Gewoon niet reageren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:52

Neem binnenkort weer priveles, had eerst, maar ma is ziek geworden en dus ging de les even weg

Marloes__ schreef:
Candeletta schreef:
ik zou als ik hem nageefelijk wil rijden, zachtjes drijven en vanvoor opsluiten. als je dan merkt dat hij langzamer gaat lopen, dan drijf je nog een keer, als er dan niks komt, schop je zo snel mogelijk achter elkaar, tot er reactie komt.. desnoods pak je je teugels in 1 hand en gebruik je zweep...
dit klinkt miss een beetje hard, maar het werkt wel. bij mijn pony hoefde ik soms enkel mijn teugels nog maar in 1 hand te pakken, en ze wist dat ze al moest lopen...
suc6 ermee!

Wat is dít een walgelijke reactie zeg! :r |o

TS: Spoortjes in de hoek en lessen jij! +:)+

Edit: We hebben een nieuwe Topic titel? :')

KozieZ

Re: Gewoon niet reageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:14

tot die tijd ook de sporen uit ;) maar dat deed je nu al toch?

gaat het al iets beter?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:54

Ja hoor, het gaat al beter ;)
Ben nu zonder sporen, en ook opzoek naar nieuwe rijlaarzen, naar nieuwe singel en een nieuw hoofdstel ;)

PriscaZ schreef:
tot die tijd ook de sporen uit ;) maar dat deed je nu al toch?

gaat het al iets beter?

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:45

Alma schreef:
Tsjah, dan weet ik zo via het internet ook weinig andere vragen meer om het probleem nog meer te analyseren. Dan gaat het voorbij analyseren en, zoals Fiebie zei, kan het alleen gevonden worden door voelen en luisteren.

Ik zou zeggen; ga op zoek naar iemand die dat kan. Die je daarmee kan helpen.
Dus niet iemand die alleen instructrice is, maar iemand die echt naar de hele situatie komt kijken en kan gaan voelen met je paard.

Dit lijkt me nogal klein probleem om meteen een apart iemand er bij te halen, zoveel paarden luisteren niet goed naar je been, gewoon omdat ze afgestompt zijn, kijk maar eens naar manegepaarden, daar laten ze ook geen expert voor komen die uitzoekt wat er allemaal mis is. Sommige paarden zijn gewoon wat eigenwijzer, het probleem is waarschijnlijk gewoon dat het paard iets heeft van 'daar hoef ik toch niet naar te luisteren, voor mij is het makkelijker en kost het minder energie om niet te luisteren, en er zit toch geen consequentie aan vast.' Hij zal het niet letterlijk denken maar zo zit een paard in elkaar, jij gaat ook geen extra rondje om een stoel lopen voordat je gaat zitten als je ouders t vragen, en er geen consequentie aan vast zit. Als ze zeggen als je dat niet doet, dan mag je niet uit (oid), dan doe je het wel, het is niet vervelend om te doen,wel onnuttig voor jou, maar het gevolg van het NIET doen is wel vervelend. Dus doe je het maar. Dus mijn advies: gewoon been, reageert ze niet tikje achter je been geven.

Shaggy09

Re: Gewoon niet reageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 17:37

geslaagd voor nieuwe laarzen :)