Heel veel succes ermee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarliesV schreef:Houdt je hem onbewust vast van voren omdat je de angst hebt dat hij gaat bokken?
Heb er ook zo een gereden, kon je zonder te bokken aangalopperen maar dan mocht je absoluut voor geen enkele druk hebben. Zodra je de teugel oppakte en dan (verzameld) probeerde weg te galopperen was het mis en knalde hij flink van achter omhoog.
Is het een idee om iemand te vragen eens te proberen met een bijna losse teugel weg te galopperen, goed voorwaards en dan kijken wat hij daar op doet?
Dat is een hele menselijke gedachte.
.MarissaM schreef:geeft toch niet je probeert goed bedoeld ook je visie en advies te geven toch ? ahha
@chaos ..eeuhmmm heb een beetje het idee dat jou tip ook niet gaat werken aangezien je er zelf op deze manier regelmatig van af knikkerd hahah --op deze manier help je je pony nog meer over de zeik met rust en geduld bereik je velen malen meer mee dan boos worden sporen erin prikken enz ,,, dan maak je hem juist bang of nog banger op het been met alle gevolgen van dien
Nogal logisch dat dat niet helpt.
Nadeel is dat mijn pony doorheeft dat hij iedereen eraf krijgt, en wordt dan ook steeds feller in het proberen. Ik zei ook: Die is ws. bij jou helemaal niet het geval, maar mijn pony is het voorbeeld van wat er gebeurd als er niemand tegen het gedrag van de pony in gaat.
En ik weet zelf ook donders goed wat verzet is, want dat heb ik afgelopen zomer nog meegemaakt. En ik vraag toch ook aan TS of het paard ook echt zijn hoofd tussen zijn voorbenen doet of alleen omlaag trekt, ik kan vanaf 'tekst' ook niet zien, of het gemeem bedoeld is of verzet of wat dan ook.