Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dani_ schreef:Goh dat zal vast een goede oplossing zijn dan, dat je het niet openbaar wilt maken
Ik wilde net gaan vragen WAAROM je paard steigert, maar je gaat haar gewoon beletten te steigeren. Het probleem is er nog steeds alleen zíe je het niet meer. Probleem opgelost! Mooi!
risa schreef:ik heb van mijn inmiddels overleden opa (was handelaar en africhter vroeger) een tip gekregen voor steigerende paarden.
neem een rauw ei, zodra het paard steigert pak je snel het ei (tis ff goochelen om het voor mekaar te krijgen) en sla deze tussen de oren van het paard kapot (klinkt heel zielig, maar zeer effectief!!)
het paard zal nooit meer steigeren
heb het zelf al meerdere malen geprobeerd op verschillende paarden, en geen paard wat het nog doet
succes
risa schreef:heb je het met een ei geprobeerd dan? dat zie ik niet in de OP staan of ben ik nu blind?
doordat je het ei kapot slaat tussen de oren, gaat het ei druipen langs het hoofd, het paard denkt dat die dan bloed en zal de volgende keer denken als het "ik" steiger dan ga ik bloeden, dus doen ze het niet meer
voordat je straks zelf in het ziekenhuis ligt.risa schreef:heb je het met een ei geprobeerd dan? dat zie ik niet in de OP staan of ben ik nu blind?
doordat je het ei kapot slaat tussen de oren, gaat het ei druipen langs het hoofd, het paard denkt dat die dan bloed en zal de volgende keer denken als het "ik" steiger dan ga ik bloeden, dus doen ze het niet meer
Dani_ schreef:risa schreef:heb je het met een ei geprobeerd dan? dat zie ik niet in de OP staan of ben ik nu blind?
Mag het iets paardvriendelijker?
Vanky schreef:aerdenhout1 schreef:Ik kan je al wel vertellen dat een slof teugel bij een echte steigeraar averechts gaat werken!
Hoezo dat dan?
Als je hem gebruikt als het nodig is, dus ze haar hoofd niet omhoog kan doen.
Dan kan ze niet (hoog)steigeren, alleen maar wat springen. Of zie ik dat nou verkeerd?
Angela schreef:Sommige paarden stoppen met stijgeren uit het niets als je ze het op commando leren te doen (zowel onder als niet onder de ruiter). Neem hiervoor echter wel een goede vrijheidsdressuurtrainer in de arm en ga niet zelf lopen prutsen.
Vanky schreef:Angela schreef:Sommige paarden stoppen met stijgeren uit het niets als je ze het op commando leren te doen (zowel onder als niet onder de ruiter). Neem hiervoor echter wel een goede vrijheidsdressuurtrainer in de arm en ga niet zelf lopen prutsen.
Hoe bedoel je?
Ze doet het niet op commando.. Dat is juist het probleem..