mijn pony loopt nu zo goed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:29

Ik heb al eens eerder een discussie gehad over het wel of niet revolutionair zijn van de "methode". Volgens mij is de methode niet zoveel anders als al een hele hoop mensen rijden. Eigenlijk ben ik daar ook van overtuigd. zeker als ik deze en het topic van aqua doorlees dan denk ik Verward

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 14:35

8horses is absoluut niet gezakt ik rij ook zo en onze zijn er zoveelop verbeterd!
dus zoals 8horses het zwegt is egt wel goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:56

Lovely schreef:
Joyce, bedoel je soms het artikel "laag, diep en rond, een systeem om over na te denken"? Dat stond in de paardenkrant van 14 december 2001. Het gaat over de visie van Solange Schrijer over deze methode, die ze heeft toegelicht tijdens de eerste Professional on Tour.

Dat artikel kan ik wel inschannen en plaatsen in een apart topic, voor een nieuwe discussie.

Scannen is niet gelukt, maar ik ben het aan het typen Haha!. Het is nogal een stukje tekst, dus dat duurt wel eventjes hoor Lachen.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:13

8horses ga je eerst bezig met je zit en hand, of geef je eerst been, waardoor ie tegen je hand aanloopt zeg maar Verward Of doe je het tegelijk (kan natuurlijk ook)

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:13

wij doen het bet onze zit dus ook been,ze bedoelt gewoon dat ze altijd contact houd met de mond van haar pony.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:17

Lovely schreef:
Joyce, bedoel je soms het artikel "laag, diep en rond, een systeem om over na te denken"? Dat stond in de paardenkrant van 14 december 2001. Het gaat over de visie van Solange Schrijer over deze methode, die ze heeft toegelicht tijdens de eerste Professional on Tour.

Dat artikel kan ik wel inschannen en plaatsen in een apart topic, voor een nieuwe discussie.

Yep, dat artikel Knipoog
Wel leuk als je die in kan scannen of typen (zie ik nu) Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:31

8horses schreef:
Je bied weerstand met je hand en met je zit en je geeft binnen been en als je pony/paard goed loop(niet achter de ll) dan onspan je je hand en als hij weer een beetje omhoog wil gaan lopen dan, dan bied je weer weerstand met je hand en met je binnen been.

Als je daar een paard fijn mee aan het lopen krijgt dan is dat wel revolutionair ja Schijnheilig
Ik sluit me helemaal aan bij Kawa.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:31

8horses schreef:
ik ben niet gezakt waarom lukt het mij wel om me eigen pony aan de teugel te rijden zonder zagen ofzo.
ik was vergeten om er bij te schrijven:
ik schrijf het even opnieuw:
Je bied weerstand met je hand en met je zit en je geeft binnen been en als je pony/paard goed loop(niet achter de ll) dan onspan je je hand en als hij weer een beetje omhoog wil gaan lopen dan, dan bied je weer weerstand met je hand en met je binnen been.

Niets nieuws onder de zon dus? Je krijgt gewoon les, waarbij er uitgelegd wordt wat je moet doen. Dit is een hele normale manier van rijden, 8horses.

Of komt er nog meer bij kijken?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:40

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:54

Hahaha die is geweldig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:32

Lips are sealed ach wat moet ik zeggen, ik zie wel wat gelijkenissen hoor

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:46

runningkawa schreef:
Ook ik snap nog steeds niet wat aqua8horse nu zo anders doet ?
Ok. geen hulpteugels gebruiken, maar genoeg ruiters die dat ook nooit doen, met toch goede resultaten.
(En er zijn ook slof gebruikers met goede resultaten)

om voor mezelf te spreken, ik rij al jaren verschillende paarden, op gewone bitten, zonder hulpteugels, dus dan kan ik ook wel gaan roepen dat ik een nieuwe methode uit heb gevonden Verward

Met andere woorden, zie helemaal niets nieuws of aparts aan die methode
Want zo rijden al zoveel mensen al jaren.

Dat is toch ok? Het gaat ook voornamelijk over longeren zonder hulpteugels. Als je de paarden zo traint heb je geen hulpteugels nodig bij het rijden. Gelukkig zijn er ook mensen die er wel wat bijzonders in zien!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:49

Jippie"]
[quote="8horses schreef:

Als je daar een paard fijn mee aan het lopen krijgt dan is dat wel revolutionair ja Schijnheilig
Ik sluit me helemaal aan bij Kawa.
[/quote]

Hallo, het zijn kinderen? Deze kinderen hebben op een manege gelest en zijn apetrots dat ze het nu zo kunnen! Laat ze toch, dat je je daar zo druk om wil maken. Iedereen heeft het toch moeten leren?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:20

runningkawa schreef:
Idd, geen volgende pb, want die beantwoord ik niet meer
Maar gewoon duidelijk uitleg met foto's
Van vele bokkers is ook alles in proiel enz te zien, dus als je dan zo'n geweldig unieke methode hebt, en daarvoor "reclame" maakt, is uitleg het 1e wat je dan doet.

Sorry, Kawa ik ben jouw helemaal geen uitleg verschuldigd. En als ik uitleg geef doe ik dat op mijn manier, als je dat niet erg vindt? Punt 2 ik maak geen reclame! Jullie beginnen er iedere keer zelf over....het houdt jullie dus toch bezig kennelijk Lachen
En nogmaals wat een ander doet, is voor mij geen verplichting om het ook zo te doen? Althans zo ervaar ik dat niet.
Er zijn deskundigen(let op ik zeg niet dat jullie niet deskundig zijn!!!) die die methode wel als bijzonder zien. Dus daar houd ik me maar aanvast, daar ga ik ook verder mee.
En verder vind ik dat je niet naar behoren reageert op 2 kinderen die gewoon enthousiast zijn. Dat snap ik niet, als je problemen hebt met mij odfde methode, reageer dat dan niet op die kinderen af, waar hebben zij dat aan verdiend. Iedereen mag hier toch wat vertellen, waarom zij dan niet? Enthousiaste kinderen zijn toch gewoon leuk? Schat dat naar waarde in of lees het gewoon niet meer als je je er zo aan ergerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:22

maar aqua Hoe kan je nou iets bijzonder vinden als je niet weet wat het is?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:22

gijsenkim schreef:
:x ach wat moet ik zeggen, ik zie wel wat gelijkenissen hoor

Die zijn er toch ook.....???

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:27

gijsenkim schreef:
maar aqua Hoe kan je nou iets bijzonder vinden als je niet weet wat het is?

Niemand vraagt jullie om het bijzonder te vinden...?
En natuurlijk kan je iets niet bijzonder vinden als je niet weet wat het is. Maar die deskundigen en nog een aantal mensen vinden het wel bijzonder om dat zij weten wat het is en het ook begrijpen.
Voor mensen die werkelijk geinteresseerd zijn wil ik best dingen uitleggen en vragen beantwoorden maar aleen in PB. Dus als je vragen hebt, stuur dan ze gerust! En kritiek vinden wij helemaal niet erg als het maar onderbouwd is. Daar kan je alleen maar van leren!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:29

Ik heb je vragen gesteld per pb, ik heb je om uitleg gevraagd, ik heb situaties aan je voorgelegd zodat ik uit jouw antwoorden op kon maken hoe de methode dan in elkaar steekt, maar je WIL het gewoon niet uitleggen ook niet via PB. Eventueel wil ik best jouw antwoorden kwooten en hier plaatsen, ik wil zelfs de hele pb discussie het wel plaatsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:50

Aqua8horse schreef:
[Maar die deskundigenwelke en nog een aantal mensen vinden het wel bijzonder om dat zij weten wat het is en het ook begrijpen.
Voor mensen die

Hoe kan je van ons verwachten dat wij het bijzonder vinden en het begrijpen als je niks los wilt laten? Wat heb je te verbergen? Als jou manier zo revolutionair is, zorg je toch dat iedereen deze manier snapt en aanspreekt zodat er nog niet meet paarden naar "de klote" gereden worden?
Laat nou eens iets los, bespaard je een hoop gezeik. Doe niet zo zweverig en vertel gewoon wat die methode inhoudt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:15

Wat ik me nu de hele tijd al afvraag.... Zeker nu ik deze discussie doorlees. Waar beginnen en eindigen de kennelijk 'foute hulpmiddelen'. Want hoe je het ook wendt of keert: we gebruiken allemaal hulpmiddelen: zadel, hoofdstel, bit, teugels, de hulpen die je geeft etc. Kennelijk gaat er een soort containerbegrip aan vooraf wat nu wel of niet fout is. En kennelijk zijn hulpteugels fout. Maar ik wil best een discussie beginnen over of met een bit of een zadel rijden eigenlijk niet net zo fout is, of fout kan uitpakken als de door sommige zo verguisde hulpteugels.

Wordt het langzamerhand niet eens tijd om methoden van rijden inclusief de kennelijk normaal (paardvriendelijke) geachte hulpmiddelen te bespreken? En de effecten van die hulpmiddelen binnen methode x, y of z?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:17

stef"]
[quote="Aqua8horse schreef:
[Maar die deskundigenwelke en nog een aantal mensen vinden het wel bijzonder om dat zij weten wat het is en het ook begrijpen.
Voor mensen die

Hoe kan je van ons verwachten dat wij het bijzonder vinden en het begrijpen als je niks los wilt laten? Wat heb je te verbergen? Als jou manier zo revolutionair is, zorg je toch dat iedereen deze manier snapt en aanspreekt zodat er nog niet meet paarden naar "de stinkmodder" gereden worden?
Laat nou eens iets los, bespaard je een hoop gezeik. Doe niet zo zweverig en vertel gewoon wat die methode inhoudt
[/quote]

Voor de laatste keer:

Ik zeg niet dat jullie die methode bijzonder moeten vinden of iets dergelijks!!! En ik heb helemaal niet te verbergen!!! De merhode is gebaseerd op logica en die moet je eerst begrijpen om de methode te kunnen accepteren. Helaas is dat niet voor iedereen even duidelijk uit te leggen en zeker niet "even"in een forum. Het is inderdaad de bedoeling dat met deze paarden beter gaan lopen of dat de mensen er meer uit kunnen halen. Omdat de methode opgebouwd is uit een logische onderbouwing kan je natuurlijk nooit spreken van vaag of zweverig.

De methode houdt in dat je met longeren zonder hulpteugels de paarden zoveel souplesse schwung en tact geeft dat het, omdat het opgebouwd wordt vanuit de bewegingen van het paard, een basisgang wordt. Op deze manier heb je de paarden optimaal bespierd om de zware oefeningen correct uit te kunnen voeren!

Bewijzen wil ik me al helemaal niet ten opzichte van een aantal bokkers. De bewijzen zijn er in de praktijk. Bovendien word ik niet voor niets uitgenodigd voor een groot internationaal dierenartsen congres om deze methode te introduceren. Denk je nou echt dat een deskundige dat doet, als het zo weinig zou voorstellen als jullie denken?
Ik heb daar vrede mee en iedereen mag denken wat hij of zij wil.
Een aantal bokkers halen het toch steeds weer aan, dus kennelijk is het wel iets wat ze bezig houdt. En dat mag.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:24

gijsenkim schreef:
Ik heb je vragen gesteld per pb, ik heb je om uitleg gevraagd, ik heb situaties aan je voorgelegd zodat ik uit jouw antwoorden op kon maken hoe de methode dan in elkaar steekt, maar je WIL het gewoon niet uitleggen ook niet via PB. Eventueel wil ik best jouw antwoorden kwooten en hier plaatsen, ik wil zelfs de hele pb discussie het wel plaatsen.

Ik wil best dingen uitleggen maar mag ik zelf wel even invullen wanneer ik dat doe. En wanneer me dat uitkomt?
En ik wil helemaal niet dat je dingen van PB op het forum gaat plaatsen. Als ik dat nodig acht doe ik dat zelf wel.
Dus nog even geduld gijzenkim zal je PB even opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:33

En lukt het foto's plaatsen al?
heb aangeboden te willen helpen, want die per mail zouden komen, hebben de eindbestemming nooit gehaald.

Dus nogmaals wil ik je wel uitleg geven over hoe te uploaden.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:49

SuperPepeijn schreef:
aqua, horse en alle combinaties met die naam, kennen jullie deze site? let vooral op de kenmerken en de identificering:

http://www.fortunecity.com/meltingpot/y ... 2/id25.htm

Fantastisch SP. Ik kan de site niet helemaal openen, maar de titel zegt genoeg om het goed te vinden Lachen.