook nog eens met de nodige kennis van de materie

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:16

Heel Nederland kan meelezen zonder geregistreerd te zijn hoor Knipoog

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:33

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 12:07

Fasel"]
Beetje vaag wel. Net als ik me begin af te vragen waar A8 zelf blijft (...)
[/quote]

[quote="Botervlieg schreef:
In overleg met Auqua8horse heb ik besloten de beknopte
PB-versie van haar methode op dit forum te plaatsen,
onder de stricte voorwaarde dat de verantwoording hiervoor
uitsluitend bij mij blijft. Haha!

Citaat:
AQUA8HORSE methode in vogelvlucht
(...)

Voor wie dit niet volstaat, heb ik niet meer
dan het advies om het verschijnen van het boek af te wachten
en/of een kijkje te gaan nemen in Creil, waar iedereen welkom is.

Lachen Lachen Lachen
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 16-09-03 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:09

Creil, waar ter wereld ligt Creil????? Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:12

dan wacht ik het boek wel rustig af, de tipjes van de sluier die tot nu toe zijn opgelicht zijn nog weinig spectaculair te noemen en ik wil graag (eerlijk waar) weten hoe die longeermethode er dan uitziet.

Sherwoord, wat moet je dan precies doen met je binnenbeen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:47

smurf schreef:
Creil, waar ter wereld ligt Creil????? Verward

Bij Emmeloord. M.a.w. Als je gaat, kom dan effe een bakkie doen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:50

o daar, das vlakbij! (nou ja) het klinkt zo Limburgs.......op één of andere manier, heb niets tegen Limboland hoor, want ik ben er geboren, heel lang geleden... Haha!

Bij mijn volgende excursie naar Urk misschien *hehehe*

wat was er ook al weer in Urk, o ja, de Zadelmarkt.....