KasparovX schreef:urban_hero schreef:Wat ik altijd prettig vind is om tijdens het appuyeren regelmatig te controleren of ik verder kan in schouderbinnenwaarts. Klein stukje appuyeren en weer rechtuit in schouderbinnenwaarts en zo een keer of 3 per lange zijde. Op die manier voorkom je dat hij door je binnenbeen heen valt en je dus je buiging kwijt bent en kun je jezelf hierop gemakkelijk controleren of je paard nog vlug reageert en niet de diagonaal maar afrent naar de hoefslag! Succes!
Wat doe je precies om die verandering van app. naar sb te krijgen? Welke hulpen geef je?
Ophouding buitenteugel, en dan iets activeren op het binnenbeen, zonder dat hij aan de buitenkant weg mag lopen. Wil echt de schouder begrenzen en geen kontje buitenwaarts! Buitenbeen blijft dus alert op het wegdraaien van de kont!
)
Belonen met stem en ontspanning als er een paar pasjes goed gaan heeft ook erg geholpen.
Dus buitenhand wat meer meegegeven en hij liep het in één keer wel simpel.

Stom eigenlijk? Appuyement ook, heb het idee dat we veel te weinig opzij gaan, tot ik ineens al 5 meter voor de letter uitkom...
) Nu begint het erop te lijken.