Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CathCath schreef:Nee, begrijp ik ook wel, maar heb zijn naam even opgezocht.
Het is echt Mister Magic op het gebied van paarden. Zijn naam op bokt hier is Huertecilla en hij heeft een website http://www.homocaballus.eu. Hele goede tips, maar vraag het hem gewoon zelf middels een PBtje. Eigenlijk denk ik dat hij hier vanzelf wel komt aanwaaien.
JNY024 schreef:ik zeg toch niet dat ik geen fouten maak?
ik vroeg mensen die hier ervaring mee hadden
JNY024 schreef:Omdat hij zijn bit niet aanneemt
Hebben we overlegt en gaan we hem verlopig longeren
aan de passoa. Dat hij niet met ons hoeft te 'vechten '
maar met zichzelf.
Ilova schreef:Om nog even terug te komen op dat straffen als hij weer rustiger is, dit heeft volgens mij een omgekeerd effect.
Als je een paard straft terwijl hij vervelend doet begrijpt hij dat hij gestraft wordt omdat hij vervelend doet. Als je het paard straft terwijl hij rustig wordt, denkt hij dat hij gestraft wordt omdat hij rustig wordt.
Ligt dus iets anders als bij kinderen, die weten het nog (als ze een zekere leeftijd hebben) als je hen later straft voor dingen die ze vroeger gedaan hebt.
Moll schreef:JNY024 schreef:Omdat hij zijn bit niet aanneemt
Hebben we overlegt en gaan we hem verlopig longeren
aan de passoa. Dat hij niet met ons hoeft te 'vechten '
maar met zichzelf.
en dan gaat hij het bit wel aan nemen denk je? het zijn gevoelige paarden die graag achter de teugel kruipen met de minste geringste storing op de teugel, en met een pasoa trekt hij zichzelf elke stap in de mond, ik vrees met grote vrezen dat het arme paard hier door nog verder door gaat draaien, ik raad je dt met klem af
JNY024 schreef:Ilova schreef:Om nog even terug te komen op dat straffen als hij weer rustiger is, dit heeft volgens mij een omgekeerd effect.
Als je een paard straft terwijl hij vervelend doet begrijpt hij dat hij gestraft wordt omdat hij vervelend doet. Als je het paard straft terwijl hij rustig wordt, denkt hij dat hij gestraft wordt omdat hij rustig wordt.
Ligt dus iets anders als bij kinderen, die weten het nog (als ze een zekere leeftijd hebben) als je hen later straft voor dingen die ze vroeger gedaan hebt.
Meestal probeer ik dat ook eronder
maar als je hem dan afstraft ( sla niet met zweep en rij al helemaal niet met sporen)
wordt hij nog gekker en kan je beter als hij bijna klaar is toch even naar voor schoppen want
dan doet hij weer of er niks aan de hand is...
JNY024 schreef:Moll schreef:en dan gaat hij het bit wel aan nemen denk je? het zijn gevoelige paarden die graag achter de teugel kruipen met de minste geringste storing op de teugel, en met een pasoa trekt hij zichzelf elke stap in de mond, ik vrees met grote vrezen dat het arme paard hier door nog verder door gaat draaien, ik raad je dt met klem af
Hij wordt niet eens strak ingesteld
gewoon dat die met ze neus over de grond kan lopen onderhand
Daisies schreef:En wat voor tips geeft de stal waar je hem gekocht hebt? Welke stal is het uberhaupt?
Het lijkt me dat hij spanning voelt en daardoor ontploft, luister goed naar je paard, word niet boos en leer elkaar begrijpen, dat kan echt niet in een dag.
Daisies schreef:Maar Moll, het lijkt me niet specifiek dit ras, mijn paard zou ik ook niet hoeven dwingen hoor, maar ik kan me voorstellen dat die Spanjaarden heftiger zijn en een ego hebben. En ik moet zeggen, dat je zegt dat je een kwpn'er saai vindt, echt onvoorstelbaar..
Daisies schreef:Maar Moll, het lijkt me niet specifiek dit ras, mijn paard zou ik ook niet hoeven dwingen hoor, maar ik kan me voorstellen dat die Spanjaarden heftiger zijn en een ego hebben. En ik moet zeggen, dat je zegt dat je een kwpn'er saai vindt, echt onvoorstelbaar..
Moll schreef:Daisies schreef:Maar Moll, het lijkt me niet specifiek dit ras, mijn paard zou ik ook niet hoeven dwingen hoor, maar ik kan me voorstellen dat die Spanjaarden heftiger zijn en een ego hebben. En ik moet zeggen, dat je zegt dat je een kwpn'er saai vindt, echt onvoorstelbaar..
Ik zeg niet dat KWPN'rs saai zijn hoor, en u heeft gelijk als u zegt dat Spanjaarden een Ego hebben zeker weten, maar ook tot hier en niet verder mentaliteid
zodiacje schreef:Daisies schreef:Maar Moll, het lijkt me niet specifiek dit ras, mijn paard zou ik ook niet hoeven dwingen hoor, maar ik kan me voorstellen dat die Spanjaarden heftiger zijn en een ego hebben. En ik moet zeggen, dat je zegt dat je een kwpn'er saai vindt, echt onvoorstelbaar..
Dat zei de TS.
KWPN en Anda;s zijn appels en peren.
Zó verschillend.