Dag na zware training, wat doe je met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:34

ghfufkkftdtd

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:39

Spraakgebrek? Verward

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:26

De dag na een zware mentraining (waarna we zowie zo altijd aan de hand op de weg minimaal een kwartier uitstappen) longeer ik meestal, of ga een eind met hem wandelen of ga wat lichte dressuur rijden in stap meestal zonder zadel, gewoon wat relaxte beweging om zijn spieren wat los te maken.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:16

Ik vind wel grappig dat jullie een les zwaar noemen Haha!
Op ZZ niveau ofzo, okee, maar een les op L niveau vind ik lichamelijk echt geen hele zware inspanning voor mij paard.
Moet je voor de gein eens een jacht bekijken, dat is 3 uur vnl galoperen en springen door zwaar land onder barre weersomstandigheden.. 'dát is zwaar!
Na zo'n dagje ga ik met Waldo in het bos stappen, en eventueel als ie nog fris is een heel licht drafje. Op het harde stappen is voor hem de beste manier om geen spierpijn te krijgen.

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:55

Een bepaald niveau bereik je door te trainen. Iedereen begint (als het goed is) bij het begin . Als jij een been in je nek wil leggen (ervan uitgaande dat je dat nooit gedaan hebt) Tong uitsteken dan kan je dat niet gelijk de eerste keer --> je gaat hiervoor trainen. Je kan op een briefje schrijven dat je iedere keer na je training spierpijn krijgt. Op een gegeven moment lukt het! OK dan! Het Z niveau bij een paard. Een L les kan wel degelijk zwaar zijn voor een paard. Het meeste werk is basiswerk Op ZZ niveau ook alleen komen er wat andere kunstje bij. Snap je wat ik bedoel???

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 20:35

Laura schreef:
Ik vind wel grappig dat jullie een les zwaar noemen Haha!
Op ZZ niveau ofzo, okee, maar een les op L niveau vind ik lichamelijk echt geen hele zware inspanning voor mij paard.
Moet je voor de gein eens een jacht bekijken, dat is 3 uur vnl galoperen en springen door zwaar land onder barre weersomstandigheden.. 'dát is zwaar!

Verschilt natuurlijk wel per paard wat zwaar is.
Een uur fanatiek lessen en het paard echt aan het werk zetten is niet te vergelijken met een ontspannend ritje.
Een les op L niveau is voor jouw paard geen zware inspanning, voor een ander paard wel.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:52

Trainingen heb ik al nooit kun je nagaan zware *LOL* Maar zo ja zal ik ze gewoon alleen het land opgooien, lekker een dagje rust verdient Lachen

Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:34

Lekker goed uitstappen, rustig die spieren laten afkoelen. En ik heb dan van dat spul, (vergeet telkens de naam) daar doe je een dopje van in warm water en daar spons je je paard me af en dat werkt als een soort van tijgerbalsem. En dan de volgende dag lekker stappen. Licht longeren bijvoorbeeld, je moet dan wel je paard laten stappen anders word ie alleen maar stijver. Beetje draven, dan stappen. Kijk maar naar jezelf als je hard gesport hebt en je hebt de volgende dag spierpijn is het goed om wel te lopen. Mijn fitnisinstructrice heeft mij dat toen oook eens verteld.

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:10

Linement Haha!