Mijn pony deed het ook en dat was echt een aanleunings fout zo scheef als een hoepel was hij. Het is wel zo dat het bij hem een gewoonte is geworden en dat hij het natdat hij weer recht gemaakt was is blijven doen. Tijdens mijn wedstrijden kreeg ik van sommige jury's min punten omdat het verzet zou zijn.
Ik ben later gestopt met rijden en heb hem voor de kar beleerd met een stangetje heeft hij het nooit gedaan bleef zijn tong netjes binnenboord. dus mischien is een ongebroken bitje een idee?
een danger bit, een bit die niet kan 'doorbuigen'. het is dit bit: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 40&bih=787 en hij kan niet verder naar binnen buigen dan hoe hij nu staat. Ik denk dat hij het nu niet meer doet omdat zijn tong niet zo meer aan 2 kanten word opgesloten omdat een normaal bit wel doorbuigt.
Ik ken ook een pony die dat doet. Maar met de ene ruiter doet hij het wel en de ander niet. Het kan dus ook aan de ruiter liggen.
LoveaHaffie
Geplaatst: 14-06-11 08:08
dat hebben wij ook op de landsmaat is die pony en als een grote man hem komt halen doet hij zijn tong een stukje naar binnen die kan niet ver naar binnen hij heeft een te dikke en lange tong maar hij overdrijft en als zijn bazinnetje komt laat hij het zo
DlovesC
Geplaatst: 17-06-11 00:22
een meisje bij ons op stal heeft dat probleem ook met haar verzorg paard, ik heb gevraagt hoe dat komt en blabla omdat het er zo grappig uitzag. ze zei dat het een aanleunings fout is. ookal rij je voorzichtig of licht of wat je omschreef, je moet zorgen dat je gelijke druk houd op bijde teugels stijgbeugels, zelf in balans bent ( dat allemaal bij elkaar kan heel veel uurtjes training vergen ) maar zodra ze de tong na binnen nemen, ben je goed bezig
ook in de bochten of wat dan ook gelijke druk!
hoop dat je er wat mee kunt, en het niet dubbel is met wat anderen zeiden heb het namelijk niet gelezen
Tonidressuur
Geplaatst: 17-06-11 09:48
Bitten veranderen, hoofdstellen aanpassen, edm... Het heeft allemaal geen nut, rijtechnisch zal je het moeten gaan oplossen. Leer onafhankelijk rijden met je handen, leer ontspannen, vraag jezelf constant af of je niet sterker bent dan je denkt, zorg dat je vanachter uit rijdt en niet vanvoor. Zoek iemand die je daar bij kan begeleiden én het komt allemaal goed!
ik heb niet echt de reacties gelezen Mijn vzp had dit ook bij hem stond het bit te strak in de mond + neusriem dit hebben we alletwee paar gaatjes langer gedaan en hij stopte ermee