als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:53

Ook aan de longe ................ !

staverej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:54

PROBEER je methode dan eens uit te leggen, of doe een poging tot. Je komt gewoon niet verder dan dat het onmogelijk is, daar heeft toch niemand een boodschap aan? Je reageert overal op maar je legt het niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:55

Ik ben idd nieuwschierig, maar dat van pb snap ik niet.
Ben niet de enige nieuwschierige hier.
Dat we er over bezig blijven, zou je dat dan niet eindelijk eens als positief zien?
Vertel er dan over!
Als je ergens trots op bent, wilt delen, dan leg je dingen toch uit zodat anderen ook wijzer worden!

De enige uitleg die ik heb begrepen,ik zal vast erg dom zijn lijkt wel Blond
Is dat je niet achter de LL mag rijden, hetgeen belasting geeft in de nek en de takt niet bewaart blijft.

Oke, maar leg dan eens uit, hoe, op welke manier, met wat voor oefeningen, bitten, zadels,...
je het wel moet doen.
Zodat mensen het kunne proberen, kunnen vergelijken met wat ze nu doen.
er dan ook weer vragen over kunnen stallen als ze ergens tegen aan lopen met het rijden.

Ik weet ook wel dat via i-net niet alles helemaal duidelijk is, maar meer als nu, ja dat kan toch zeker.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:57

runningkawa schreef:
Keuze in wat?

Het enige wat ik weet, is dat jij niks uitlegt, waarom weet ik nog niet.
Jij weet dat ik ook zonder poespas eraan rijd, dus waarom niet gewoon meer vertellen hier, dat is me dus echt niet duidelijk?
Omdat er niks te vertellen valt omdat ik (n vele anderen) al jaren zo rij, maar het geen eigen methode noem?

Duidelijk?, nog steed niks duidelijk en met deze antwoorden zal dat zo ook blijven.

Helaas bokkers, niks uit te leggen Haha!
Misschien zal ik mijn "methode" maar eens gaan schreeuwen Haha!

De keuze slaat op het feit dat jij geen 200km gaat crossen....
Voor de rest ben je vrij in te denken wat jij wil en te doen wat je goed lijkt. Buiten dat zou ik het op prijs stellen als je niet voor mij denkt of praat. De manier waarop jij continu doordrijft en je houding ervaar ik als onplezierig.
"Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig"
Er zijn veel mensen die gelukkig wel begrijpen.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:59

Het grootste geheim:
Een genie te zijn, het niemand te zeggen en het nergens te laten blijken!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:00

Aqua8horse"]
[quote="Macario schreef:
Maar als jij merkt dat ze het blijkbaar verkeerd begrijpen. Of verkeerd onthouden, corrigeer je ze dan niet? Want als ze blijven denken dat het blijkbaar zo moet en jij bent hun instructrice dan kun je ze toch beter vertellen hoe het wél moet?

Natuurlijk doe ik dat, maar dan wel tijdens de les! Zij rijden heel netjes maar het zelf onder woorden brengen is wat anders. Helemaal als je zo wordt aangesproken en aangevallen zoals dar gebeurd is, is dat zeker voor hun niet eenvoudig ( ze zijn 12 en 14 jaar!!)
[/quote]

Ik wil nu echt op die 12-14 jaar eens ingaan! Op die leeftijd(12j) begin je al heel wat verantwoordelijkheidsgevoel te krijgen, je begint volwassener te worden. Vanaf 14 vind ik dat je iemand wel verantwoordelijkheid kan geven in het algemeen. Iemand van 14(en 12) weet echt wel dat als ze zo 'aangevallen' worden, dat ze niet keer op keer zo'n topic opnieuw starten. Dat verwacht ik van een 10jarige, zelfs van de meeste 10jarigen niet. Dus wat is hiervan de reden?
Ik snap echt niet dat 8horse, aqua,... hier heel de tijd over beginnen. het is iedere keer dezelfde discussie, iedere keer hetzelfde verhaal. En jij wordt daardoor ook aangevallen.
Dat zien zij zelf toch ook wel in?

En wij beginnen er niet keer op keer over, zoals ik hierboven juist gezegd heb.

Ik geloof wel dat jouw manier een goede manier is, maar daarom geen andere manier. Ik denk persoonlijk dat jouw paarden even fijn te rijden zijn als bv de paarden van Liberty(daar heb ik er al van gereden) en ik veronderstel dat die van kawa ook zo fijn zullen zijn.

Een paard dat eerst heel slecht behandelt wordt, en daarna met been en kneepjes etc ontspannen gereden wordt, zal ook heel gelukkig zijn. Als je niet nog beter gewoon bent, dan zullen die paarden het ook niet missen.

staverej

Aqua8horse schreef:

Er zijn ook mensen die niet alles klakkeloos aannemen.

CaroleKlomp

Guinni"]
[quote="Lovely"]Deze discussies beginnen zo langzamerhand wat saai te worden, omdat ze alsmaar hetzelfde zijn. Wat er allemaal naar voren komt is steeds zo nietszeggend. Het is voor die meiden fijn dat die ponies zo hun best doen, maar ik snap eigenlijk niet waarom dat steeds op bokt op deze manier vermeld moet worden?
[/quote]

Daarom aqua8horses, kom eens uit de kast en bewijs bokt dat je een geweldige methode hebt!
Door er zo half in te blijven zitten laat je het toe dat er (misschien wel een verkeerd) beeld van je geschetst wordt, maar door te zeggen dat het niet zo is versterk je alleen die gedachte, dus doe je methode uit de doeken!

[quote="runningkawa schreef:
Het enige wat ik weet, is dat jij niks uitlegt, waarom weet ik nog niet

We wachten allemaal op de uitleg aqua8horses! En daarna wordt het tenminste een discussie die inhoudelijk wordt, en dan weten we tenminste waar we het over hebben, nu heb ik nog geen idee wat voor "revolutionaire" methode jij wel niet hebt, alleen maar dat jij overal roept dat je die hebt en dat je tegen alle soorten van hulpteugels en geweld (dus ook gewoon straffen, dit maak ik op uit wat jij zegt he!) bij paarden bent... Daar komen we niet veel verder mee dan dat we weten dat jij een hele duidelijke mening hebt! Tja, sommige mensen denken niet hetzelfde als jij (sterker nog, een groot deel van de paardenwereld gebruikt hulpteugels en straft hun paarden!).
En zijn er paarden die hoog lopen met deze methode? Show me results!
[/quote]

Ik heb helemaal geen behoefte om mijn methode op deze manier te bewijzen. Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:02

Idd, dat wil ik wel doen, als ik meer weet over de methode en dat ik denk er wat van op te steken, nu weet ik nog niks, dus weet ik ook niet of ik er wat van leer.

Voor de rest ben je vrij in te denken wat jij wil en te doen wat je goed lijkt. Buiten dat zou ik het op prijs stellen als je niet voor mij denkt of praat.
Ik praat voor mezelf, weet heel bokt wel van me Lachen
De manier waarop jij continu doordrijft en je houding ervaar ik als onplezierig.
Idem dito (hebben we toch iets gemeen)
Er zijn veel mensen die gelukkig wel begrijpen
Dat is de perfecte smoes om niks uit te hoeven leggen

Gek he, als jij zo reageert, ook op mijn andere bericht, dat mensen je niet meer serieus gaan nemen.
Klaag dan niet op bokt. maar op jezlef.
Idd einde discussie over en sluiten.
De rest is aan overig bokt, want hier heb ik idd ook geen zin meer in, omdat er gewoon geen methode is, maar een tut die denkt dat ze het wiel heeft uitgevonden.

Edit: 2x schrijffouten door de haast Bloos!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-03 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:03

gijsenkim schreef:

Ik heb toch de indruk dat het anders is, en dat jij wel hulpteugels gebruikt. Bovendien is bij het longeren de overbrengingstechniek anders.
Dus ik denk wel dat er verschil is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:03

Nu haak je weer af, Hoe moet ik nou iemand serieus nemen die telkens op het moment supreme zegt........ Dat ze geen behoefte heeft om zichzelf te bewijzen op deze manier.... Je hebt overigens wel steeds de behoefte om jezelf op de voorgrond te plaatsen

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:04

Aqua8horse schreef:

En wat als al de mensen die je boek kopen geen goede verstaander zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:05

Aqua8horse"]
[quote="gijsenkim schreef:

Ik heb toch de indruk dat het anders is, en dat jij wel hulpteugels gebruikt. Bovendien is bij het longeren de overbrengingstechniek anders.
[/quote]

NIET DUS, ik gebruik aan de longe geen hulpteugels. De enige keer dat ik een hulpteugel (slof) gebruik is als ik naar buiten ga, en dat is dan meer voor mijn mentale welzijn dan dat ik het paard ermee onder conrtole moet houden.

En JA mijn paard komt met het longeren zonder hulpteugels ook rond

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:06

staverej"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Er zijn ook mensen die niet alles klakkeloos aannemen.
[/quote]

En dat is juist goed....ik neem aan dat oa. dierenartsen niet zomaar wat aannemen of denk jij van wel?
Je impliceert nu dat de mensen die het begrijpen het klakkeloos aannemen. Dat is hetzelfde als de mensen die iets positiefs melden over ons......dat ervaren veel van jullie kennelijk als onplezierig.
Jammer vind ik dat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:07

Ik kan niet positief zijn over iets wat ik niet begrijpen kan omdat het mij niet uitgelegd is, evenwel kan ik er ook niet negatief over zijn

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:08

gijsenkim"]
[quote="Aqua8horse"][quote="gijsenkim schreef:

[/quote]

NIET DUS, ik gebruik aan de longe geen hulpteugels. De enige keer dat ik een hulpteugel (slof) gebruik is als ik naar buiten ga, en dat is dan meer voor mijn mentale welzijn dan dat ik het paard ermee onder conrtole moet houden.

En JA mijn paard komt met het longeren zonder hulpteugels ook rond
[/quote]

Nou, dan heb ik het dus bij het verkeerde eind gehad. Mijn excusses voor deze mis communicatie.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:09

angelke"]
[quote="Aqua8horse schreef:

[/quote]

Loop je nu niet wat ver op de feiten vooruit?
Laten we dat maar eens afwachten....en dat duurt nog wel even want het is niet zo eenvoudig, dat kan ik je verzekeren!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:11

runningkawa schreef:
Idd, dat wil ik wel doen, als ik meer weet over de methode en dat ik denk er wat van op te steken, nu weet ik nog niks, dus weet ik ook niet of ik er wat van leer.

Voor de rest ben je vrij in te denken wat jij wil en te doen wat je goed lijkt. Buiten dat zou ik het op prijs stellen als je niet voor mij denkt of praat.
Ik praat voor mezelf, weet heel bokt wel van me Lachen
De manier waarop jij continu doordrijft en je houding ervaar ik als onplezierig.
Idem dito (hebben we toch iets gemeen)
Er zijn veel mensen die gelukkig wel begrijpen
Dat is de perfecte smoes om niks uit te hoeven leggen

Gek he, als jij zo reageert, ook op mijn andere bericht, dat mensen je niet meer serieus gaan nemen.
Klaag dan niet op bokt. maar op jezlef.
Idd einde discussie over en sluiten.
De rest is aan overig bokt, want hier heb ik idd ook geen zin meer in, omdat er gewoon geen methode is, maar een tut die denkt dat ze het wiel heeft uitgevonden.

Edit: 2x schrijffouten door de haast Bloos!

Wat laat je je heerlijk in de kaart kijken.
Bovendien beledig je iemand en dat is tegen het regelement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:15

kan het niet laten Bloos! welke kaart?
Ben gewoon open integenstelling tot andere!!!!!

Omdat ikzelf zonder hulpteugels rij, kan je daar niet tegen?
Dat ik met gewone bitten rij en jij niet de enisgte daarin bent?
Dat ik paarden heb opgeknapt, zonder zooi, jaloers omdat dat meer mensen kunnen?

en ja moddies deze reacties zijn bedoeld zoals ze er staan!!
want ik heb niet vaak een hekel aan mensen, maar aan deze dus nu sinds dit topic wel Misselijk Doei, doei
En weet zeker dat ik niet de enige ben!!!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:16

Aqua8horse"]
[quote="angelke"][quote="Aqua8horse schreef:

[/quote]

Loop je nu niet wat ver op de feiten vooruit?
Laten we dat maar eens afwachten....en dat duurt nog wel even want het is niet zo eenvoudig, dat kan ik je verzekeren!
[/quote]

Oke, *zucht* dan hetgene dat ik eerst wilde schrijven:

Wat als je geen goede verstaander bent?

Zo goed?

Maar mensen, ik heb HET gevonden.Dé link, waar Laura aqua8horse methode uitlegt:
[RT] Een nieuwe manier van nageeflijk maken...

Niets nieuws dus. Aqua8horse zegt zelf dat dat de manier is(of mijn geheugen laat me in de steek Knipoog).

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:19

Guinni"]
[quote="Lovely"]Deze discussies beginnen zo langzamerhand wat saai te worden, omdat ze alsmaar hetzelfde zijn. Wat er allemaal naar voren komt is steeds zo nietszeggend. Het is voor die meiden fijn dat die ponies zo hun best doen, maar ik snap eigenlijk niet waarom dat steeds op bokt op deze manier vermeld moet worden?
[/quote]

Daarom aqua8horses, kom eens uit de kast en bewijs bokt dat je een geweldige methode hebt!
Door er zo half in te blijven zitten laat je het toe dat er (misschien wel een verkeerd) beeld van je geschetst wordt, maar door te zeggen dat het niet zo is versterk je alleen die gedachte, dus doe je methode uit de doeken!

[quote="runningkawa schreef:
Het enige wat ik weet, is dat jij niks uitlegt, waarom weet ik nog niet

We wachten allemaal op de uitleg aqua8horses! En daarna wordt het tenminste een discussie die inhoudelijk wordt, en dan weten we tenminste waar we het over hebben, nu heb ik nog geen idee wat voor "revolutionaire" methode jij wel niet hebt, alleen maar dat jij overal roept dat je die hebt en dat je tegen alle soorten van hulpteugels en geweld (dus ook gewoon straffen, dit maak ik op uit wat jij zegt he!) bij paarden bent... Daar komen we niet veel verder mee dan dat we weten dat jij een hele duidelijke mening hebt! Tja, sommige mensen denken niet hetzelfde als jij (sterker nog, een groot deel van de paardenwereld gebruikt hulpteugels en straft hun paarden!).
En zijn er paarden die hoog lopen met deze methode? Show me results!
[/quote]

Je hebt denk ik dan niet alles gelezen, consequent zijn is erg belangrijk bij paarden.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:21

ik denk ook dat als je een beetje goed rondleest, je merkt dat aqua al verschillende keren haar zeer interessant verhaal heeft gedaan. sta ervoor open zou ik zeggen, want het is revolutionair in een bepaalde zin. het bestaat al, maar mensen sluiten er hun ogen voor.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:22

gijsenkim schreef:
Nu haak je weer af, Hoe moet ik nou iemand serieus nemen die telkens op het moment supreme zegt........ Dat ze geen behoefte heeft om zichzelf te bewijzen op deze manier.... Je hebt overigens wel steeds de behoefte om jezelf op de voorgrond te plaatsen

Hoe kom je erbij dat ik afhaak?
Bovendien heb ik niet de behoefte om mezelf op de voorgrond te plaatsen. Ik reageer gewoon net als iedereen en daar is niet mis mee. Kennelijk vinden toch een aantal mensen het interessant, anders zouden er toch niet zoveel reacties komen?

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:25

Wij wachten op reacties. Op de uitleg. Is die link die ik geplaatsd heb nu goed of niet? Want ik krijg er geen reacties op, of is iedereen het er zo mee eens dat er geen reactie komt Knipoog.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:27

runningkawa schreef:
kan het niet laten Bloos! welke kaart?
Ben gewoon open integenstelling tot andere!!!!!

Omdat ikzelf zonder hulpteugels rij, kan je daar niet tegen?
Dat ik met gewone bitten rij en jij niet de enisgte daarin bent?
Dat ik paarden heb opgeknapt, zonder zooi, jaloers omdat dat meer mensen kunnen?

en ja moddies deze reacties zijn bedoeld zoals ze er staan!!
want ik heb niet vaak een hekel aan mensen, maar aan deze dus nu sinds dit topic wel Misselijk Doei, doei
En weet zeker dat ik niet de enige ben!!!

Sorry hoor maar volgens mij valt dit onder projectie.
Ik heb je nu al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb in een discussie met jou en jij weet heel goed waarom. Dus houdt nou gewoon op met modder gooien.