lilly_s18 schreef:oh sorry ja als ik inspiratie krijg schrijf ik aan 1 stuk door :p maar sorry! ik wilde je niet beledigen er is niets mis met recreatief rijden zeker niet en soms wouw ik dat ik een recreatiepony had gepakt maar ik bedoelde dat er gewoon niets mis mee is om je paardje op die leeftijd te rijden en als je een pony waar je niet zo speciaal veel wedstrijden mee wil gaan doen hebt dan is het normaal dat je een jaartje wacht maar met sportpaardjes moet je meestal snel zijn AAN ALLE MENSEN DIE RECREATIEF RIJDEN SORRY IK WILDE JE NIET BELEDIGEN

een paard wordt niet geboren als wedstrijdpaard.
het is tegenwoordig zelfs normaal om een paard in te rijden met slof zodat ze sneller naar beneden gaan.
dat iets normaal is wil niet zeggen dat het goed is, je moet de mening van de meerderheid niet verwarren met de waarheid.
leuke quote van arabesks onderschriftlink.
Citaat:
Maar waarom mag je dan al met een 3 jarig paard starten op wedstrijden?
In de dressuur mag je een paard starten als een paard 3 jaar is geworden. De bedenkers van dressuur leefden in een hele andere tijd, waarin paarden onderdeel waren van oorlogsmaterieel. Echter de paarden van de Spaanse rijschool worden ook eerst heel lang aan de hand getraind en pas vanaf een jaar of acht gaan ze moeilijke oefeningen doen en pas vanaf 10 jaar draaien ze mee in de shows. Veel paarden halen daar met gemak de respectabele leeftijd van dertig jaar en draaien op die leeftijd mee in de opleiding voor nieuwe ruiters. Iets dat bijna onwaarschijnlijk lijkt als je ziet op welke leeftijd moderne sportpaarden met pensioen gaan.